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BGG랭킹
BGG전체 : 4491
FAMILYGAMES : 1400
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.74 / 5
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디자이너
Karl-Heinz Schmiel, Klaus-Jürgen Wrede
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아티스트
Claus Stephan
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인원
게임 소개
Car(d)cassonne에서는 플레이어가 카드를 다른 열에 배치하여 해당 열에 대한 점수를 높입니다. 필드든, 도시든, 도로든, 수도원에 있든, 배치된 카드가 상대편보다 더 많은 점수를 얻을 수 있도록 해야 합니다.
하지만, 조만간, 모든 선수들은 점수를 얻기 위해 이러한 일련의 카드들 중 하나를 청구해야 한다. 한 바퀴만 더 기다리면 아마 더 많은 수의 카드가 줄에 있을 거예요. 단점으로는, 다른 선수가 기회를 잡을 수도 있습니다! 당신은 이 게임에서 선택을 뒤틀리게 하는 것에 대해 경계해야 한다. 카르카손 리빌드: 한 번에 한 장씩!
게임은 여러 라운드에 걸쳐 진행되며, 각 라운드마다 플레이어 수에 따라 카드 수를 사용하여 카드 한 벌 전체를 통과합니다.
각 차례에 따라 카드 한 줄의 끝에서 카드를 꺼내거나 카드의 색상과 일치하는 한 줄에 카드를 대십시오. 각 라운드에서 처음 플레이하는 카드는 아래를 향해야 하며 따라 할 필요가 없다. 라운드 포인트를 위해 모든 카드와 멀티플을 플레이한 경우, 청구된 카드에 대해 부여된다.
카드 종류에 따라 점수가 달라집니다.
피플 카드 - 인쇄된 값을 더하고 피플 카드 수에 곱합니다. 그런 다음 게임에서 카드를 제거합니다.
동물 카드 - 동물의 수를 포인트에 대한 참조 카드와 비교합니다. 카드를 앞에 두세요. 이전 라운드에서 주장했던 것과 같은 유형의 동물들도 포함된다.
빌딩 카드 - 게임이 끝날 때까지 가슴 토큰 아래에 엎드린 상태로 둡니다. 포인트는 색상 세트에 부여됩니다.
색상 불일치 카드는 각각 10점씩 폐기하거나 동물/건물 컬렉션에 추가할 수 있습니다.
드래곤/요정 카드 - 각각 10점을 획득하고 게임에서 제외됩니다.
하지만, 조만간, 모든 선수들은 점수를 얻기 위해 이러한 일련의 카드들 중 하나를 청구해야 한다. 한 바퀴만 더 기다리면 아마 더 많은 수의 카드가 줄에 있을 거예요. 단점으로는, 다른 선수가 기회를 잡을 수도 있습니다! 당신은 이 게임에서 선택을 뒤틀리게 하는 것에 대해 경계해야 한다. 카르카손 리빌드: 한 번에 한 장씩!
게임은 여러 라운드에 걸쳐 진행되며, 각 라운드마다 플레이어 수에 따라 카드 수를 사용하여 카드 한 벌 전체를 통과합니다.
각 차례에 따라 카드 한 줄의 끝에서 카드를 꺼내거나 카드의 색상과 일치하는 한 줄에 카드를 대십시오. 각 라운드에서 처음 플레이하는 카드는 아래를 향해야 하며 따라 할 필요가 없다. 라운드 포인트를 위해 모든 카드와 멀티플을 플레이한 경우, 청구된 카드에 대해 부여된다.
카드 종류에 따라 점수가 달라집니다.
피플 카드 - 인쇄된 값을 더하고 피플 카드 수에 곱합니다. 그런 다음 게임에서 카드를 제거합니다.
동물 카드 - 동물의 수를 포인트에 대한 참조 카드와 비교합니다. 카드를 앞에 두세요. 이전 라운드에서 주장했던 것과 같은 유형의 동물들도 포함된다.
빌딩 카드 - 게임이 끝날 때까지 가슴 토큰 아래에 엎드린 상태로 둡니다. 포인트는 색상 세트에 부여됩니다.
색상 불일치 카드는 각각 10점씩 폐기하거나 동물/건물 컬렉션에 추가할 수 있습니다.
드래곤/요정 카드 - 각각 10점을 획득하고 게임에서 제외됩니다.
In Car(d)cassonne, players place their cards in different rows to increase the scoring for that row. Whether in the field, the city, the road or at the abbey, you must ensure that cards placed will earn you more points than your opponents.
However, sooner or later, every player has to claim one of these series of cards to get points. If you wait one more turn, there will probably be a greater number of cards in the row. By cons, it is possible that another player take the opportunity! You should be alert in this game stretched to wrenching choices.. Rebuild Carcassonne: one card at a time!
The game is played over a number of rounds, with a number of cards per round, both based on the number of players - in a way that you get through the entire deck of cards.
In each turn you either play your only meeple to the end of a row of cards to claim them, or play a card to a row matching the colour on the card. The first card played each round must be face down and does not have to follow suit. When all cards and meeples have been played for the round points are awarded for cards claimed.
The different types of cards score in different ways:
People cards - add up their printed values and multiply with the number of people cards. Then remove cards from game.
Animal cards - compare the number of animals to the reference card for points. Keep cards in front of you. Animals of the same type claimed in previous rounds are also counted.
Building cards - are placed facedown under the chest token until the end of the game. Points are awarded for sets of colours.
Colour-mismatched cards can be discarded for 10 points each or add to a collection of animals/buildings.
Dragon/fairy cards - score 10 points each and are removed from game.
However, sooner or later, every player has to claim one of these series of cards to get points. If you wait one more turn, there will probably be a greater number of cards in the row. By cons, it is possible that another player take the opportunity! You should be alert in this game stretched to wrenching choices.. Rebuild Carcassonne: one card at a time!
The game is played over a number of rounds, with a number of cards per round, both based on the number of players - in a way that you get through the entire deck of cards.
In each turn you either play your only meeple to the end of a row of cards to claim them, or play a card to a row matching the colour on the card. The first card played each round must be face down and does not have to follow suit. When all cards and meeples have been played for the round points are awarded for cards claimed.
The different types of cards score in different ways:
People cards - add up their printed values and multiply with the number of people cards. Then remove cards from game.
Animal cards - compare the number of animals to the reference card for points. Keep cards in front of you. Animals of the same type claimed in previous rounds are also counted.
Building cards - are placed facedown under the chest token until the end of the game. Points are awarded for sets of colours.
Colour-mismatched cards can be discarded for 10 points each or add to a collection of animals/buildings.
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