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BGG랭킹
BGG전체 : 18755
WARGAMES : 3470
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.11 / 5
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디자이너
Michael Scott Smith
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아티스트
John Hamilton
-
인원
게임 소개
이것은 각 함선을 공격, 방어, 속도, 사정거리 네 가지 특성으로 추상화한 전함 전투 시뮬레이션이다.
두꺼운 종이 지도(22" x 16")는 다양한 색상의 코스트 윤곽과 200½"판지 카운터, 12페이지 분량의 규칙책, 주사위 2개를 보여준다. 카운터에는 2차 세계대전 전함, 순양함, 구축함이 표시되며, 함선의 속도와 방향, 목표물 및 피해를 나타내는 표지가 표시된다.
[박스 뒤쪽에서]
살보는 제2차 세계 대전의 해상 전함 행동을 빠르고 흥미진진한 시뮬레이션이다. 비스마크, 아이오와, 야마토, 킹 조지 5세와 같이 실제로 싸운 모든 종류의 전함이 대표적이다. 순양함과 구축함은 스크리닝 유닛으로 표현된다. 시나리오는 메르스에크케비르, 수리아고 해협, 제2과달카날, 칼라브리아, 노스케이프, 비스마르크 해역에서 프랑스 함대를 파괴하는 것을 포함한다. 가설적인 시나리오에는 만약 할시가 리의 전함을 레이테만 기간 동안 샌버너디노 해협에 배치했다면 어떤 일이 벌어졌을지 등이 포함된다.
포격, 어뢰, 피해통제, 기동 등 해전의 모든 필수 요소가 재현된다. 또한 아군의 화기, 기뢰, 지휘통제, 승무원의 품질, 해안포대를 묘사하는 특수 규칙도 포함되어 있다. 당신의 플레이 실력이 리더의 자질을 좌우할 것입니다! 이 지도는 특정 시나리오에서 사용되는 섬과 육지를 보여준다. 각 헥스는 2000야드이고 각 게임 턴은 실시간 10분을 나타냅니다. 게임 메카닉은 전투 해결이나 움직임 실행을 위해 플레이어 측에서 종이 작업을 요구하지 않는다.
두꺼운 종이 지도(22" x 16")는 다양한 색상의 코스트 윤곽과 200½"판지 카운터, 12페이지 분량의 규칙책, 주사위 2개를 보여준다. 카운터에는 2차 세계대전 전함, 순양함, 구축함이 표시되며, 함선의 속도와 방향, 목표물 및 피해를 나타내는 표지가 표시된다.
[박스 뒤쪽에서]
살보는 제2차 세계 대전의 해상 전함 행동을 빠르고 흥미진진한 시뮬레이션이다. 비스마크, 아이오와, 야마토, 킹 조지 5세와 같이 실제로 싸운 모든 종류의 전함이 대표적이다. 순양함과 구축함은 스크리닝 유닛으로 표현된다. 시나리오는 메르스에크케비르, 수리아고 해협, 제2과달카날, 칼라브리아, 노스케이프, 비스마르크 해역에서 프랑스 함대를 파괴하는 것을 포함한다. 가설적인 시나리오에는 만약 할시가 리의 전함을 레이테만 기간 동안 샌버너디노 해협에 배치했다면 어떤 일이 벌어졌을지 등이 포함된다.
포격, 어뢰, 피해통제, 기동 등 해전의 모든 필수 요소가 재현된다. 또한 아군의 화기, 기뢰, 지휘통제, 승무원의 품질, 해안포대를 묘사하는 특수 규칙도 포함되어 있다. 당신의 플레이 실력이 리더의 자질을 좌우할 것입니다! 이 지도는 특정 시나리오에서 사용되는 섬과 육지를 보여준다. 각 헥스는 2000야드이고 각 게임 턴은 실시간 10분을 나타냅니다. 게임 메카닉은 전투 해결이나 움직임 실행을 위해 플레이어 측에서 종이 작업을 요구하지 않는다.
This is a simulation of battleship combat, which abstracts each ship to four numeric attributes: attack, defense, speed and range.
What you get is a thick paper map (22" x 16") showing some coast outlines in different colors, 200 ½" cardboard counters, a 12-page rule-book and two dice. The counters represent WW2 battleships, cruisers and destroyers of various nationalities, plus markers to show ship speed and direction, targets, and damage inflicted.
[From the back of the box]
Salvo is a fast paced, exciting simulation of surface Battleship actions of the Second World War. Practically every class of battleship that fought is represented, such as the Bismark, Iowa, Yamato and King George V. Cruisers and destroyers are represented by screening units. Scenarios include destruction of the French fleet at Mers-ek-Kebir, Suriago Strait, Second Guadalcanal, Calabria, North Cape and the Bismarck encounters. Hypothetical scenarios include such things as what might have happened if Halsey had deployed Lee's battleships to San Bernardino Strait during Leyte Gulf.
All the essentials of naval warfare are recreated, including gunnery, torpedoes, damage control and maneuvers. Also included are special rules depicting friendly fire, mines, command control, crew quality and shore batteries. Your playing skill will determine leadership quality! The map illustrates islands and land masses used in certain scenarios. Each hex equals 2000 yards and each game turn represents 10 minutes of real time. The game mechanics require no "paperwork" on the part of the players, for the resolution of combat or the execution of movement.
What you get is a thick paper map (22" x 16") showing some coast outlines in different colors, 200 ½" cardboard counters, a 12-page rule-book and two dice. The counters represent WW2 battleships, cruisers and destroyers of various nationalities, plus markers to show ship speed and direction, targets, and damage inflicted.
[From the back of the box]
Salvo is a fast paced, exciting simulation of surface Battleship actions of the Second World War. Practically every class of battleship that fought is represented, such as the Bismark, Iowa, Yamato and King George V. Cruisers and destroyers are represented by screening units. Scenarios include destruction of the French fleet at Mers-ek-Kebir, Suriago Strait, Second Guadalcanal, Calabria, North Cape and the Bismarck encounters. Hypothetical scenarios include such things as what might have happened if Halsey had deployed Lee's battleships to San Bernardino Strait during Leyte Gulf.
All the essentials of naval warfare are recreated, including gunnery, torpedoes, damage control and maneuvers. Also included are special rules depicting friendly fire, mines, command control, crew quality and shore batteries. Your playing skill will determine leadership quality! The map illustrates islands and land masses used in certain scenarios. Each hex equals 2000 yards and each game turn represents 10 minutes of real time. The game mechanics require no "paperwork" on the part of the players, for the resolution of combat or the execution of movement.
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