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    1-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

페인트 농구(ITP)의 세계에 오신 것을 환영합니다!

경기는 양면 FAC에 의해 진행되며, 수비진은 바닥이나 슛에서 수비적으로 정지할 수 있으며 공격수의 훌륭한 플레이/슛을 빼앗을 수 있다. FACs의 사용은 실제 스포츠를 모방하는 속도로 동작을 계속합니다.

모든 동작은 차트 조회가 필요 없는 플레이어’ 카드에서 나옵니다. ITP에서는 각 선수가 카드당 3개의 컬럼을 갖고 규칙적인 공격, 공격 리바운드, 패스트브레이크 구간을 보여준다. 각 구역에서 선수들은 2/3 FGA의 빈도를 올리고 파울, 턴오버, 어시스트를 한다. 데니스 로드먼은 공격이 자기 뜻대로 될 때 간단한 패스를 하면 된다. 선수마다 GOTO 등급이 따로 있는데 공격에 더 많이 관여할수록 플레이를 할 수 있는 기회를 얻을 수 있다. 공격 통계(FG%, TO)가 크지 않은 선수를 자주 볼 수 있지만 이들은 공격을 만들어내야 하는 선수들이다. 바닥에 공격용 무기(양호 또는 불량)가 없다면 ITP에서 공격이 교착 상태에 빠지는 것을 볼 수 있습니다.

ITP에서의 수비는 사후에 생각할 것이 아니며 모든 점에서 게임에 얽혀 있다. 선수들은 스틸, 블록, 파울, 전반적인 수비에 대해 별도로 등급이 매겨진다. 수비수를 위한 DENY 등급은 전술한 GOTO 등급과 연동되는데, 여기서 훌륭한 수비수는 실제로 선수가 코트에서 행동을 취하지 못하게 할 수 있다. 방어 등급은 가능한 방어 정지라고 불리는 것에서 작동한다. 공격 행위를 멈추거나 사격에 영향을 줄 수 있는 특수 문구가 FAC에 있습니다.

ITP는 간단하면서도 효과적인 패스트브레이크 시스템을 통해 동작을 계속합니다. 런앤건 스타일의 팀들이 터덜더들이 느끼는 것처럼 그렇게 느낄 것이다. 각 선수는 휴식 시간에 외출하는 성향을 보여주는 패스트브레이크 등급을 받고, 그렇게 되면 해당 이벤트를 위한 열이 카드에 표시됩니다.

특수 모멘텀 팩터(*MOM)는 FAC에 내장되어 팀에 활력을 주거나 일부 샷을 놓치게 합니다. 타임아웃의 사용은 이 요소를 재조정하고 경기를 안정시킬 수 있지만, 타임아웃은 경기가 끝날 때 매우 유용할 수 있고 필요할 때 플레이를 하고 여분의 시간을 얻을 수 있기 때문에 현명하게 사용해야 한다. 제한 시간을 관리하는 것은 매우 어려울 수 있습니다. 모멘텀 스윙에 너무 많은 타임아웃을 사용하면 서브에 대해 TO를 사용하는 것으로 제한되고 특히 특정 플레이를 위해 설계된 플레이를 호출하려는 매우 근접한 게임에서 늦게 사용할 수 있습니다. 하지만, 모멘텀 런에서 타임아웃을 호출하지 않으면 게임이 통제 불능 상태가 되어 팀이 승리할 수 있는 기회를 해칠 수 있다.

그러니, 만약 농구가 여러분의 게임이라면, 자리에서 일어나 페인트 안으로 들어가세요!
Welcome to the world of Inside the Paint Basketball (ITP) !

The game is driven by double-sided FACs where players make plays and the defense can make defensive stops on the floor or on shots possibly taking away great plays/shots from the offensive player. The use of FACs keeps the action moving along at a pace simulating the real sport.

All of the action comes from the players’ cards with no chart lookups needed. In ITP, each player will have 3 columns per card showing regular offense, offensive rebound and fastbreak sections. In each section the players frequency of 2/3 FGA, drawing fouls, turnovers and assists come into play. For the Dennis Rodman types when the offense does come his way a simple PASS may be the outcome. Each player has separate GOTO ratings where the more they are involved in the offense the better chance you will see him be called upon to make a play. You often see players that don't have great offensive stats (FG%, TO) but these are often guys that have to create offense. If you don't have a any offensive weapons (good or bad) on the floor then you will see the offense bog down in ITP.

Defense in ITP is not an afterthought and is intertwined into the game at all points. Players are rated separately for steals, blocks, committing fouls and overall defense. A special DENY rating for defensive players works with the aforementioned GOTO ratings where good defenders can actually keep a player from being able to take an action on the court. The defensive ratings come into play in what are called possible defensive stops. There are special notations on the FACs that can possibly stop an offensive action or affect a shot.

ITP keeps the action moving with a fastbreak system that is simple yet effective to use. The run-and-gun style teams will feel that way as will the plodders. Each player gets a fastbreak rating that shows his propensity to get out on the break and, when he does, his card has a column just for that event.

The special Momentum Factor (*MOM) is built into the FACs and either gives a team a boost or causes them to miss some shots. The use of timeouts can readjust this factor and keep the game on an even keel but you must use them wisely as timeouts can be very useful towards the end of a game allowing you to call plays and get extra time when you may need it. Managing timeouts can be very challenging. If you use too many timeouts for momentum swings then you will be limited to using your TO's for subs and especially late in a very close game when you want to call a designed play to a specific player. However, not calling timeouts on a momentum run can cause the game to get out of control, thus hurting a teams' chances to win.

So, if basketball is your game, get out of your seat and get Inside the Paint!

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