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BGG랭킹
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WARGAMES : 4149
5.4The Battle for Cassino: Assaulting the Gustav Line, 1944 (1978) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.17 / 5
-
디자이너
John Prados
-
아티스트
Redmond A. Simonsen
-
인원
게임 소개
카시노를 위한 전투: 1944년 구스타프 선 공격()은 1944년 3월 카시노 주변의 독일 구스타프 선에 대한 연합군의 세 번째 공격을 2인용 중대로 시뮬레이션한 것이다. 이 게임은 Strategy & Tactics 잡지 #71에 처음 실렸다.
이 게임은 포병대를 폭넓게 활용하며 카시노 수도원이 언덕 꼭대기에 있었기 때문에 광범위한 고도와 가시거리 규칙이 있다.
만약 독일이 카시노 수도원에 유닛 카운터를 17경기 동안 가지고 있지 않으면 연합군이 승리한다. 만약 독일 선수가 카시노 수도원과 콘티넨탈 호텔에 유닛을 가지고 있다면, 독일 선수가 승리합니다. 이 두 조건 중 어느 것도 존재하지 않는다면, 승리는 연합군의 사상자에 의해 결정된다.
게임 규모:
턴: 6시간
육각: 54야드/50m
부대: 소대 대대로
게임 인벤토리:
22 x 35" 전체 색상 맵시트 하나
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(200 1/2&인용 카운터)
12페이지 분량의 카시노 규칙 책자 한 권
6면 주사위 하나
이 게임은 포병대를 폭넓게 활용하며 카시노 수도원이 언덕 꼭대기에 있었기 때문에 광범위한 고도와 가시거리 규칙이 있다.
만약 독일이 카시노 수도원에 유닛 카운터를 17경기 동안 가지고 있지 않으면 연합군이 승리한다. 만약 독일 선수가 카시노 수도원과 콘티넨탈 호텔에 유닛을 가지고 있다면, 독일 선수가 승리합니다. 이 두 조건 중 어느 것도 존재하지 않는다면, 승리는 연합군의 사상자에 의해 결정된다.
게임 규모:
턴: 6시간
육각: 54야드/50m
부대: 소대 대대로
게임 인벤토리:
22 x 35" 전체 색상 맵시트 하나
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(200 1/2&인용 카운터)
12페이지 분량의 카시노 규칙 책자 한 권
6면 주사위 하나
The Battle for Cassino: Assaulting the Gustav Line, 1944, is a two-player company/platoon level simulation of the third Allied attack on the German Gustav Line around Cassino which occurred in March, 1944. The game was first published in Strategy & Tactics magazine #71.
The game makes extensive use of Artillery and, because Cassino Abbey was at the top of a hill, there are extensive elevation and line-of-sight rules.
If the Germans do not have a unit counter in Cassino Abbey after 17 game turns, the Allies win. If the German player has a unit in Cassino Abbey AND the Continental Hotel, the German player wins. If neither of these conditions exist, victory is then determined by Allied casualties.
Game Scale:
Turn: 6 Hours
Hex: 54 yards / 50 meters
Units: Platoon to Battalion
Game Inventory:
One 22 x 35" full-color mapsheets
One dual-side printed countersheet (200 1/2" counters)
One 12-page Cassino rules booklet
One 6-sided dice
The game makes extensive use of Artillery and, because Cassino Abbey was at the top of a hill, there are extensive elevation and line-of-sight rules.
If the Germans do not have a unit counter in Cassino Abbey after 17 game turns, the Allies win. If the German player has a unit in Cassino Abbey AND the Continental Hotel, the German player wins. If neither of these conditions exist, victory is then determined by Allied casualties.
Game Scale:
Turn: 6 Hours
Hex: 54 yards / 50 meters
Units: Platoon to Battalion
Game Inventory:
One 22 x 35" full-color mapsheets
One dual-side printed countersheet (200 1/2" counters)
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