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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
4+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
드래곤볼 Z 결승 토너먼트 - 전략 게임에서는 각 플레이어(최대 4명)가 토너먼트 경기장에서 싸울 3인조 팀을 선택합니다. 한 캐릭터가 패배하면 다음 플레이어가 경기장으로 들어갑니다.
사용 가능한 각 문자에는 2개의 값이 있습니다. "인내심 " (그를 물리치기 위해 필요한 안타) "아우라"(공격/소산 에너지 폭발을 피할 수 있는 능력). 각 캐릭터는 자신의 가치를 가지고 있지만 어떤 캐릭터는 (만화/애니메이션 시리즈에서처럼) 같은 가치를 가지고 있다.
각 턴은 첫 번째 동작, 공격, 두 번째 동작(&hit&run")의 순서를 따른다.
주사위 1개를 굴려 움직일 수 있는 정사각형 수를 파악한 후 상대편 옆이나 최대 5칸 떨어진 곳에 있으면 공격할 수 있습니다.
공격하려면 주사위 1개를 굴려 상대편과 결과 사이의 거리를 좁혀야 합니다. 결과가 양수이면 공격력이 됩니다.
상대는 방어용으로 1다이를 굴린다: 자신의 캐릭터 아우라 값보다 결과가 낮거나 같으면 공격을 회피/해제하고 피해를 입지 않는다. 그렇지 않을 경우, 공격력은 그의 인내력에서 차감된다.
그리고 나서, 공격자는 도망칠 수 있습니다.
캐리어스 중 한 명이 0에 도달하면 플레이어가 팀의 다음 캐릭터를 출발 위치에 배치하고 전투가 계속된다.
우승자는 "마지막 사람" 인물의 캐릭터입니다.
사용 가능한 각 문자에는 2개의 값이 있습니다. "인내심 " (그를 물리치기 위해 필요한 안타) "아우라"(공격/소산 에너지 폭발을 피할 수 있는 능력). 각 캐릭터는 자신의 가치를 가지고 있지만 어떤 캐릭터는 (만화/애니메이션 시리즈에서처럼) 같은 가치를 가지고 있다.
각 턴은 첫 번째 동작, 공격, 두 번째 동작(&hit&run")의 순서를 따른다.
주사위 1개를 굴려 움직일 수 있는 정사각형 수를 파악한 후 상대편 옆이나 최대 5칸 떨어진 곳에 있으면 공격할 수 있습니다.
공격하려면 주사위 1개를 굴려 상대편과 결과 사이의 거리를 좁혀야 합니다. 결과가 양수이면 공격력이 됩니다.
상대는 방어용으로 1다이를 굴린다: 자신의 캐릭터 아우라 값보다 결과가 낮거나 같으면 공격을 회피/해제하고 피해를 입지 않는다. 그렇지 않을 경우, 공격력은 그의 인내력에서 차감된다.
그리고 나서, 공격자는 도망칠 수 있습니다.
캐리어스 중 한 명이 0에 도달하면 플레이어가 팀의 다음 캐릭터를 출발 위치에 배치하고 전투가 계속된다.
우승자는 "마지막 사람" 인물의 캐릭터입니다.
In Dragon Ball Z Final Tournament - Strategy Game each player (up to 4) chooses a 3-characters team to battle in the tournament arena. When one character is defeated, the next of the team enters the arena.
Each available character has 2 values: "Endurance" (hits needed to defeat him) and "Aura" (ability to evade attacks/dissipate energy blasts). Each character has his values, although some have the same values (like in the manga/anime series).
Each turn a player follows the sequence: 1st movement, attack, 2nd movement ("hit&run").
You roll 1 die to know how many squares you can move; then if you are next to your opponent or max. 5 squares away from him, you can attack.
To attack, you roll 1 die and substract the opponent distance from the result; if the result is a positive number, that's the power for that attack (so close combat has no power lessening).
The opponent rolls 1 die for defense: if the result is lower or equal than his character Aura value, then he evades/dissipates the attack and gets no damage. If not, the attack power is deducted from his Endurance.
Then, the attacker can break away (rolling a die and moving).
When one of the caracters' Endurance reaches zero, his player places the next character of his team on the starting position, and the battle continues.
The winner is the player whose character is the "last man standing".
Each available character has 2 values: "Endurance" (hits needed to defeat him) and "Aura" (ability to evade attacks/dissipate energy blasts). Each character has his values, although some have the same values (like in the manga/anime series).
Each turn a player follows the sequence: 1st movement, attack, 2nd movement ("hit&run").
You roll 1 die to know how many squares you can move; then if you are next to your opponent or max. 5 squares away from him, you can attack.
To attack, you roll 1 die and substract the opponent distance from the result; if the result is a positive number, that's the power for that attack (so close combat has no power lessening).
The opponent rolls 1 die for defense: if the result is lower or equal than his character Aura value, then he evades/dissipates the attack and gets no damage. If not, the attack power is deducted from his Endurance.
Then, the attacker can break away (rolling a die and moving).
When one of the caracters' Endurance reaches zero, his player places the next character of his team on the starting position, and the battle continues.
The winner is the player whose character is the "last man standing".
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