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BGG랭킹
BGG전체 : 9139
WARGAMES : 1441
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Mark Herman
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아티스트
Redmond A. Simonsen
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인원
게임 소개
스톤월(Stonewall)은 1862년 3월 23일 컨스타운 전투의 위대한 전술적, 연대적 시뮬레이션이다. 플레이어들은 포토맥 북군의 일부인 T.J. '스톤월' 잭슨 소장의 남군 계곡군과 제임스 쉴드 준장의 사단의 만남을 재현한다.
이 게임은 전투 효과 차트를 사용하여 유닛의 사기 및 피로를 추적하고, 인기 있는 Getty Sword: Battle of Gettysburg Game 시스템을 기반으로 하며, 후에 남북전쟁의 대전투 시스템으로 발전했다.
승리 포인트는 특정 목표와 적 유닛 손실에 대해 플레이어에게 부여됩니다. 승점의 차이가 승률을 좌우하는 총점이 높은 선수가 승리한다.
각 게임 턴은 실시간 20분을 나타내며, 각 헥스는 헥사이드에서 헥사이드까지 약 125야드이며, 각각의 힘 포인트는 100명의 남자 또는 1발의 총과 맞먹는다.
지도 시트 1개, 카운터 시트 1개, 카운터 시트 100개.
이 게임은 전투 효과 차트를 사용하여 유닛의 사기 및 피로를 추적하고, 인기 있는 Getty Sword: Battle of Gettysburg Game 시스템을 기반으로 하며, 후에 남북전쟁의 대전투 시스템으로 발전했다.
승리 포인트는 특정 목표와 적 유닛 손실에 대해 플레이어에게 부여됩니다. 승점의 차이가 승률을 좌우하는 총점이 높은 선수가 승리한다.
각 게임 턴은 실시간 20분을 나타내며, 각 헥스는 헥사이드에서 헥사이드까지 약 125야드이며, 각각의 힘 포인트는 100명의 남자 또는 1발의 총과 맞먹는다.
지도 시트 1개, 카운터 시트 1개, 카운터 시트 100개.
Stonewall is a grand tactical, regimental simulation of the Battle of Kernstown, March 23, 1862. The players recreate the encounter between Major General T.J. 'Stonewall' Jackson's Confederate Valley Army and Brigadier General James Shield's Division, part of the Union Army of the Potomac.
The game uses a Combat Effectiveness Chart to track units' morale and fatigue along with rules based on the popular Terrible Swift Sword: Battle of Gettysburg Game game system and which was later developed into the Great Battles of the American Civil War system.
Victory points are awarded both players for certain objectives and for enemy unit losses. The player with the higher total wins, with the difference in points determining the level of victory.
Each Game-Turn represents 20 minutes of real time, each hex covers about 125 yards from hexside to hexside, and each Strength Point is the equivalent of 100 men or 1 gun.
1 22" x 32" mapsheet, 1 countersheet of 100 counters.
The game uses a Combat Effectiveness Chart to track units' morale and fatigue along with rules based on the popular Terrible Swift Sword: Battle of Gettysburg Game game system and which was later developed into the Great Battles of the American Civil War system.
Victory points are awarded both players for certain objectives and for enemy unit losses. The player with the higher total wins, with the difference in points determining the level of victory.
Each Game-Turn represents 20 minutes of real time, each hex covers about 125 yards from hexside to hexside, and each Strength Point is the equivalent of 100 men or 1 gun.
1 22" x 32" mapsheet, 1 countersheet of 100 counters.
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