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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6+ 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
David K. Lewis, Scott Pyle
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아티스트
-
인원
게임 소개
슈퍼시스템(SuperSystem)은 영웅과 악당 사이의 만화책 충돌을 시뮬레이션하기 위해 고안된 빠른 속도의 교전 수준의 슈퍼히어로 미니어처 전투 게임이다. 슈퍼시스템으로 게임을 하려면 다음과 같은 것들이 필요하다: 이 규칙들의 복사본, 칠해진 미니어처, 약 20개의 6면 주사위(D6’s), 이 책의 부록에 인쇄된 슈퍼시트 사본, 연필, 약 4’ x 4’ 플레이 영역.
슈퍼시스템은 두 명의 플레이어에게 이상적인 게임이지만 더 긴 멀티플레이어 게임에 더 많은 참가자가 참여할 수 있습니다. SuperSystem에서의 전투는 한 면당 2개 또는 한 면당 10개에서 30개까지 가능하다. 슈퍼시스템에는 캐릭터와 심복의 두 가지 기본 모델이 있다. 캐릭터들은 게임의 가상의 배경인 포컬러 어스의 초인적인 인구를 구성하는 영웅들과 악당들이다. 심복들은 그들의 부하들, 군인들, 무크들, 또는 대포 먹잇감들이다. 비록 어떤 심복들은 초인적인 힘을 가질 수 있지만, 그들은 결코 캐릭터의 수준까지 올라가지 못한다.
플레이어는 슈퍼시스템 전투를 일회성 만남으로 치르거나, 영웅과 악당이 독특한 개성을 발달시키고, 새로운 능력을 얻으며, 때로는 심각한 부상을 입기도 하는 확장된 캠페인으로 치뤄질 수 있다. 이러한 개발은 수많은 게임 세션에 걸쳐 이루어지며 슈퍼시스템에서는 시리즈로 알려져 있다.
SuperSystem 2판이 개정됩니다.
슈퍼시스템은 두 명의 플레이어에게 이상적인 게임이지만 더 긴 멀티플레이어 게임에 더 많은 참가자가 참여할 수 있습니다. SuperSystem에서의 전투는 한 면당 2개 또는 한 면당 10개에서 30개까지 가능하다. 슈퍼시스템에는 캐릭터와 심복의 두 가지 기본 모델이 있다. 캐릭터들은 게임의 가상의 배경인 포컬러 어스의 초인적인 인구를 구성하는 영웅들과 악당들이다. 심복들은 그들의 부하들, 군인들, 무크들, 또는 대포 먹잇감들이다. 비록 어떤 심복들은 초인적인 힘을 가질 수 있지만, 그들은 결코 캐릭터의 수준까지 올라가지 못한다.
플레이어는 슈퍼시스템 전투를 일회성 만남으로 치르거나, 영웅과 악당이 독특한 개성을 발달시키고, 새로운 능력을 얻으며, 때로는 심각한 부상을 입기도 하는 확장된 캠페인으로 치뤄질 수 있다. 이러한 개발은 수많은 게임 세션에 걸쳐 이루어지며 슈퍼시스템에서는 시리즈로 알려져 있다.
SuperSystem 2판이 개정됩니다.
SuperSystem is a fast-paced, skirmish-level superhero miniature battle game designed to simulate comic book clashes between heroes and villains. Playing a game with SuperSystem requires the following: a copy of these rules, painted miniatures, around 20 six-sided dice (D6’s), copies of the SuperSheets printed in the appendix of this book, pencils, and a roughly 4’ x 4’ playing area.
SuperSystem is an ideal game for two players, but more participants can get involved for longer, multi-player games. Battles in SuperSystem can involve as few as two models per side, or as many as ten to thirty models per side. There are two basic types of models in SuperSystem: characters and henchmen. Characters are the heroes and villains that make up the superhuman population of Four-Color Earth, the fictional setting of the game. Henchmen are their underlings, goons, mooks, or cannon fodder. Although some henchmen can also possess superhuman powers, they never rise to levels of the characters.
Players may fight SuperSystem battles as one-off encounters, or as extended campaigns where their heroes and villains develop unique personalities, gain new abilities, and sometimes suffer grievous injuries. These developments occur over a number of game sessions, and are known in SuperSystem as Series.
This revises SuperSystem 2nd Edition.
SuperSystem is an ideal game for two players, but more participants can get involved for longer, multi-player games. Battles in SuperSystem can involve as few as two models per side, or as many as ten to thirty models per side. There are two basic types of models in SuperSystem: characters and henchmen. Characters are the heroes and villains that make up the superhuman population of Four-Color Earth, the fictional setting of the game. Henchmen are their underlings, goons, mooks, or cannon fodder. Although some henchmen can also possess superhuman powers, they never rise to levels of the characters.
Players may fight SuperSystem battles as one-off encounters, or as extended campaigns where their heroes and villains develop unique personalities, gain new abilities, and sometimes suffer grievous injuries. These developments occur over a number of game sessions, and are known in SuperSystem as Series.
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