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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 3-3 명
  • 게임시간

    10-10 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    1.00 / 5

게임 소개

발루(Var-lu&rsquo)는 피지어로 전쟁을 만든다는 뜻이다. 밸류 - 서바이벌 게임은 전통적인 태평양 섬 전사 문화에 기반한 추상적인 2-4인 전략 게임입니다.

Value의 목적은 상대방의 말을 모두 가져가거나 상대방의 말을 움직일 수 없어 항복할 수밖에 없는 상황을 만드는 것입니다.

이 보드는 96개의 밝은 녹색과 어두운 사각형(= 4개의 섬), 36개의 밝은 파란색 사각형(= 바다), 28개의 밝은 노란색과 오렌지색 사각형(= 해변)으로 구성되어 있습니다. = 클랜의 반대편인 빨간색, 녹색, 파란색, 노란색은 처음에 측면에 정렬되어 있다.

그 게임은 체커스와 유사점이 있다. 모든 조각은 대각선으로 움직이며 한 번에 한 칸만 움직입니다. 플레이어들은 자신의 위치를 포착하거나 발전시키기 위해 자신의 피스 중 하나를 번갈아 움직인다. 캡처는 피스가 반대편 피스의 빈 공간으로 점프할 수 있을 때 발생합니다. 캡처는 필수 사항이며, 점프/캡처를 차례대로 두 개 이상 할 수 있습니다. 이동 간격은 제한되어 있으며, 경기 시작(1~5분) 전에 상호 합의해야 한다. 플레이어는 말을 만지기 전에 동작을 결정하고 즉시 동작을 완료해야 합니다. 만약 조각을 만졌지만 움직이지 않으면, 그것은 희생되고 보드에서 제거된다. 각 플레이어는 4개의 치프 피스와 8개의 워리어/엘더 피스를 가지고 있다. 각 조각은 움직임의 형태가 약간씩 다르다.

- 치프가 가장 강력한 조각이야 그들은 앞뒤로 움직일 수 있고 플레이 중인 보드의 어느 영역으로든 이동할 수 있습니다. 추장들은 제각기 뛰어내릴 수 있지만 인접한 광장이 공석인 경우에만 가능하다. 자신의 피스를 뛰어넘을 때 피스는 플레이 상태로 남아 있지만, 팀원이 점프하는 피스는 보드에서 제거된다.

- 전사들은 포로로 잡고 앞으로만 움직일 수 있습니다. 그들은 그것이 시작된 섬이나 바로 맞은편 섬 외에는 다른 섬으로 이동할 수 없다. 반대쪽 섬에 도착한 전사는 (뒤집혀서) 즉시 장로가 된다.

- 노인들은 앞으로 또는 뒤로 움직일 수 있고, 놀이에 있는 모든 보드 영역으로 이동할 수 있습니다. 자신의 말을 점프할 수 없거나, 한 팀에서 경기하는 경우 팀메이트를 점프할 수 없다.

밸류(Value)는 규칙을 약간만 변형해도 4명 중 3명꼴로 플레이할 수 있다.
Valu, pronounced ‘Var-lu’ is a Fijian saying ‘to make war’. Valu - The Game of Survival is a abstract 2 to 4 player Game of Strategy based on Traditional Pacific island warrior culture.

The object of Valu is to take all of your opponent’s pieces or to create situation where your opponent/s pieces are unable to move and are forced to surrender.

The board is made up of 96 light green and dark squares (= four islands), 36 light and dark blue squares (= ocean) and 28 light yellow and orange squares (= beach). Opposing pieces (= Clan), red, green, blue and/or yellow are initially lined up on the sides.

The game has similarities to checkers. All pieces only move diagonally, and only one space at a time. Players take turns moving one of their pieces in an attempt to capture or develop their positions. Capturing occurs when a piece is able to jump over of an opposing piece into an empty space. Capturing is mandatory and jumping/capturing more than one piece on turn is possible. Time between moves is limited and has to be mutually agreed before start of play (1 - 5 minutes). Player must decide the move before touching any of the piece and complete the move immediately. If piece is touched but not moved, it is then sacrificed and removed from the board. Each player has four Chiefs and eight Warrior/Elder pieces. Each type of piece has a slight variation on its form of movement:

- Chiefs are the most powerful pieces. They can move both backward and forward and move to any area on the board that is in play. Chiefs are allowed to jump over their own pieces, but only if the square adjacent to it is vacant. When jumping over your own piece the piece remains in play, however if playing in teams the team member’s piece being jumped over is sacrificed and removed from board.

- Warriors can only capture and move in a forward direction. They cannot move onto another island apart from the island it started on or the island directly opposite. Warrior reaching the opposite island is immediately made an Elder (by being turned upside down).

- Elders can move forward or backwards and can move to all board areas that are in play. They cannot jump their own pieces or, if playing in a team, they cannot jump their team mate’s piece

Valu can be played as two, three of four with only a minor variation of the rules.

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