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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    15-15 분

  • 연령

    6+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    1.00 / 5

게임 소개

로드랠리는 추상적인 타일 배치, 경로 협상, 그리고 레이싱을 주제로 한 카운터 수집 게임입니다.

두 명에서 네 명의 플레이어가 돌아가면서 6x6 격자 위에 정사각형 타일을 놓고 출발 위치에서 출발 지점 두 곳을 지나 결승선까지 계속 증가하는 도로와 도로의 위험 요소를 통과하여 차를 움직인다. 도로 위험 타일은 상대편의 움직임을 방해하기 위해 사용되지만, 일단 모이면 나중에 추가 행동을 위해 다시 사용할 수 있다.

자동차 이동은 도로 타일의 배열에 따라 결정됩니다. 자동차는 곡선 도로와 직선 도로를 통해 신호등이나 검문소에서 다음 신호로 이동합니다.

차가 갇히거나 차가 벽에 부딪힐 경우 게임 메카닉스는 플레이어가 도로 타일을 회전시키거나 나중에 더 적합한 타일로 교체하기 위해 도로 타일을 제거할 수 있도록 한다.

성장하는 미로를 체크 포인트와 결승선을 모두 통과하는 첫 번째 플레이어가 승자입니다.
Road Rally is an abstract tile placement, path negotiation, and counter collecting game with a racing theme.

Two to four players take turns placing square tiles on a 6x6 grid and moving their cars through a continually growing maze of streets and road hazards from their start positions, past two check points, and on to the finish line. Road hazard tiles are used to hinder the movement of opponents, but once collected they can be redeemed later in the game for additional actions.

Car movement is determined by the arrangement of the road tiles. Cars move from one traffic light or check point to the next via curved and straight roads.

If a car becomes trapped or if a road will cause a car to run into the wall, game mechanics allows a player to rotate a road tile or remove a road tile to be replaced by a more suitable tile in a later turn.

The first player to traverse the growing maze through both check points and across the finish line is the winner.

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