-
BGG랭킹
BGG전체 : 11993
WARGAMES : 1823
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.92 / 5
-
디자이너
Jack Radey
-
아티스트
Rodger B. MacGowan
-
인원
게임 소개
흑해 * 흑사병(흑사병)은 1943년 2월 초 고려/모르스키 작전의 일환으로 수행된 소련의 수륙양용 작전 중 2~4명의 플레이어를 대상으로 한 시뮬레이션 게임이다.
모르스키 작전의 목표는 항구 도시인 노보로시스크를 포위하고 점령하는 것이었고, 아나파로 향하는 길을 열어 쿠반-타만 지역에 독일 제17군이 생존할 수 있도록 하는 것이었다.
이 게임은 헥스(800m)당 0.5마일, 하루에 한 바퀴를 도는 9일 반의 전투를 다루고 있다. 전투는 해변, 산, 산업 도시, 공중 상공에서 벌어지는데, 부대 대부분은 대대 또는 중대 규모(전력 당 약 100명)로 구성되어 있으며, 해군 부대는 배 한 척 또는 두 척을, 공군 부대는 항공기 10대를 각각 대표한다.
게임 시스템에는 특이한 개념들이 있을 뿐만 아니라 디테일이 상당하다.
게임 규모:
턴: 임펄스 = 하루 4~5시간, 5~6회 임펄스
헥스: 880야드/804m
부대: 중대 대 연대
게임 인벤토리:
22 x 34" 전체 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(전투 1개, 마커 1개 - 600 1/2" 카운터)
40페이지 분량의 흑해 - 흑사병 규칙 책자
플레이어 지원 카드 2개(규칙 책자)
4페이지 분량의 차트 & 표 책자 1권(규칙 책자)
6면 주사위 2개
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 2-20시간
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 보통
모르스키 작전의 목표는 항구 도시인 노보로시스크를 포위하고 점령하는 것이었고, 아나파로 향하는 길을 열어 쿠반-타만 지역에 독일 제17군이 생존할 수 있도록 하는 것이었다.
이 게임은 헥스(800m)당 0.5마일, 하루에 한 바퀴를 도는 9일 반의 전투를 다루고 있다. 전투는 해변, 산, 산업 도시, 공중 상공에서 벌어지는데, 부대 대부분은 대대 또는 중대 규모(전력 당 약 100명)로 구성되어 있으며, 해군 부대는 배 한 척 또는 두 척을, 공군 부대는 항공기 10대를 각각 대표한다.
게임 시스템에는 특이한 개념들이 있을 뿐만 아니라 디테일이 상당하다.
게임 규모:
턴: 임펄스 = 하루 4~5시간, 5~6회 임펄스
헥스: 880야드/804m
부대: 중대 대 연대
게임 인벤토리:
22 x 34" 전체 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(전투 1개, 마커 1개 - 600 1/2" 카운터)
40페이지 분량의 흑해 - 흑사병 규칙 책자
플레이어 지원 카드 2개(규칙 책자)
4페이지 분량의 차트 & 표 책자 1권(규칙 책자)
6면 주사위 2개
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 2-20시간
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 보통
Black Sea * Black Death is a simulation-game for 2 to 4 players of the Soviet amphibious operations conducted in early February of 1943 as a part of Operation Gory/Morsky (Mountains/Sea).
The objective of Operation Morsky was to surround and take the port city of Novorossisk, opening the way to a drive on Anapa which cut the main supply line keeping the German 17th Army alive in the Kuban-Taman area.
The game covers a battle of 9 1/2 days on a scale of one half mile per hex (800 meters) and one turn per day. Fighting takes place on beaches, in mountains, in an industrial city and in the air overhead, with the units involved being mostly of battalion or company size (roughly 100 men per strength point), with naval units representing one ship or two boats, and air units each representing ten aircraft.
There are some unusual concepts in the game system, as well as a considerable amount of detail.
Game Scale:
Turn: Impulses = 4-5 hours, 5-6 impulses per day
Hex: 880 yards / 804 meters
Units: Company to Regiment
Game Inventory:
One 22 x 34" full-color mapsheet
Two dual-side printed countersheets (1 combat, 1 markers - 600 1/2" counters)
One 40-page Black Sea - Black Death rules booklet
Two Player Aid cards (in rules booklet)
One 4-page Charts & Tables booklet (in rule booklet)
Two 6-sided dice
Players: 1 or more
Playing Time: 2-20 hours
Complexity: Medium
Solitaire Suitability: Moderate
The objective of Operation Morsky was to surround and take the port city of Novorossisk, opening the way to a drive on Anapa which cut the main supply line keeping the German 17th Army alive in the Kuban-Taman area.
The game covers a battle of 9 1/2 days on a scale of one half mile per hex (800 meters) and one turn per day. Fighting takes place on beaches, in mountains, in an industrial city and in the air overhead, with the units involved being mostly of battalion or company size (roughly 100 men per strength point), with naval units representing one ship or two boats, and air units each representing ten aircraft.
There are some unusual concepts in the game system, as well as a considerable amount of detail.
Game Scale:
Turn: Impulses = 4-5 hours, 5-6 impulses per day
Hex: 880 yards / 804 meters
Units: Company to Regiment
Game Inventory:
One 22 x 34" full-color mapsheet
Two dual-side printed countersheets (1 combat, 1 markers - 600 1/2" counters)
One 40-page Black Sea - Black Death rules booklet
Two Player Aid cards (in rules booklet)
One 4-page Charts & Tables booklet (in rule booklet)
Two 6-sided dice
Players: 1 or more
Playing Time: 2-20 hours
Complexity: Medium
Solitaire Suitability: Moderate
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
690
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
492
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
422
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
392
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
618
-
2024-11-13
-
Lv.18