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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Atsutoshi Okada
-
아티스트
-
인원
게임 소개
판저탈레스: 제2세계전차사단(WTD II)은 WTD I의 후속작이다.
이 게임은 3개의 지도(앞과 뒷면에 인쇄된 2장), 판지 카운터, 규칙집, 그리고 4개의 도장되지 않은 PVC 탱크(타이거 II, 팬서, 헤처, 스튜G IIG)로 구성되어 있다. 지도에는 노르망디 해변, 레마겐, 부다페스트가 그려져 있다. 카운터에는 독일, 영국, 미국, 그리고 U.S.R.을 위한 장갑차가 그려져 있다.
이 게임은 전쟁 말기 유럽의 장갑 전투의 추상적인 묘사에 초점을 맞춘 가벼운 워게임이다. 게임 디자이너의 의도는 분명 플레이어가 지도에서 사용할 세계 탱크 박물관 병력을 갖추는 것이다. 일반적으로 불충분하기 때문에 병력에 대한 공격력, 방어력, 움직임 값 등을 담을 수 있는 카드보드 카운터를 사용할 수 있다.
WTD II는 WTD I의 후속작이지만, 정확히 확장되지는 않는다. 힘에 대한 약간의 사소한 변경이 이루어졌다. 예를 들어, (자체 설계 시나리오에서 군대를 구축하는 데 사용되는) 유닛에 대한 포인트 값이 조정되었다. 그러나 보병, 대전차포, 병력수송 장갑차, 간접 사격/공격을 위한 규칙 등 몇 가지 새로운 요인들이 도입되었다.
이 게임은 3개의 지도(앞과 뒷면에 인쇄된 2장), 판지 카운터, 규칙집, 그리고 4개의 도장되지 않은 PVC 탱크(타이거 II, 팬서, 헤처, 스튜G IIG)로 구성되어 있다. 지도에는 노르망디 해변, 레마겐, 부다페스트가 그려져 있다. 카운터에는 독일, 영국, 미국, 그리고 U.S.R.을 위한 장갑차가 그려져 있다.
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WTD II는 WTD I의 후속작이지만, 정확히 확장되지는 않는다. 힘에 대한 약간의 사소한 변경이 이루어졌다. 예를 들어, (자체 설계 시나리오에서 군대를 구축하는 데 사용되는) 유닛에 대한 포인트 값이 조정되었다. 그러나 보병, 대전차포, 병력수송 장갑차, 간접 사격/공격을 위한 규칙 등 몇 가지 새로운 요인들이 도입되었다.
Panzertales: World Tank Division II (WTD II) is the sequel to WTD I. Published in Japan and written in Japanese, it is an area movement wargame focused on armored combat in 1944-45.
The game consists of three maps (two sheets printed front and back), cardboard counters, a rulebook and four unpainted PVC tanks (Tiger II, Panther, Hetzer and StuG IIIG). The maps depict the Normandy beaches, Remagen and Budapest. Counters depict armored vehicles for Germany, U.K., U.S.A., and U.S.S.R.
The game is a light wargame centered around the abstract depiction of armored combat in Europe late in the war. Obviously the intent of the game designers is for the players to equip themselves with World Tank Museum forces to use on the maps; the first four vehicles (all German) are a means to jump-start these forces. As these are generally insufficient, the included cardboard counters, which carry the attack strength, defense strength, movement value, etc., for the forces, can be used.
WTD II is a successor to WTD I, but is not exactly an expansion. Some minor changes to the forces have been made- e.g., point values for the units (which are used to build armies in design-your-own scenarios) have been adjusted. However, several new factors are introduced, such as the inclusion of infantry, anti-tank guns, armored personnel carriers, and rules for indirect fire/air strikes.
The game consists of three maps (two sheets printed front and back), cardboard counters, a rulebook and four unpainted PVC tanks (Tiger II, Panther, Hetzer and StuG IIIG). The maps depict the Normandy beaches, Remagen and Budapest. Counters depict armored vehicles for Germany, U.K., U.S.A., and U.S.S.R.
The game is a light wargame centered around the abstract depiction of armored combat in Europe late in the war. Obviously the intent of the game designers is for the players to equip themselves with World Tank Museum forces to use on the maps; the first four vehicles (all German) are a means to jump-start these forces. As these are generally insufficient, the included cardboard counters, which carry the attack strength, defense strength, movement value, etc., for the forces, can be used.
WTD II is a successor to WTD I, but is not exactly an expansion. Some minor changes to the forces have been made- e.g., point values for the units (which are used to build armies in design-your-own scenarios) have been adjusted. However, several new factors are introduced, such as the inclusion of infantry, anti-tank guns, armored personnel carriers, and rules for indirect fire/air strikes.
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