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BGG랭킹
BGG전체 : 7805
WARGAMES : 1158
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.56 / 5
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디자이너
James M. Day
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아티스트
Charles Kibler, Rodger B. MacGowan, Louis Prang
-
인원
게임 소개
아이언 앤 오크(Iron and Oak)는 미국 남북 전쟁을 배경으로 한 함대함 전투 게임이다. 해전의 전술적 표현으로서, 각 함선은 포병, 돌격, 스파어뢰를 포함한 공격 능력, 손상을 포함한 방어 능력, 5개의 뚜렷한 장갑 또는 목제 타격 위치, 기동성, 승무원 규모, 징병 등을 위해 정확하게 모델링되었다.
당신은 70척의 유명한 배를 지휘한다: 오논다가, 테쿰세, 위네바고, 모니터, 오시지, 미네소타, 브루클린, 하트포드, 에식스, 카론도렛, 키어사르게, 오시피, 퀸 오브 서부의, 이로쿼이, 스푸이뒤빌, 남부 연합. 테네시 주, 버지니아 주, 애틀랜타 주, 팔메토 주, 아칸소 주, 앨버마 주, 플로리다 주 앨버마 주, 보어가드 장군, 섬터 및 기타 여러 가지.
이 쉽게 배울 수 있는 게임에서 14개의 시나리오 중 많은 수가 1시간 이내에 플레이할 수 있습니다. 햄튼 로드, 모빌 베이, 트렌트&르스쿼스 리치, 와쏘 사운드, 앨라배마와 키어사지 간의 결투, 아칸소 산맥의 사가가 포함된 13개의 역사적 전투와 1개의 가상의 전투도 포함되어 있으며, 세 개의 개별 시나리오 또는 연결된 미니 캠페인으로 진행될 수 있다.
또한 총으로 우뚝 선 요새가 등장해 선장들의 의지에 도전한다. 만약 그것이 상황을 가열하기에 충분하지 않다면, 시나리오 기반의 선택적 규칙은 몇 가지 흥미로운 상황을 추가한다.
자신의 함대를 지휘하는 데 관심이 있다면 아이언 앤 오크에는 수많은 강, 만, 하구, 코스탈 지역에서 선택된 플레이어가 전투를 벌일 수 있는 독립형 전투 모듈이 포함되어 있습니다. 캠페인 게임은 무작위로 생성된 일련의 전투로 그 시대의 전형적인 브라운 워터 액션을 재현한다. 게임이 진행되면서 플레이어들은 캠페인의 정확한 길이나 전투의 구체적인 혼합을 알지 못한다. 플레이어는 전개되는 전투를 관리할 뿐만 아니라 전략적으로 자원을 배분하고 자신의 배를 수리하고 개조해야 한다. 16 카드 해군 야드 덱은 코스를 설정하고 캠페인의 도전에 영향을 미치기 위해 사용됩니다.
두 명 이상의 플레이어가 영역 이동 격자를 특징으로 하는 22&rdqu; x 34” 맵에서 격돌합니다. 이 간단한 접근은 모든 전투 행동뿐만 아니라 함선의 움직임을 통제한다. ACW의 전형적인 전술적 해상 경기인 오랜 시간 동안 활동이 없었으며, 초기 증기 시대의 함선들은 전투로 기동하기 위해 고군분투했다.
이 혁신적인 게임 시스템은 빠른 행동과 전술적 의사결정에 중점을 둔다. 50가지 행동 카드는 플레이를 구동하는 것이 아니라 플레이를 지원하고 향상시키는 데 사용됩니다. 시나리오든 캠페인 게임이든, 당신이 그것을 결투할 때마다, 액션은 매우 다른 방식으로 전개된다. 핫샷을 사용하시겠습니까, 아니면 소이탄을 사용하시겠습니까? 지금이 빠른 사격을 하기에 가장 좋은 때인가 아니면 기동과 돌진하는 것이 현명한가? 당신은 수리팀으로 승무원 일부를 배정해야 합니까? 적함이 기뢰밭으로 진입하는 겁니까? 이것들과 다른 많은 가능성들은 행동 카드들의 플레이를 통해 존재한다. 아니면, 당신은 어떤 액션 카드도 하지 않고 단지 조종하고 쏘기로 결정할 수 있습니다. 당신은 어떻게 그리고 언제 그 행동이 펼쳐질지 조절합니다.
그 중심에는 해군 시뮬레이션이 있다. 그 시기의 전형적인 근거리 장타 매치를 정확하게 모델링한다. 당신은 그들의 결말까지 다양한 전투를 펼칠 기회가 있습니다. 역사는 반복될 것인가, 아니면 새로운 계정이 작성될 것인가? 달그렌 스무드보어가 버지니아 주 철갑판을 뚫고 폭발할 것인가, 아니면 전투가 다시 교착상태에 빠질 것인가? 강력한 테네시 주는 데이비드 패러거트 제독의 북군 함대를 상대로 승리할 것인가, 아니면 그의 수적 우위에 다시 떨어질 것인가? 애틀랜타가 두 명의 유니온 감시단을 현물로 물리칠 것인가 아니면 다시 좌초되어 그녀의 기를 꺾을 것인가. 이번에는 당신이 승부를 결정하게 됩니다. 당신은 역사에 얽매이지 않습니다.
당신은 70척의 유명한 배를 지휘한다: 오논다가, 테쿰세, 위네바고, 모니터, 오시지, 미네소타, 브루클린, 하트포드, 에식스, 카론도렛, 키어사르게, 오시피, 퀸 오브 서부의, 이로쿼이, 스푸이뒤빌, 남부 연합. 테네시 주, 버지니아 주, 애틀랜타 주, 팔메토 주, 아칸소 주, 앨버마 주, 플로리다 주 앨버마 주, 보어가드 장군, 섬터 및 기타 여러 가지.
이 쉽게 배울 수 있는 게임에서 14개의 시나리오 중 많은 수가 1시간 이내에 플레이할 수 있습니다. 햄튼 로드, 모빌 베이, 트렌트&르스쿼스 리치, 와쏘 사운드, 앨라배마와 키어사지 간의 결투, 아칸소 산맥의 사가가 포함된 13개의 역사적 전투와 1개의 가상의 전투도 포함되어 있으며, 세 개의 개별 시나리오 또는 연결된 미니 캠페인으로 진행될 수 있다.
또한 총으로 우뚝 선 요새가 등장해 선장들의 의지에 도전한다. 만약 그것이 상황을 가열하기에 충분하지 않다면, 시나리오 기반의 선택적 규칙은 몇 가지 흥미로운 상황을 추가한다.
자신의 함대를 지휘하는 데 관심이 있다면 아이언 앤 오크에는 수많은 강, 만, 하구, 코스탈 지역에서 선택된 플레이어가 전투를 벌일 수 있는 독립형 전투 모듈이 포함되어 있습니다. 캠페인 게임은 무작위로 생성된 일련의 전투로 그 시대의 전형적인 브라운 워터 액션을 재현한다. 게임이 진행되면서 플레이어들은 캠페인의 정확한 길이나 전투의 구체적인 혼합을 알지 못한다. 플레이어는 전개되는 전투를 관리할 뿐만 아니라 전략적으로 자원을 배분하고 자신의 배를 수리하고 개조해야 한다. 16 카드 해군 야드 덱은 코스를 설정하고 캠페인의 도전에 영향을 미치기 위해 사용됩니다.
두 명 이상의 플레이어가 영역 이동 격자를 특징으로 하는 22&rdqu; x 34” 맵에서 격돌합니다. 이 간단한 접근은 모든 전투 행동뿐만 아니라 함선의 움직임을 통제한다. ACW의 전형적인 전술적 해상 경기인 오랜 시간 동안 활동이 없었으며, 초기 증기 시대의 함선들은 전투로 기동하기 위해 고군분투했다.
이 혁신적인 게임 시스템은 빠른 행동과 전술적 의사결정에 중점을 둔다. 50가지 행동 카드는 플레이를 구동하는 것이 아니라 플레이를 지원하고 향상시키는 데 사용됩니다. 시나리오든 캠페인 게임이든, 당신이 그것을 결투할 때마다, 액션은 매우 다른 방식으로 전개된다. 핫샷을 사용하시겠습니까, 아니면 소이탄을 사용하시겠습니까? 지금이 빠른 사격을 하기에 가장 좋은 때인가 아니면 기동과 돌진하는 것이 현명한가? 당신은 수리팀으로 승무원 일부를 배정해야 합니까? 적함이 기뢰밭으로 진입하는 겁니까? 이것들과 다른 많은 가능성들은 행동 카드들의 플레이를 통해 존재한다. 아니면, 당신은 어떤 액션 카드도 하지 않고 단지 조종하고 쏘기로 결정할 수 있습니다. 당신은 어떻게 그리고 언제 그 행동이 펼쳐질지 조절합니다.
그 중심에는 해군 시뮬레이션이 있다. 그 시기의 전형적인 근거리 장타 매치를 정확하게 모델링한다. 당신은 그들의 결말까지 다양한 전투를 펼칠 기회가 있습니다. 역사는 반복될 것인가, 아니면 새로운 계정이 작성될 것인가? 달그렌 스무드보어가 버지니아 주 철갑판을 뚫고 폭발할 것인가, 아니면 전투가 다시 교착상태에 빠질 것인가? 강력한 테네시 주는 데이비드 패러거트 제독의 북군 함대를 상대로 승리할 것인가, 아니면 그의 수적 우위에 다시 떨어질 것인가? 애틀랜타가 두 명의 유니온 감시단을 현물로 물리칠 것인가 아니면 다시 좌초되어 그녀의 기를 꺾을 것인가. 이번에는 당신이 승부를 결정하게 됩니다. 당신은 역사에 얽매이지 않습니다.
Iron and Oak is game of ship-to-ship combat set during the American Civil War. As a tactical representation of naval warfare, each of the ships is accurately modeled for offensive capability including gunnery, ramming and spar torpedoes; for defensive capability including damage and five distinct armored or wooden hit locations; and for maneuverability, crew size and draft.
You command 70 famous ships of the era, including the Union: Onondaga, Tecumseh, Winnebago, Monitor, Osage, Minnesota, Brooklyn, Hartford, Essex, Carondolet, Kearsarge, Ossipee, Queen of the West, Iroquois, Spuyten Duyvil; and the Confederate: Tennessee, Virginia, Atlanta, Palmetto State, Arkansas, Albemarle, Alabama, Florida, General Beauregard, Sumter; and many more.
Many of the 14 scenarios, in this easy-to-learn game, are playable in an hour or less. Included are 13 historical and 1 hypothetical engagements featuring Hampton Roads, Mobile Bay, Trent’s Reach, Wassaw Sound, the duel between Alabama and the Kearsarge, and the saga of the Arkansas, which may be played as three individual scenarios or as a linked mini-campaign.
In addition, forts bristling with guns make their appearance to challenge the will of the ship captains. If that was not enough to heat things up, scenario based optional rules add a few interesting ‘what if’ situations to expand on play.
If you are interested in commanding your own fleet, Iron and Oak includes a standalone campaign module where player selected forces fight it out in the many rivers, bays, inlets and costal areas. The campaign game recreates the brown water actions, typical of the period, in a series of randomly generated battles. As play progresses, the players do not know the exact length of the campaign or the specific mix of the battles. Players must not only manage the unfolding battles, but must also strategically allocate resources and repair and refits their ships. The 16 card Navy Yard deck is used to plot a course through and influence the challenges of the campaigns.
Two or more players battle it out on an 22” x 34” map that features an area movement grid. This simple approach controls ship movement as well as all combat action. Gone are the long periods of inaction, typical of ACW tactical naval games, as these early steam-era ships struggled to maneuver into battle.
This innovative game system places the emphasis on quick action and tactical decision making. The 50 Action Cards are used to assist and enhance play, not drive it. Each time you battle it out, whether in a scenario or campaign game, the action unfolds in a very different manner. Do you wish to employ hot shot or incendiary shells? Is now the best time to rapid fire or is it wise to maneuver and ram? Should you allocate part of the crew as a repair party? Is that enemy ship going to maneuver into your torpedo (mine) field? These and many other possibilities exist through the play of the action cards. Or, you may decide to not play any action cards at all and just maneuver and shoot. You control how and when the action will unfold.
At its core Iron and Oak is a naval simulation. It accurately models the close-range slugging matches typical of the period. You have the opportunity to play out the various battles to their conclusion. Will history repeat itself, or will a new account be written? Will the Monitor’s 11” Dahlgren smoothbores blast through Virginia’s armor plating or will their battle again end in a stalemate? Will the powerful Tennessee win out against Admiral David Farragut’s Union fleet or again fall to his superior numbers? Will the Atlanta defeat the two Union monitors in kind or again slip aground and strike her colors. This time, you get to determine the outcome. You are not bound by history’s stories.
You command 70 famous ships of the era, including the Union: Onondaga, Tecumseh, Winnebago, Monitor, Osage, Minnesota, Brooklyn, Hartford, Essex, Carondolet, Kearsarge, Ossipee, Queen of the West, Iroquois, Spuyten Duyvil; and the Confederate: Tennessee, Virginia, Atlanta, Palmetto State, Arkansas, Albemarle, Alabama, Florida, General Beauregard, Sumter; and many more.
Many of the 14 scenarios, in this easy-to-learn game, are playable in an hour or less. Included are 13 historical and 1 hypothetical engagements featuring Hampton Roads, Mobile Bay, Trent’s Reach, Wassaw Sound, the duel between Alabama and the Kearsarge, and the saga of the Arkansas, which may be played as three individual scenarios or as a linked mini-campaign.
In addition, forts bristling with guns make their appearance to challenge the will of the ship captains. If that was not enough to heat things up, scenario based optional rules add a few interesting ‘what if’ situations to expand on play.
If you are interested in commanding your own fleet, Iron and Oak includes a standalone campaign module where player selected forces fight it out in the many rivers, bays, inlets and costal areas. The campaign game recreates the brown water actions, typical of the period, in a series of randomly generated battles. As play progresses, the players do not know the exact length of the campaign or the specific mix of the battles. Players must not only manage the unfolding battles, but must also strategically allocate resources and repair and refits their ships. The 16 card Navy Yard deck is used to plot a course through and influence the challenges of the campaigns.
Two or more players battle it out on an 22” x 34” map that features an area movement grid. This simple approach controls ship movement as well as all combat action. Gone are the long periods of inaction, typical of ACW tactical naval games, as these early steam-era ships struggled to maneuver into battle.
This innovative game system places the emphasis on quick action and tactical decision making. The 50 Action Cards are used to assist and enhance play, not drive it. Each time you battle it out, whether in a scenario or campaign game, the action unfolds in a very different manner. Do you wish to employ hot shot or incendiary shells? Is now the best time to rapid fire or is it wise to maneuver and ram? Should you allocate part of the crew as a repair party? Is that enemy ship going to maneuver into your torpedo (mine) field? These and many other possibilities exist through the play of the action cards. Or, you may decide to not play any action cards at all and just maneuver and shoot. You control how and when the action will unfold.
At its core Iron and Oak is a naval simulation. It accurately models the close-range slugging matches typical of the period. You have the opportunity to play out the various battles to their conclusion. Will history repeat itself, or will a new account be written? Will the Monitor’s 11” Dahlgren smoothbores blast through Virginia’s armor plating or will their battle again end in a stalemate? Will the powerful Tennessee win out against Admiral David Farragut’s Union fleet or again fall to his superior numbers? Will the Atlanta defeat the two Union monitors in kind or again slip aground and strike her colors. This time, you get to determine the outcome. You are not bound by history’s stories.
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