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BGG랭킹
BGG전체 : 14067
WARGAMES : 2458
6.9Salerno: The 1943 Allied Invasion of Italy (2015) -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Nathan Kilgore
-
아티스트
Nicolás Eskubi
-
인원
게임 소개
살레르노: 1943년 연합군의 이탈리아 침공.
가변 전투 시스템 시리즈의 첫 번째 게임
플레이어는 서부 연합군과 독일군 중 하나를 선택하여 이탈리아 본토에서 전쟁을 일으킨 작전을 재현한다.
이동 경로로 연결된 3개 영역을 포함하는 2개의 중간 크기의 지도가 독일군을 이탈리아에서 몰아내기 위해 고안된 3개의 작전에 합류한다.
시스템은 전투의 도전력을 높여주는 치트 당기기 전투 방식을 사용합니다. 적군의 정확한 병력에 대한 제한된 지식은 항상 그렇듯이 전투를 계획하는 것을 결정하지 못한 일로 만들고, 지휘관의 역할은 그 어느 때보다 더 까다로워진다.
세 가지 대체 역사 시나리오는 전체적인 역사 캠페인과 침략 전용 쇼트 게임을 동반한다.
게임 길이는 18일 반이다.
6단계의 지형을 지원하는 서포트 포인트 구동 시스템. 규칙에는 해상 사격, 무선 조종 유도 미사일, 교량, 도로 및 항구 파괴, 파편, 항구 공격, 참호, 전략적 이동, 가변 강화, 해변 공격, 특공대, 낙하산 부대, 원거리포, 공군력, 연합 무기, 사단 무결성, 고도 이동, 해상 이동 및 교체가 포함된다.
게임 규모:
게임 턴: 12시간
16진수: 지도 A & B = 1.6km/1마일, 지도 C = 4.8km/3마일
부대: 중대 대 연대
게임 인벤토리:
두 개의 2224" 맵시트
양면 인쇄 카운터 시트 2개(280개 중 1개 및 140개 1/2" 카운터 1개)
12페이지 분량의 VCS 표준 규칙집 하나
24페이지 분량의 Salerno 독점 규칙집 1권
단일 플레이어 보조 차트(양면)
6면 주사위 2개
보관함 트레이 1개
가변 전투 시스템 시리즈의 첫 번째 게임
플레이어는 서부 연합군과 독일군 중 하나를 선택하여 이탈리아 본토에서 전쟁을 일으킨 작전을 재현한다.
이동 경로로 연결된 3개 영역을 포함하는 2개의 중간 크기의 지도가 독일군을 이탈리아에서 몰아내기 위해 고안된 3개의 작전에 합류한다.
시스템은 전투의 도전력을 높여주는 치트 당기기 전투 방식을 사용합니다. 적군의 정확한 병력에 대한 제한된 지식은 항상 그렇듯이 전투를 계획하는 것을 결정하지 못한 일로 만들고, 지휘관의 역할은 그 어느 때보다 더 까다로워진다.
세 가지 대체 역사 시나리오는 전체적인 역사 캠페인과 침략 전용 쇼트 게임을 동반한다.
게임 길이는 18일 반이다.
6단계의 지형을 지원하는 서포트 포인트 구동 시스템. 규칙에는 해상 사격, 무선 조종 유도 미사일, 교량, 도로 및 항구 파괴, 파편, 항구 공격, 참호, 전략적 이동, 가변 강화, 해변 공격, 특공대, 낙하산 부대, 원거리포, 공군력, 연합 무기, 사단 무결성, 고도 이동, 해상 이동 및 교체가 포함된다.
게임 규모:
게임 턴: 12시간
16진수: 지도 A & B = 1.6km/1마일, 지도 C = 4.8km/3마일
부대: 중대 대 연대
게임 인벤토리:
두 개의 2224" 맵시트
양면 인쇄 카운터 시트 2개(280개 중 1개 및 140개 1/2" 카운터 1개)
12페이지 분량의 VCS 표준 규칙집 하나
24페이지 분량의 Salerno 독점 규칙집 1권
단일 플레이어 보조 차트(양면)
6면 주사위 2개
보관함 트레이 1개
Salerno: The 1943 Allied Invasion of Italy.
The first game in the Variable Combat System series
Players take their choice of the Western Allies or the German forces and recreate the operations that took the war to the Italian mainland.
Two medium sized mapsheets containing three areas connected by movement tracks join three operations designed to push the German armies out of Italy.
System uses a chit pull combat method that enhances the challenge of combat. Limited knowledge of exact enemy strength make planning combat an undetermined affair, as it always is, and the job of commander more demanding than ever.
Three alternate history scenarios accompany the overall historical campaign and an invasion only short game.
The game length is 18, 1/2 day turns.
Support point driven system with 6 levels of terrain. Rules include naval gunfire, radio controlled guided missiles, bridge, road and port demolition, rubble, port assault, entrenchments, strategic movement, variable reinforcement, beach assault, commandos, paratroops, ranged artillery, air power, combined arms, divisional integrity, elevation shifts, sea movement and replacements.
Game Scale:
Game Turn: 12 hours
Hex: Map A & B = 1 mile / 1.6 Km, Map C = 3 miles / 4.8 km
Units: Company to Regiment
Game Inventory:
Two 22 24" mapsheets
Two dual-side printed counter sheets (1 of 280 & 1 of 140 1/2" counters)
One 12-page VCS Standard rulebook
One 24-page Salerno Exclusive rulebook
One player aid chart (2-sided)
Two 6-sided dice
One stowage tray
The first game in the Variable Combat System series
Players take their choice of the Western Allies or the German forces and recreate the operations that took the war to the Italian mainland.
Two medium sized mapsheets containing three areas connected by movement tracks join three operations designed to push the German armies out of Italy.
System uses a chit pull combat method that enhances the challenge of combat. Limited knowledge of exact enemy strength make planning combat an undetermined affair, as it always is, and the job of commander more demanding than ever.
Three alternate history scenarios accompany the overall historical campaign and an invasion only short game.
The game length is 18, 1/2 day turns.
Support point driven system with 6 levels of terrain. Rules include naval gunfire, radio controlled guided missiles, bridge, road and port demolition, rubble, port assault, entrenchments, strategic movement, variable reinforcement, beach assault, commandos, paratroops, ranged artillery, air power, combined arms, divisional integrity, elevation shifts, sea movement and replacements.
Game Scale:
Game Turn: 12 hours
Hex: Map A & B = 1 mile / 1.6 Km, Map C = 3 miles / 4.8 km
Units: Company to Regiment
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Two 22 24" mapsheets
Two dual-side printed counter sheets (1 of 280 & 1 of 140 1/2" counters)
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