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France 1944: The Allied Crusade in Europe (1986)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    360-360 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.94 / 5

게임 소개

(데이비드 A) Vandenbroucke 리뷰 - http://grognard.com/reviews/france44.txt):

프랑스 1944(승리 대회)는 마크 허먼의 디자인이다. 130 카운터에 프랑스 전역의 탈옥과 추격을 위한 1개의 지도 게임입니다. 유닛은 부서라고 생각합니다. 구성요소는 VG의 일반적인 높은 표준에 부합합니다.

복잡도는 "낮음"으로 평가되며 솔리테어 적합성은 "중간입니다." 게임의 가장 흥미로운 점은 플레이어의 차례에 따라 진지하게 시간을 모델링하려고 한다는 것입니다. HQ를 활성화하면 국적에 따라 보병 또는 기갑 유닛의 수를 조절할 수 있습니다. 이동/전투 중에 사용하는 트랙 디스플레이가 있습니다. 수행할 작업을 결정할 때 트랙을 따라 분기하여 다음에 수행할 작업에 대한 옵션을 제한합니다. 본질적으로 이것은 특정한 행동에 필요한 시간의 흐름을 포착합니다. 그것은 묘사하는 것보다 연주하기가 더 쉽다.

예를 들어, 적 근처에 갑옷 사단이 있고 보병 사단 몇 개가 더 멀리 있다고 가정합시다. 보병을 올려 공격해 돌파구를 마련한다면 기갑부대는 아마 틈새로 그리 멀리 이동하지 못할 것이다. 사실상, 기갑부대는 대부분의 턴을 보병이 제 위치에 와서 공격을 할 때까지 기다리며 보냈다.

이 게임은 양쪽의 정예 부대들과 강력한 영국 편성의 취약성에 중점을 둔다.
크롬 규칙은 마켓가든과 벌지를 포함한다.
(David A. Vandenbroucke review - http://grognard.com/reviews/france44.txt):

France 1944 (Victory Games) is a Mark Herman design. It's a 130 counter, 1 map game of the breakout and pursuit across France. Units are divisions, I believe. Components are up to VG's usual high standards.

Complexity is rated as "low," and solitaire suitability is "medium." The most interesting aspect of the game is that it seriously tries to model time over the course of the player's turn. You activate HQs, which can then control a varying number of infantry or armor units, depending on nationality. There is a track display that you use during movement/combat. As you make decisions about which actions to take, you branch along the track, limiting your options about what you can do next. Essentially this captures the passage of time required for certain actions. It's easier to play than it is to describe.

For example, suppose you have an armor division near the enemy and a couple of infantry divisions further away. If you move up the infantry to attack and make a breakthrough, the armored unit will probably not be able to move very far through the breach. In effect, the armored unit has spent most of the turn waiting around for the infantry to get in position and make its attack.

The game puts emphasis on elite units on both sides and on the brittleness of the powerful British formations (no replacements).
Chrome rules cover Market-Garden and the Bulge.

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