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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Scott McCloud
-
아티스트
-
인원
게임 소개
《파이브 카드 낸시》(5 Card Nancy)는 미국의 만화가 스콧 맥클라우드가 개발한 카드 게임이다.만화&인용문 " 및 "의 이해코믹스의 재창조, """"의 창작자!만화책 시리즈 (다른 것들 중)
5카드 낸시는 발행된 적이 없어 기존 세트는 모두 수작업으로 시공했다.
이 게임은 본질적으로 카드 한 벌을 가지고 하는 협동 스토리텔링의 연습이다. 데크의 각 카드에는 어니 부시밀러의 고전적인 신문 연재만화에서 따온 독특한 패널이 있다.낸시." 이 스트립은 오늘날에도 여전히 신디케이션되고 있지만, 맥클라우드는 부시밀러의 전성기였던 1946년 이후 판넬만이 5 카드 낸시 덱에 사용하기에 적합하다고 주장한다.
게임 플레이는 매우 간단하다: 초기 카드를 추첨 더미에서 무작위로 선택하여 테이블 위에 올려놓는다. 이 카드는 게임플레이의 결과로 나타날 공동 만화에서 첫 번째 패널 역할을 할 것입니다. 그녀의 차례에 따라, 한 명의 플레이어가 그녀의 손에서 하나의 카드를 선택하고, 그 카드가 위를 향하게 하고, 떠오르는 만화의 오른쪽에 놓이게 된다. 그런 다음 심판(보통 다른 참가자들)은 전개된 서술에 대한 특정 패널의 적절성에 대해 투표합니다. 다수의 의견이 제안된 패널을 선호하면 스트립의 일부가 되고, 그렇지 않으면 패널을 제안한 플레이어의 손에 돌아간다.
맥클라우드는 이 게임을 " 인용구라고 표현했다.다다(Dada) 운동 정신의 게임을 뜻하는 다다(Dada) 게임.
5카드 낸시는 발행된 적이 없어 기존 세트는 모두 수작업으로 시공했다.
이 게임은 본질적으로 카드 한 벌을 가지고 하는 협동 스토리텔링의 연습이다. 데크의 각 카드에는 어니 부시밀러의 고전적인 신문 연재만화에서 따온 독특한 패널이 있다.낸시." 이 스트립은 오늘날에도 여전히 신디케이션되고 있지만, 맥클라우드는 부시밀러의 전성기였던 1946년 이후 판넬만이 5 카드 낸시 덱에 사용하기에 적합하다고 주장한다.
게임 플레이는 매우 간단하다: 초기 카드를 추첨 더미에서 무작위로 선택하여 테이블 위에 올려놓는다. 이 카드는 게임플레이의 결과로 나타날 공동 만화에서 첫 번째 패널 역할을 할 것입니다. 그녀의 차례에 따라, 한 명의 플레이어가 그녀의 손에서 하나의 카드를 선택하고, 그 카드가 위를 향하게 하고, 떠오르는 만화의 오른쪽에 놓이게 된다. 그런 다음 심판(보통 다른 참가자들)은 전개된 서술에 대한 특정 패널의 적절성에 대해 투표합니다. 다수의 의견이 제안된 패널을 선호하면 스트립의 일부가 되고, 그렇지 않으면 패널을 제안한 플레이어의 손에 돌아간다.
맥클라우드는 이 게임을 " 인용구라고 표현했다.다다(Dada) 운동 정신의 게임을 뜻하는 다다(Dada) 게임.
5 Card Nancy is a card game invented by cartoonist Scott McCloud, author of "Understanding Comics" and "Reinventing Comics," and creator of the "Zot!" series of comic books (among others).
5 Card Nancy has never been published, so all existing sets have been constructed by hand.
The game is essentially an exercise in collaborative storytelling, played with a deck of cards. Each card in the deck features a single, unique panel taken from Ernie Bushmiller's classic newspaper comic-strip "Nancy." The strip is still in syndication today (and currently drawn by Olivia Jaimes), but McCloud insists that only panels from Bushmiller's peak years on the strip -- 1946 and later -- are suitable for use in a 5 Card Nancy deck.
Game play is very simple: an initial card is selected randomly from the draw pile and placed face up on the table. This card will serve as the first panel in the collaborative comic strip that will emerge as a result of gameplay. On her turn, a player will then select a single card from her hand, and place that card face up and to the right of the emerging comic strip. A judge or judges (usually the other players) then vote on the appropriateness of that particular panel to the unfolding narrative. If majority opinion favors the proposed panel, it becomes a part of the strip, otherwise it returns to the hand of the player who proposed it.
McCloud describes the game as a "Dada" game, by which he means a game in the spirit of the Dada movement.
5 Card Nancy has never been published, so all existing sets have been constructed by hand.
The game is essentially an exercise in collaborative storytelling, played with a deck of cards. Each card in the deck features a single, unique panel taken from Ernie Bushmiller's classic newspaper comic-strip "Nancy." The strip is still in syndication today (and currently drawn by Olivia Jaimes), but McCloud insists that only panels from Bushmiller's peak years on the strip -- 1946 and later -- are suitable for use in a 5 Card Nancy deck.
Game play is very simple: an initial card is selected randomly from the draw pile and placed face up on the table. This card will serve as the first panel in the collaborative comic strip that will emerge as a result of gameplay. On her turn, a player will then select a single card from her hand, and place that card face up and to the right of the emerging comic strip. A judge or judges (usually the other players) then vote on the appropriateness of that particular panel to the unfolding narrative. If majority opinion favors the proposed panel, it becomes a part of the strip, otherwise it returns to the hand of the player who proposed it.
McCloud describes the game as a "Dada" game, by which he means a game in the spirit of the Dada movement.
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