-
BGG랭킹
BGG전체 : 4251
STRATEGY : 1712
FAMILYGAMES : 1299 -
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.47 / 5
-
디자이너
Guglielmo Duccoli
-
아티스트
Alberto Bontempi, Stefano de Fazi
-
인원
게임 소개
BoardgameNews.com의 설명:
곤차가 가문은 1708년 오스트리아 합스부르크 가에 의해 지배권을 빼앗기고 거의 500년 동안 북부 이탈리아의 일부를 통치했다. 그들의 통치 기간 동안, 곤차가 가문의 두 딸은 신성 로마 제국 황제들과 결혼했다. 곤차가에서 플레이어들은 시대의 팽창주의 정신으로 들어가 항구와 도시에 대한 권리를 주장하기 위해 유럽 전역에 걸쳐 봉토를 건설하는 동시에 비밀 임무를 완수하려고 노력해야 한다. 경기는 7-12라운드로 진행되며 유럽 6개 지역 중 일부 지역에서 선수들이 경쟁을 벌이고 있다. (지역 수와 특정 지역은 플레이어 수와 게임 시작 시 그려진 시나리오 타일에 따라 달라진다.)
라운드는 각 플레이어가 각각의 덱에서 봉우리 카드를 뽑는 것으로 시작한다; 각 봉우리 카드는 12개의 봉우리 중 하나를 묘사한다. 각 플레이어는 비밀리에 지역 카드와 행동 카드를 선택한 후 동시에 공개한다. 영지의 일부(전부는 아님)는 선택된 지역에 있어야 하며, 액션 카드는 플레이어가 영지를 하나 이상의 항구, 하나 이상의 도시, 개활지 또는 항구와 도시 모두에서 영지를 플레이해야 하는지를 결정한다. 이 마지막 액션 &NDASH 카드 &NDASH를 사용하여 플레이어는 다른 플레이어가 이미 봉지로 주장한 공간에도 6개의 개별 링 중 하나 또는 두 개를 보드 위에 배치할 수 있다. 도시와 항구를 커버하고, 바다에 최소 세 개의 항구를 연결하고, 교회에 기부하기 위해 당신의 영지를 남겨둔 것에 대해 점수를 획득합니다. 플레이하는 카드는 다음 차례에 사용할 수 있도록 따로 두기 때문에 봉지를 배치할 때 지역과 동작을 변경해야 합니다.
게임은 12라운드 이후에 끝나거나, 커버되지 않은 도시와 항구를 기준으로 트리거 포인트를 획득한 후에 종료된다. 개별 링을 포함해 가장 많은 봉토를 가진 플레이어가 보너스를 획득하면 플레이어가 숨겨둔 목표를 드러내고 대상 도시의 수에 따라 점수를 매긴다.
곤차가 가문은 1708년 오스트리아 합스부르크 가에 의해 지배권을 빼앗기고 거의 500년 동안 북부 이탈리아의 일부를 통치했다. 그들의 통치 기간 동안, 곤차가 가문의 두 딸은 신성 로마 제국 황제들과 결혼했다. 곤차가에서 플레이어들은 시대의 팽창주의 정신으로 들어가 항구와 도시에 대한 권리를 주장하기 위해 유럽 전역에 걸쳐 봉토를 건설하는 동시에 비밀 임무를 완수하려고 노력해야 한다. 경기는 7-12라운드로 진행되며 유럽 6개 지역 중 일부 지역에서 선수들이 경쟁을 벌이고 있다. (지역 수와 특정 지역은 플레이어 수와 게임 시작 시 그려진 시나리오 타일에 따라 달라진다.)
라운드는 각 플레이어가 각각의 덱에서 봉우리 카드를 뽑는 것으로 시작한다; 각 봉우리 카드는 12개의 봉우리 중 하나를 묘사한다. 각 플레이어는 비밀리에 지역 카드와 행동 카드를 선택한 후 동시에 공개한다. 영지의 일부(전부는 아님)는 선택된 지역에 있어야 하며, 액션 카드는 플레이어가 영지를 하나 이상의 항구, 하나 이상의 도시, 개활지 또는 항구와 도시 모두에서 영지를 플레이해야 하는지를 결정한다. 이 마지막 액션 &NDASH 카드 &NDASH를 사용하여 플레이어는 다른 플레이어가 이미 봉지로 주장한 공간에도 6개의 개별 링 중 하나 또는 두 개를 보드 위에 배치할 수 있다. 도시와 항구를 커버하고, 바다에 최소 세 개의 항구를 연결하고, 교회에 기부하기 위해 당신의 영지를 남겨둔 것에 대해 점수를 획득합니다. 플레이하는 카드는 다음 차례에 사용할 수 있도록 따로 두기 때문에 봉지를 배치할 때 지역과 동작을 변경해야 합니다.
게임은 12라운드 이후에 끝나거나, 커버되지 않은 도시와 항구를 기준으로 트리거 포인트를 획득한 후에 종료된다. 개별 링을 포함해 가장 많은 봉토를 가진 플레이어가 보너스를 획득하면 플레이어가 숨겨둔 목표를 드러내고 대상 도시의 수에 따라 점수를 매긴다.
Description from BoardgameNews.com:
The Gonzaga family ruled part of northern Italy for nearly five hundred years, losing control to the Hapsburgs from Austria in 1708. During their reign, two daughters of the House of Gonzaga married Holy Roman Emperors. In Gonzaga, players must get into the expansionist spirit of the times and build fiefdoms across Europe to stake a claim on harbors and cities, while also trying to complete secret missions. The game lasts 7-12 rounds, and players are competing in some of six regions in Europe. (The number of regions and the specific regions vary based on the number of players and the scenario tile drawn at the start of the game.)
A round starts with each player drawing a fief card from their individual deck; each fief card depicts one of twelve fiefs: plastic components comprising multiple hexagonal loops with castles on some of these loops. Each player then secretly chooses both a region card and an action card, then reveals them simultaneously. Part of the fief (but not all of it) must lie in the chosen region, and the action card determines whether a player must play the fief on one or more harbors, on one or more cities, on open land, or on both harbors and cities. With this last action – the alliance card – a player can alternatively place one or two of six individual rings on the board, even on spaces that another player has already claimed with a fief. You score points for covering cities and harbors, for connecting at least three harbors in a sea, and for setting aside your fief as a donation to the church. The cards you play are set aside for the next turn, thereby forcing you to switch regions and actions as you place fiefs.
The game ends either after twelve rounds or after a trigger point based on the cities and harbors not covered. The player with the most connected fiefs, including the individual rings, scores a bonus, then players reveal their hidden objectives and score based on the number of target cities they covered.
The Gonzaga family ruled part of northern Italy for nearly five hundred years, losing control to the Hapsburgs from Austria in 1708. During their reign, two daughters of the House of Gonzaga married Holy Roman Emperors. In Gonzaga, players must get into the expansionist spirit of the times and build fiefdoms across Europe to stake a claim on harbors and cities, while also trying to complete secret missions. The game lasts 7-12 rounds, and players are competing in some of six regions in Europe. (The number of regions and the specific regions vary based on the number of players and the scenario tile drawn at the start of the game.)
A round starts with each player drawing a fief card from their individual deck; each fief card depicts one of twelve fiefs: plastic components comprising multiple hexagonal loops with castles on some of these loops. Each player then secretly chooses both a region card and an action card, then reveals them simultaneously. Part of the fief (but not all of it) must lie in the chosen region, and the action card determines whether a player must play the fief on one or more harbors, on one or more cities, on open land, or on both harbors and cities. With this last action – the alliance card – a player can alternatively place one or two of six individual rings on the board, even on spaces that another player has already claimed with a fief. You score points for covering cities and harbors, for connecting at least three harbors in a sea, and for setting aside your fief as a donation to the church. The cards you play are set aside for the next turn, thereby forcing you to switch regions and actions as you place fiefs.
The game ends either after twelve rounds or after a trigger point based on the cities and harbors not covered. The player with the most connected fiefs, including the individual rings, scores a bonus, then players reveal their hidden objectives and score based on the number of target cities they covered.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
221
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
760
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
518
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
445
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
418
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
633
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
648
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
764
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
957
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1037
-
2024-11-13
-
Lv.11