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인원
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게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Christopher Fasulo
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아티스트
Kyle Gebhardt
-
인원
게임 소개
이 게임은 제2차 세계 대전 중 사이판과 티니안 섬을 탈환하는 작전/전술 수준의 전투와 작전을 혼합한 것이다. 이 게임은 차례대로 진행되며, 각 단계는 상륙, 기동, 전투를 위한 단계로 나뉜다. 이 게임 시스템은 7개의 전장 운영 체제(BOS) 중 많은 부분을 사용하여 미국과 일본 플레이어들이 전투를 치르기 위해 사용해야 하는 실제 전투와 작전을 시뮬레이션한다. 7개의 BOS 중, 이 시뮬레이션은 기동, 화력 지원, 기동성과 생존성, 방공, 지휘 및 통제에 초점을 맞추고 있다. 일본 방어는 정교하고 황제를 위해 기꺼이 목숨을 바치는 광신도적인 병사들로 구성되어 있다. 그들은 일본 방어의 견고함 때문에 육군 장성이 해고될 정도로 격렬하게 싸운다. 그 싸움은 피비린내 나고 날카롭다. 이 게임의 승리는 미군이 실제로 같은 임무를 수행하는 데 걸린 시간과 사상자를 기준으로 측정된다.
이 게임은 미국 해병대, 미국 육군, 미국 해군, 그리고 일본 제국군이 대대, 중대, 소대 레벨에서 등장한다. 유닛은 처음에 대대 및 중대로 설정되며, 각각의 요소로 나눌 수 있습니다. 전투 시스템은 플레이어가 최상의 효과를 얻기 위해 올바르게 사용해야 하는 전투 승수 세트를 사용한다. 일본 선수는 야간에 반자이 공격을 할 수 있는 능력이 있고, 미국 선수는 이러한 공격 앞에서 물러설 수 없고, 사상자를 내야 하기 때문에 상당한 피해를 입힌다.
사이판 탈환, 티니안 탈환, 데스 밸리 등을 시뮬레이션한 여러 시나리오다. 선수들 간의 경기까지 할 수 있고 싸움을 더 흥미롭게 만들 수 있는 수많은 선택지가 있을 것이다. 여기에는 미군 잠수함에 의해 격침되지 않았다면 그곳에 주둔할 수 있었던 추가 일본군 병력과 해안포대 대신 주요 전투에 사용할 수 있는 대포도 포함된다.
주요 기능
사이판과 티니안의 게임 지도 4개 11"x17"
BOS 표현(충실도 수준)
기동(보통)
화재 지원(중간)
방공호(낮음)
이동성 및 생존성(중간)
전투 서비스 지원(낮음)
인텔리전스(낮음)
명령 및 제어(보통)
약 900개의 장치 카운터 및 마커
단위 내역(사실상 모두)
쉽게 배우고 재생할 수 있습니다.
이 게임은 미국 해병대, 미국 육군, 미국 해군, 그리고 일본 제국군이 대대, 중대, 소대 레벨에서 등장한다. 유닛은 처음에 대대 및 중대로 설정되며, 각각의 요소로 나눌 수 있습니다. 전투 시스템은 플레이어가 최상의 효과를 얻기 위해 올바르게 사용해야 하는 전투 승수 세트를 사용한다. 일본 선수는 야간에 반자이 공격을 할 수 있는 능력이 있고, 미국 선수는 이러한 공격 앞에서 물러설 수 없고, 사상자를 내야 하기 때문에 상당한 피해를 입힌다.
사이판 탈환, 티니안 탈환, 데스 밸리 등을 시뮬레이션한 여러 시나리오다. 선수들 간의 경기까지 할 수 있고 싸움을 더 흥미롭게 만들 수 있는 수많은 선택지가 있을 것이다. 여기에는 미군 잠수함에 의해 격침되지 않았다면 그곳에 주둔할 수 있었던 추가 일본군 병력과 해안포대 대신 주요 전투에 사용할 수 있는 대포도 포함된다.
주요 기능
사이판과 티니안의 게임 지도 4개 11"x17"
BOS 표현(충실도 수준)
기동(보통)
화재 지원(중간)
방공호(낮음)
이동성 및 생존성(중간)
전투 서비스 지원(낮음)
인텔리전스(낮음)
명령 및 제어(보통)
약 900개의 장치 카운터 및 마커
단위 내역(사실상 모두)
쉽게 배우고 재생할 수 있습니다.
The game is a blend of operational/tactical level combat and maneuver during the retaking of the islands of Saipan and Tinian from the Japanese during the Second World War. The game is played in turns, each one divided into phases for amphibious landing, maneuver, and combat. The game system uses many of the seven Battlefield Operating Systems (BOS) to simulate actual combat and maneuver that both the US and Japanese players must use to fight the battle. Of the seven BOS's, this simulation concentrates on Maneuver, Fire Support, Mobility and Survivability, Air Defense, and Command and Control. The Japanese defenses are sophisticated and well manned with fanatical soldiers willing to die for their emperor. They fight so hard in fact that an army general is sacked because of the toughness of the Japanese defenses. The fight is bloody and sharp. Victory in the game is measured against the time and casualties it took the US forces to actually accomplish the same mission.
The game features US Marine Corps, US Army, US Navy, and Imperial Japanese forces at the Battalion, Company, and Platoon level. Units are initially setup as Battalions and Companies, and can be broken down into their respective elements. The combat system utilizes a set of combat multipliers that players must use correctly to have the best effect. The Japanese player has the ability to conduct Banzai attacks at night and these cause considerable damage as the US player cannot fall back in front of these attacks and must take casualties.
The are a number of scenarios that simulate the The Recapture of Saipan, The Recapture of Tinian, Death Valley, and possibly others. There will be numerous options that can be used to even play between players and make the fight more interesting. These include additional Japanese forces that could have been there if they were not sunk by US submarines, and having more artillery available for the main battle in lieu of having shore batteries.
Key Features
4 11"x17" game maps of Saipan and Tinian
BOS representations (level of fidelity)
Maneuver (Medium)
Fire Support (Medium)
Air Defense (Low)
Mobility and Survivability (Medium)
Combat Service Support (Low)
Intelligence (Low)
Command and Control (Medium)
Approximately 900 unit counters and markers
Unit breakdowns (virtually all of them)
Easy to learn and play
The game features US Marine Corps, US Army, US Navy, and Imperial Japanese forces at the Battalion, Company, and Platoon level. Units are initially setup as Battalions and Companies, and can be broken down into their respective elements. The combat system utilizes a set of combat multipliers that players must use correctly to have the best effect. The Japanese player has the ability to conduct Banzai attacks at night and these cause considerable damage as the US player cannot fall back in front of these attacks and must take casualties.
The are a number of scenarios that simulate the The Recapture of Saipan, The Recapture of Tinian, Death Valley, and possibly others. There will be numerous options that can be used to even play between players and make the fight more interesting. These include additional Japanese forces that could have been there if they were not sunk by US submarines, and having more artillery available for the main battle in lieu of having shore batteries.
Key Features
4 11"x17" game maps of Saipan and Tinian
BOS representations (level of fidelity)
Maneuver (Medium)
Fire Support (Medium)
Air Defense (Low)
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