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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
The RFCM Team
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아티스트
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인원
게임 소개
하메린 아이언(1992)의 이 부록은 스스로를 다시 쓰기보다는 확장에 더 가깝다고 설명한다. 1/600 스케일 미니어처로 플레이할 수 있지만 다른 스케일로의 변환은 비교적 간단하다.
함메린 아이언 2(Hammerin' Iron 2)는 1861년부터 1865년까지 있었던 남북전쟁의 강 분쟁을 다루기 위해 고안된 규칙 집합이다.
이 규칙 체계는 피터 피그의 독창적인 것으로 묘사되는 육각 운동 시스템을 사용합니다. 이 시스템은 각 선박의 미니어처를 5.5"6각형의 컷아웃 위에 배치해야 합니다. 육각형은 각 선박 미니어처로부터 방사되는 '떠다니는' 육각형 그리드로 사용됩니다. 이 육각형들은 움직임을 조절하는 데 있어 육각 그리드의 용이성을 제공하지만, 홀수 각도의 회전(예: 34도 또는 52도 회전)이 가능하기 때문에 이 시스템은 선박을 60도 회전으로 제한하는 전통적인 그리드의 제약이 없다.
전투 방식은 주사위 풀 시스템을 기반으로 하며, 주사위 굴리기 수식어가 주사위 굴림 횟수에 영향을 미친다. 5 또는 6의 각 주사위 결과는 잠재적인 적중이며, 방어구 편향에 대해 시험한다. 잠재적 적중량이 성공적으로 굴절되지 않은 점수 선체 적중입니다.
첫 번째 판과 비교하여 이 규칙 체계에서 가장 큰 변화는 (다양한 선박 기능에 승무원을 할당하기 위해 개별 승무원 카운터가 배 주위로 이동된) 선박 설계도와 승무원 카운터가 누락되었다는 것이다. 그러나, 만약 누군가가 함메린 2를 "확장"이 아닌 "확장"으로 본다면, 하나는 함메린 2 규칙에 제1판의 크루와 도식화된 규칙을 포함시킬 수 있다.
경기에 필요한 장비(규칙 외에)는 다음과 같다.
배송 모델(1/600 축척 선호)
5.5인치 플라스틱 또는 판지 원으로 잘라낸 약 12개의 육각형
약 16개의 육면 주사위
모래톱, 얕은 곳, 해안선 등을 나타내는 카드스톡 또는 펠트 컷아웃
선박의 손상을 나타내는 면화(흰색 또는 검은색)
메모지와 연필
주문 카드(규칙집에서 잘라내거나 카드 스톡에서 준비할 수 있음)
함메린 아이언 2(Hammerin' Iron 2)는 1861년부터 1865년까지 있었던 남북전쟁의 강 분쟁을 다루기 위해 고안된 규칙 집합이다.
이 규칙 체계는 피터 피그의 독창적인 것으로 묘사되는 육각 운동 시스템을 사용합니다. 이 시스템은 각 선박의 미니어처를 5.5"6각형의 컷아웃 위에 배치해야 합니다. 육각형은 각 선박 미니어처로부터 방사되는 '떠다니는' 육각형 그리드로 사용됩니다. 이 육각형들은 움직임을 조절하는 데 있어 육각 그리드의 용이성을 제공하지만, 홀수 각도의 회전(예: 34도 또는 52도 회전)이 가능하기 때문에 이 시스템은 선박을 60도 회전으로 제한하는 전통적인 그리드의 제약이 없다.
전투 방식은 주사위 풀 시스템을 기반으로 하며, 주사위 굴리기 수식어가 주사위 굴림 횟수에 영향을 미친다. 5 또는 6의 각 주사위 결과는 잠재적인 적중이며, 방어구 편향에 대해 시험한다. 잠재적 적중량이 성공적으로 굴절되지 않은 점수 선체 적중입니다.
첫 번째 판과 비교하여 이 규칙 체계에서 가장 큰 변화는 (다양한 선박 기능에 승무원을 할당하기 위해 개별 승무원 카운터가 배 주위로 이동된) 선박 설계도와 승무원 카운터가 누락되었다는 것이다. 그러나, 만약 누군가가 함메린 2를 "확장"이 아닌 "확장"으로 본다면, 하나는 함메린 2 규칙에 제1판의 크루와 도식화된 규칙을 포함시킬 수 있다.
경기에 필요한 장비(규칙 외에)는 다음과 같다.
배송 모델(1/600 축척 선호)
5.5인치 플라스틱 또는 판지 원으로 잘라낸 약 12개의 육각형
약 16개의 육면 주사위
모래톱, 얕은 곳, 해안선 등을 나타내는 카드스톡 또는 펠트 컷아웃
선박의 손상을 나타내는 면화(흰색 또는 검은색)
메모지와 연필
주문 카드(규칙집에서 잘라내거나 카드 스톡에서 준비할 수 있음)
This supplement to the game Hammerin' Iron (1992) describes itself as more of an expansion than a rewrite. It is intended to be played with 1/600 scale miniatures, although conversions to other scales would be relatively straightforward.
Hammerin' Iron 2 is a set of rules designed to covers river conflicts of the American Civil War, 1861 to 1865.
This rules system uses a hex movement system that is described as original to Peter Pig. This system requires that each ship miniature be placed upon a 5.5" hexagon cutout. The hexagons are used as a 'floating' hex grid radiating from each ship miniature. These hexes offer the ease of a hex grid in regulating movement, but since rotations of odd angles (for example, 34 or 52 degrees rotation) are possible, this system is free of the constraints of a traditional grid which would limit ships to 60 degree rotations.
Combat is based on a dice-pool system, in which to-hit modifiers affect the number of dice rolled. Each dice result of 5 or 6 (on a d6) is a potential hit, which is then tested against armor deflection. Potential hits not successfully deflected score hull hits.
A major change in this rules system compared to the first edition is the omission of the ship schematics and crew counters (in which individual crew counters were moved about the ship to allocate crew to various ship functions). However, if one views Hammerin' Iron 2 as an "expansion" rather than "rewrite", then one is open to include the crew and schematic rules from 1st edition in the Hammerin' Iron 2 rules.
Equipment (in addition to the rules) required for play include:
Ship models (1/600 scale preferred)
approximately 12 hexagons cut from 5.5-inch plastic or cardboard circles
approximately 16 six-sided dice
cardstock or felt cutouts to represent sandbars, shallows, shorelines etc
cotton (white or black) to represent damage to ships
notepaper and pencil
order cards (can be cut from rulebook, or alternatively prepared from cardstock)
Hammerin' Iron 2 is a set of rules designed to covers river conflicts of the American Civil War, 1861 to 1865.
This rules system uses a hex movement system that is described as original to Peter Pig. This system requires that each ship miniature be placed upon a 5.5" hexagon cutout. The hexagons are used as a 'floating' hex grid radiating from each ship miniature. These hexes offer the ease of a hex grid in regulating movement, but since rotations of odd angles (for example, 34 or 52 degrees rotation) are possible, this system is free of the constraints of a traditional grid which would limit ships to 60 degree rotations.
Combat is based on a dice-pool system, in which to-hit modifiers affect the number of dice rolled. Each dice result of 5 or 6 (on a d6) is a potential hit, which is then tested against armor deflection. Potential hits not successfully deflected score hull hits.
A major change in this rules system compared to the first edition is the omission of the ship schematics and crew counters (in which individual crew counters were moved about the ship to allocate crew to various ship functions). However, if one views Hammerin' Iron 2 as an "expansion" rather than "rewrite", then one is open to include the crew and schematic rules from 1st edition in the Hammerin' Iron 2 rules.
Equipment (in addition to the rules) required for play include:
Ship models (1/600 scale preferred)
approximately 12 hexagons cut from 5.5-inch plastic or cardboard circles
approximately 16 six-sided dice
cardstock or felt cutouts to represent sandbars, shallows, shorelines etc
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