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BGG랭킹
BGG전체 : 12984
FAMILYGAMES : 2534
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.15 / 5
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디자이너
Matt Worden
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아티스트
Josh Cappel, Ariel Seoane, Gary Simpson, Scott Slomiany, Matt Worden
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인원
게임 소개
멀리 떨어진 행성을 탐험하세요. 어떤 리소스와 놀라움을 제공하는지 알아보십시오. 새로운 행성에 발을 들여놓고 자기 것이라고 주장하세요. 자원을 모아서 부와 명성을 얻으세요. 이 모든 것은 점프 게이트에 의해 제공됩니다.
플레이어들은 새로운 행성을 차지하기 위해 경쟁하고 그 행성에서 발견된 자원을 수집하기 위해 경쟁하는 우주선 선장이다. 게임 종료 시 스캔하여 청구한 행성의 수와 수집한 자원의 조합에 따라 점수가 매겨진다. 각 자원 유형은 점수를 매기는 다른 방법을 가지고 있다. 따라서, 동일한 자원의 세트를 수집하는 것이 권장되며... 다른 참가자들을 방해한다. 수집 계획은 좋은 전략이다.
게임플레이 요약(1차 및 2차 에디션
점프 게이트와 블랙홀 보드 주변에는 여덟 개의 행성이 원형으로 세워져 있다. 자원 카드는 각 플레이어에 대해 1개의 페이스업, 각 행성에 대해 1개의 페이스업, 그리고 나머지는 행성에 대해 페이스업으로 배포된다.
플레이어에게는 각각 5장의 NavComp 카드가 주어지고 나머지 NavComp 카드는 테이블 중간에 추첨 데크로 설정된다. 각 NavComp 카드에는 2개의 코드(표준 작업 중 일부를 수행하는 데 사용됨)와 특수 작업이 포함되어 있습니다.
선수들은 돌아가면서 테이블을 돌아요. 선수의 차례가 되면, 그/그녀는 어떤 순서로든 2가지 행동을 취할 수 있으며, 다음 행동 중에서 선택할 수 있다. 연구(리필 손), 플라이(주변 행성으로 이동), 점프(점프 게이트를 사용하여 다른 행성으로 이동), 스캔(행성에 자원 발견), 토지 및 청구(행성에 모든 자원을 공개), 하비스트(자원 수집), 특수 조치. 특별한 행동에는 먼 행성을 스캔하고, 추가 자원을 수집하고, 다른 플레이어와 위치를 바꿀 수 있는 등이 포함됩니다.
플레이어 "를 인용할 때점프&인용;는 점프 게이트 보드에 마커 중 하나를 추가합니다. 게임 종료 시 점프 게이트 보드에서 가장 많은 마커를 가진 플레이어가 5점을 추가로 획득합니다. 플레이어가 " 인용문이 있는 리소스를 수집하는 경우블랙홀과 인용문 아이콘에 마커가 블랙홀 보드에 추가됩니다. 해당 보드에 너무 많은 마커를 추가하면 게임이 종료되고 블랙홀 보드에서 가장 많은 마커를 가진 플레이어가 수집한 리소스 일부를 잃게 됩니다. 게임은 또한 모든 행성에서 블랙홀이 아닌 자원들을 모두 모았을 때 끝날 수 있다.
채점은 게임이 끝날 때 이루어지며, 플레이어는 행성 스캔 및 청구, 수집한 자원 조합에 대한 점수를 부여받는다. 각 리소스 유형마다 점수 매기는 방법이 다르지만, 플레이어에게 가능한 한 많은 리소스를 수집하도록 권장합니다. 총점이 가장 많은 선수가 승자입니다.
제3판 게임플레이 변경 사항
아트워크와 플레이어 컴포넌트 업데이트와 함께 더 작은 박스로 출판된 제3판은 또한 많은 디자인 변경을 포함하고 있다:
최대 플레이어 수가 5명으로 감소합니다.
새로 만들기 "모래&인용;자원은 "인용어를 대체한다.이전 버전의 카드 없음"
설정 변경사항에는 플레이어에게 (단일 페이스업 카드가 아닌) 숨겨진 리소스 카드를 두 개 또는 세 개 제공하는 것이 포함되며 게임에서 모든 리소스가 사용되는 것은 아니다.
게임 내 변경사항에는 보다 깔끔하고 주제별 검색 및 수집 규칙이 포함됩니다.
블랙홀에는 7개의 마커 공간만 있으며, 블랙홀을 통해 최종 게임을 트리거하면 블랙홀에서 가장 많은 마커를 가진 플레이어가 임의로 선택한 리소스 대신 설정 중에 받은 숨겨진 리소스를 잃게 된다.
스캔 또는 점프 게이트에 대한 점수가 매겨지지 않습니다... 오직 자원들과 행성들만이 주장했다.
플레이어들은 새로운 행성을 차지하기 위해 경쟁하고 그 행성에서 발견된 자원을 수집하기 위해 경쟁하는 우주선 선장이다. 게임 종료 시 스캔하여 청구한 행성의 수와 수집한 자원의 조합에 따라 점수가 매겨진다. 각 자원 유형은 점수를 매기는 다른 방법을 가지고 있다. 따라서, 동일한 자원의 세트를 수집하는 것이 권장되며... 다른 참가자들을 방해한다. 수집 계획은 좋은 전략이다.
게임플레이 요약(1차 및 2차 에디션
점프 게이트와 블랙홀 보드 주변에는 여덟 개의 행성이 원형으로 세워져 있다. 자원 카드는 각 플레이어에 대해 1개의 페이스업, 각 행성에 대해 1개의 페이스업, 그리고 나머지는 행성에 대해 페이스업으로 배포된다.
플레이어에게는 각각 5장의 NavComp 카드가 주어지고 나머지 NavComp 카드는 테이블 중간에 추첨 데크로 설정된다. 각 NavComp 카드에는 2개의 코드(표준 작업 중 일부를 수행하는 데 사용됨)와 특수 작업이 포함되어 있습니다.
선수들은 돌아가면서 테이블을 돌아요. 선수의 차례가 되면, 그/그녀는 어떤 순서로든 2가지 행동을 취할 수 있으며, 다음 행동 중에서 선택할 수 있다. 연구(리필 손), 플라이(주변 행성으로 이동), 점프(점프 게이트를 사용하여 다른 행성으로 이동), 스캔(행성에 자원 발견), 토지 및 청구(행성에 모든 자원을 공개), 하비스트(자원 수집), 특수 조치. 특별한 행동에는 먼 행성을 스캔하고, 추가 자원을 수집하고, 다른 플레이어와 위치를 바꿀 수 있는 등이 포함됩니다.
플레이어 "를 인용할 때점프&인용;는 점프 게이트 보드에 마커 중 하나를 추가합니다. 게임 종료 시 점프 게이트 보드에서 가장 많은 마커를 가진 플레이어가 5점을 추가로 획득합니다. 플레이어가 " 인용문이 있는 리소스를 수집하는 경우블랙홀과 인용문 아이콘에 마커가 블랙홀 보드에 추가됩니다. 해당 보드에 너무 많은 마커를 추가하면 게임이 종료되고 블랙홀 보드에서 가장 많은 마커를 가진 플레이어가 수집한 리소스 일부를 잃게 됩니다. 게임은 또한 모든 행성에서 블랙홀이 아닌 자원들을 모두 모았을 때 끝날 수 있다.
채점은 게임이 끝날 때 이루어지며, 플레이어는 행성 스캔 및 청구, 수집한 자원 조합에 대한 점수를 부여받는다. 각 리소스 유형마다 점수 매기는 방법이 다르지만, 플레이어에게 가능한 한 많은 리소스를 수집하도록 권장합니다. 총점이 가장 많은 선수가 승자입니다.
제3판 게임플레이 변경 사항
아트워크와 플레이어 컴포넌트 업데이트와 함께 더 작은 박스로 출판된 제3판은 또한 많은 디자인 변경을 포함하고 있다:
최대 플레이어 수가 5명으로 감소합니다.
새로 만들기 "모래&인용;자원은 "인용어를 대체한다.이전 버전의 카드 없음"
설정 변경사항에는 플레이어에게 (단일 페이스업 카드가 아닌) 숨겨진 리소스 카드를 두 개 또는 세 개 제공하는 것이 포함되며 게임에서 모든 리소스가 사용되는 것은 아니다.
게임 내 변경사항에는 보다 깔끔하고 주제별 검색 및 수집 규칙이 포함됩니다.
블랙홀에는 7개의 마커 공간만 있으며, 블랙홀을 통해 최종 게임을 트리거하면 블랙홀에서 가장 많은 마커를 가진 플레이어가 임의로 선택한 리소스 대신 설정 중에 받은 숨겨진 리소스를 잃게 된다.
스캔 또는 점프 게이트에 대한 점수가 매겨지지 않습니다... 오직 자원들과 행성들만이 주장했다.
Explore far-away planets. Discover what resources and surprises they hold. Be the first to set foot on a new planet and claim it as your own. Collect resources to gain fortune and fame. All of this comes courtesy of: the Jump Gate.
Players are spaceship captains that are competing to be the best at claiming new planets and collecting the resources found at those planets. Points are scored at the end of the game based on the number of planets they scanned and claimed, and their combination of resources collected. Each type of resource has a different method for being scored -- so, collecting sets of the same resource is encouraged ... and disrupting other players’ collection plans is good strategy.
Gameplay Summary (1st & 2nd Editions)
Eight planets are set in a circle around the Jump Gate and Black Hole Boards. Resource cards are distributed: 1 face-up to each player, 1 face-up to each planet, and the rest are distributed face-down amongst the planets.
Players are each given 5 NavComp cards and the rest of the NavComp cards are set as a draw deck in the middle of the table. Each NavComp card contains 2 codes (used to take some of the standard actions) and possibly a special action.
Players take turns around the table. On a player's turn, he/she takes 2 actions in any order, and may select from the following actions: Research (refill hand), Fly (move to neighboring planet), Jump (use the Jump Gate to move to another Planet), Scan (reveal a resource at a planet), Land & Claim (claim a planet and reveal all resources there), Harvest (collect a resource), and Special Action. Special actions include being able to scan a far-away planet, harvest extra resources, swap locations with another player, etc.
When players "Jump", they add one of their markers to the Jump Gate Board. The player with the most markers on the Jump Gate Board at the end of the game gains an extra 5 points. If a player collects a Resource that has a "Black Hole" icon on it, a marker is added to the Black Hole Board. If too many markers get added to that board, the game ends and the player with the most markers on the Black Hole Board loses some of his/her collected Resources. The game can also end when all non-Black-Hole Resources have been collected from all of the planets.
Scoring is done at the end of the game, and players are awarded points for Scanning and Claiming Planets, as well as for the combination of Resources they had collected. Each type of Resource has a different method for scoring -- but all encourage a player to collect as much of that Resource as possible. The player with the most total points is the winner.
3rd Edition Gameplay Changes
The 3rd Edition, published in a smaller box with artwork and player component updates, also included a number of design changes:
Max. Players is reduced to 5
New "Sand" resource replaces the "Nothing" cards from earlier editions
Setup changes include giving players two or three hidden resource cards (as opposed to a single face-up card) and not every resource getting used in the game
In-game changes include cleaner, more thematic scanning and harvesting rules
The Black Hole only has 7 marker spaces on it, and triggering the end game via the Black Hole results in the player with the most markers on the Black Hole losing their hidden resources they received during setup instead of randomly-chosen resources
No points are scored for scanning or the Jump Gate ... only the resources collected and Planets claimed
Players are spaceship captains that are competing to be the best at claiming new planets and collecting the resources found at those planets. Points are scored at the end of the game based on the number of planets they scanned and claimed, and their combination of resources collected. Each type of resource has a different method for being scored -- so, collecting sets of the same resource is encouraged ... and disrupting other players’ collection plans is good strategy.
Gameplay Summary (1st & 2nd Editions)
Eight planets are set in a circle around the Jump Gate and Black Hole Boards. Resource cards are distributed: 1 face-up to each player, 1 face-up to each planet, and the rest are distributed face-down amongst the planets.
Players are each given 5 NavComp cards and the rest of the NavComp cards are set as a draw deck in the middle of the table. Each NavComp card contains 2 codes (used to take some of the standard actions) and possibly a special action.
Players take turns around the table. On a player's turn, he/she takes 2 actions in any order, and may select from the following actions: Research (refill hand), Fly (move to neighboring planet), Jump (use the Jump Gate to move to another Planet), Scan (reveal a resource at a planet), Land & Claim (claim a planet and reveal all resources there), Harvest (collect a resource), and Special Action. Special actions include being able to scan a far-away planet, harvest extra resources, swap locations with another player, etc.
When players "Jump", they add one of their markers to the Jump Gate Board. The player with the most markers on the Jump Gate Board at the end of the game gains an extra 5 points. If a player collects a Resource that has a "Black Hole" icon on it, a marker is added to the Black Hole Board. If too many markers get added to that board, the game ends and the player with the most markers on the Black Hole Board loses some of his/her collected Resources. The game can also end when all non-Black-Hole Resources have been collected from all of the planets.
Scoring is done at the end of the game, and players are awarded points for Scanning and Claiming Planets, as well as for the combination of Resources they had collected. Each type of Resource has a different method for scoring -- but all encourage a player to collect as much of that Resource as possible. The player with the most total points is the winner.
3rd Edition Gameplay Changes
The 3rd Edition, published in a smaller box with artwork and player component updates, also included a number of design changes:
Max. Players is reduced to 5
New "Sand" resource replaces the "Nothing" cards from earlier editions
Setup changes include giving players two or three hidden resource cards (as opposed to a single face-up card) and not every resource getting used in the game
In-game changes include cleaner, more thematic scanning and harvesting rules
The Black Hole only has 7 marker spaces on it, and triggering the end game via the Black Hole results in the player with the most markers on the Black Hole losing their hidden resources they received during setup instead of randomly-chosen resources
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