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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Geoff Hanna
-
아티스트
-
인원
게임 소개
아이스 팰리스는 아이스 하우스 피스 게임 시스템을 사용하는 3명 이상의 플레이어를 위한 추상 전략 게임입니다.
필요한 게임을 하려면:
플레이어당 아이스하우스 피스의 단일 색상 저장소가 다르고 흰색과 검은색으로 두 개의 추가 저장소가 추가됨
무작정 그림을 그릴 수 있는 불투명한 가방 또는 모자
턴 마커 또는 토큰
아이스 팰리스는 2개의 기본 단계로 나뉜다.
첫 번째 단계에서 플레이어는 6개의 피스로부터 세 가지 제한에 따라 "야드"로 지정된 임시 구조물로 번갈아 연주한다.
새로운 피라미드가 스택의 어떤 피라미드보다 크다면 어떤 색상의 조각도 다른 것 위에 놓일 수 있다.
상단 피라미드의 색상이 동일한 경우 이전 스택과 직교로 새 스택을 시작할 수 있습니다.
검은색은 색이 안 맞고 흰색은 모든 색이 잘 어울린다.
마지막으로 마당에 들어갈 수 있는 플레이어가 손을 잡습니다. 그리고 나서 그들은 얼음 궁전을 짓는 두 번째 단계로 나아간다. 아이스 팰리스 단계에서 이긴 선수는 마당에서 모든 조각을 가져와 아이스 팰리스 구조물에 추가한다.
피라미드는 더 큰 피라미드 위에만 놓일 수 있다.
직교적으로 인접한 새 스택은 두 피라미드의 맨 위 색상이 동일한 경우에만 형성될 수 있습니다.
마당에 있는 모든 조각은 얼음 궁전에 추가되어야 합니다.
그런 다음 플레이어들은 손에 최대 6개의 조각을 다시 끌어당기고 마당 조성 단계가 새로 시작됩니다. 플레이는 플레이어가 가방에서 마지막 조각을 꺼낼 때까지 계속되며, 그 시점에서 게임이 종료되고 득점이 된다.
플레이어는 가장 높은 피라미드인 자신의 색깔의 조각을 가진 스택의 모든 피라미드에 대해 점수를 얻는다.
아이스 팰리스는 제프 해나가 설계했다. 그 규칙은 온라인에서 이용할 수 있다.
아이스 팰리스는 2004년 가을 아이스 하우스 게임 디자인 대회에서 언더컷과 함께 공동 2위를 차지했다.
필요한 게임을 하려면:
플레이어당 아이스하우스 피스의 단일 색상 저장소가 다르고 흰색과 검은색으로 두 개의 추가 저장소가 추가됨
무작정 그림을 그릴 수 있는 불투명한 가방 또는 모자
턴 마커 또는 토큰
아이스 팰리스는 2개의 기본 단계로 나뉜다.
첫 번째 단계에서 플레이어는 6개의 피스로부터 세 가지 제한에 따라 "야드"로 지정된 임시 구조물로 번갈아 연주한다.
새로운 피라미드가 스택의 어떤 피라미드보다 크다면 어떤 색상의 조각도 다른 것 위에 놓일 수 있다.
상단 피라미드의 색상이 동일한 경우 이전 스택과 직교로 새 스택을 시작할 수 있습니다.
검은색은 색이 안 맞고 흰색은 모든 색이 잘 어울린다.
마지막으로 마당에 들어갈 수 있는 플레이어가 손을 잡습니다. 그리고 나서 그들은 얼음 궁전을 짓는 두 번째 단계로 나아간다. 아이스 팰리스 단계에서 이긴 선수는 마당에서 모든 조각을 가져와 아이스 팰리스 구조물에 추가한다.
피라미드는 더 큰 피라미드 위에만 놓일 수 있다.
직교적으로 인접한 새 스택은 두 피라미드의 맨 위 색상이 동일한 경우에만 형성될 수 있습니다.
마당에 있는 모든 조각은 얼음 궁전에 추가되어야 합니다.
그런 다음 플레이어들은 손에 최대 6개의 조각을 다시 끌어당기고 마당 조성 단계가 새로 시작됩니다. 플레이는 플레이어가 가방에서 마지막 조각을 꺼낼 때까지 계속되며, 그 시점에서 게임이 종료되고 득점이 된다.
플레이어는 가장 높은 피라미드인 자신의 색깔의 조각을 가진 스택의 모든 피라미드에 대해 점수를 얻는다.
아이스 팰리스는 제프 해나가 설계했다. 그 규칙은 온라인에서 이용할 수 있다.
아이스 팰리스는 2004년 가을 아이스 하우스 게임 디자인 대회에서 언더컷과 함께 공동 2위를 차지했다.
Ice Palace is an abstract strategy game for 3 or more players using the Icehouse Pieces game system.
To play the game one needs:
Different single-color stashes of Icehouse Pieces per player, plus two additional stashes in White and Black
An opaque bag or hat for blindly drawing pieces
A turn marker or token
Ice Palace is divided into two fundamental, repeating phases:
In the first phase, players alternate playing pieces from their six-piece hands into a temporary structure designated "the yard", subject to three restrictions;
Pieces on any color may be placed on top of another provided the new pyramid is larger than any of the pyramids in the stack
A new stack can be started orthogonally adjacent to a previous stack provided the top pyramids are the same color
Black pieces match no colors, and white pieces match all colors
The player who is last able to play into the yard wins the hand. They then proceed to the second phase, building the ice palace. During the ice palace phase, the winning player takes all the pieces from the yard and adds them onto the ice palace structure, subject to three restrictions:
A pyramid can only be placed on top of a larger pyramid
Orthogonally adjacent new stacks can only be formed provided the topmost pyramids of both are the same color
All pieces from the yard must be added to the ice palace
Players then draw back up to 6 pieces in their hand and the yard-building phase begins anew. Play continues in this manner until a player draws the last piece from the bag, at which point the game ends and is scored.
Players get points for every pyramid in a stack (in the ice palace) which has a piece of their color as the topmost pyramid.
Ice Palace was designed by Geoff Hanna. The rules are available online.
Ice Palace tied for 2nd with Undercut in the Autumn 2004 Icehouse Game Design Competition.
To play the game one needs:
Different single-color stashes of Icehouse Pieces per player, plus two additional stashes in White and Black
An opaque bag or hat for blindly drawing pieces
A turn marker or token
Ice Palace is divided into two fundamental, repeating phases:
In the first phase, players alternate playing pieces from their six-piece hands into a temporary structure designated "the yard", subject to three restrictions;
Pieces on any color may be placed on top of another provided the new pyramid is larger than any of the pyramids in the stack
A new stack can be started orthogonally adjacent to a previous stack provided the top pyramids are the same color
Black pieces match no colors, and white pieces match all colors
The player who is last able to play into the yard wins the hand. They then proceed to the second phase, building the ice palace. During the ice palace phase, the winning player takes all the pieces from the yard and adds them onto the ice palace structure, subject to three restrictions:
A pyramid can only be placed on top of a larger pyramid
Orthogonally adjacent new stacks can only be formed provided the topmost pyramids of both are the same color
All pieces from the yard must be added to the ice palace
Players then draw back up to 6 pieces in their hand and the yard-building phase begins anew. Play continues in this manner until a player draws the last piece from the bag, at which point the game ends and is scored.
Players get points for every pyramid in a stack (in the ice palace) which has a piece of their color as the topmost pyramid.
Ice Palace was designed by Geoff Hanna. The rules are available online.
Ice Palace tied for 2nd with Undercut in the Autumn 2004 Icehouse Game Design Competition.
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