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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Matt Brooks, Amy Goldberg, Molly Lam
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아티스트
-
인원
게임 소개
게임의 목적은 전략적으로 위도와 경도의 양을 결합하여 시작 도시에서 지도를 횡단함으로써 목적지에 도착하는 첫 번째 플레이어가 되는 것이다.
게임 보드는 세계 지도이며, 가로 약 16", 세로 25"로 측정된다.
보드는 15° 간격의 위도 및 경도 선을 포함합니다. 또한 세계 시간대는 보드 하단에 다른 색으로 표시되어 있고, 각 나라마다 자신이 존중하는 시간대에 해당하는 색으로 음영 처리되어 있다. 마지막으로, 국제 날짜 표시선은 보드의 오른쪽에 표시됩니다.
시티 카드 덱에서 카드로 표시된 각 도시는 선수들이 편리하게 참조할 수 있도록 보드에 도시 이름, 국가, 그리고 그 옆에 인쇄된 좌표가 빨간색 점으로 표시되어 있다. 예는 다음과 같습니다.
레이캬비크의 클로즈업과 게임 보드의 좌표
플레이어 피스
빨간색, 노란색, 녹색, 파란색 등 4개의 플레이어 피스가 있어 최대 4명의 플레이어가 게임에 참여할 수 있다.
스피너
선수들은 각 턴의 시작 부분에서 어떤 종류의 카드를 뽑아야 하는지를 결정하기 위해 스피너를 사용한다. 아래의 스피너 다이어그램에 표시된 바와 같이 세 종류의 카드는 위도, 경도, 와일드 카드이다.
스피너
이 도안은 카드의 원형에 인쇄해야 하며 가운데에 플라스틱이나 금속 화살표가 부착돼 자유롭게 회전할 수 있도록 해야 한다. 플레이어들은 화살이 회전을 멈췄을 때 화살표가 가리키는 곳을 보고 회전한다.
덱 오브 시티 카드
시티 카드 한 벌이 있으며, 지도에 각 도시를 나타내는 카드 한 장이 표시되어 있어 선수들이 착지할 수 있다.
위에서 볼 수 있듯이, 각각의 시티 카드는 또한 주요 도시가 페어링된 도시의 이름을 표시합니다; 이 추가 도시는 플레이어&rsquo의 목적지 도시이고, 주요 도시는 게임의 시작 도시입니다.
시티 카드 덱에 표시된 각 도시의 국가, 위도 및 경도 좌표, 목적지 도시를 볼 수 있다.
와일드 카드
와일드 카드 덱은 선수들의 움직임에 장애물을 만들거나(예: 취소된 비행), 여행에서 더 큰 유연성을 허용함으로써(예: 경도 30° 내의 어느 곳으로든 무료 비행) 플레이어에게 영향을 미치는 상황을 나타낸다. 또한, 특정 와일드 카드는 플레이어가 시간대와 관련된 질문에 정답을 맞추면 무료로 &ldqu;를 여행할 수 있게 한다.
위도 및 경도 카드
위도 카드와 경도 카드는 각각 한 데크가 있습니다. 플레이어는 위도와 경도를 얻기 위해 이 카드들을 모으고 결합하며, 이후 목적지로 가는 길에 보드의 다른 도시로 이동하기 위해 사용한다.
스크래치 종이와 연필
플레이어가 소유하거나 필요로 하는 위도와 경도의 수를 결정하기 위해 자주 수학적 계산을 해야 하기 때문에 이 게임은 플레이어가 이러한 계산을 할 때 사용할 수 있는 스크래치 페이퍼와 연필을 제공한다.
필요한 시간
경기는 선수 수에 따라 대략 30분에서 45분 정도 소요된다. 선수가 적을수록 경기 속도가 빨라진다.
게임 보드는 세계 지도이며, 가로 약 16", 세로 25"로 측정된다.
보드는 15° 간격의 위도 및 경도 선을 포함합니다. 또한 세계 시간대는 보드 하단에 다른 색으로 표시되어 있고, 각 나라마다 자신이 존중하는 시간대에 해당하는 색으로 음영 처리되어 있다. 마지막으로, 국제 날짜 표시선은 보드의 오른쪽에 표시됩니다.
시티 카드 덱에서 카드로 표시된 각 도시는 선수들이 편리하게 참조할 수 있도록 보드에 도시 이름, 국가, 그리고 그 옆에 인쇄된 좌표가 빨간색 점으로 표시되어 있다. 예는 다음과 같습니다.
레이캬비크의 클로즈업과 게임 보드의 좌표
플레이어 피스
빨간색, 노란색, 녹색, 파란색 등 4개의 플레이어 피스가 있어 최대 4명의 플레이어가 게임에 참여할 수 있다.
스피너
선수들은 각 턴의 시작 부분에서 어떤 종류의 카드를 뽑아야 하는지를 결정하기 위해 스피너를 사용한다. 아래의 스피너 다이어그램에 표시된 바와 같이 세 종류의 카드는 위도, 경도, 와일드 카드이다.
스피너
이 도안은 카드의 원형에 인쇄해야 하며 가운데에 플라스틱이나 금속 화살표가 부착돼 자유롭게 회전할 수 있도록 해야 한다. 플레이어들은 화살이 회전을 멈췄을 때 화살표가 가리키는 곳을 보고 회전한다.
덱 오브 시티 카드
시티 카드 한 벌이 있으며, 지도에 각 도시를 나타내는 카드 한 장이 표시되어 있어 선수들이 착지할 수 있다.
위에서 볼 수 있듯이, 각각의 시티 카드는 또한 주요 도시가 페어링된 도시의 이름을 표시합니다; 이 추가 도시는 플레이어&rsquo의 목적지 도시이고, 주요 도시는 게임의 시작 도시입니다.
시티 카드 덱에 표시된 각 도시의 국가, 위도 및 경도 좌표, 목적지 도시를 볼 수 있다.
와일드 카드
와일드 카드 덱은 선수들의 움직임에 장애물을 만들거나(예: 취소된 비행), 여행에서 더 큰 유연성을 허용함으로써(예: 경도 30° 내의 어느 곳으로든 무료 비행) 플레이어에게 영향을 미치는 상황을 나타낸다. 또한, 특정 와일드 카드는 플레이어가 시간대와 관련된 질문에 정답을 맞추면 무료로 &ldqu;를 여행할 수 있게 한다.
위도 및 경도 카드
위도 카드와 경도 카드는 각각 한 데크가 있습니다. 플레이어는 위도와 경도를 얻기 위해 이 카드들을 모으고 결합하며, 이후 목적지로 가는 길에 보드의 다른 도시로 이동하기 위해 사용한다.
스크래치 종이와 연필
플레이어가 소유하거나 필요로 하는 위도와 경도의 수를 결정하기 위해 자주 수학적 계산을 해야 하기 때문에 이 게임은 플레이어가 이러한 계산을 할 때 사용할 수 있는 스크래치 페이퍼와 연필을 제공한다.
필요한 시간
경기는 선수 수에 따라 대략 30분에서 45분 정도 소요된다. 선수가 적을수록 경기 속도가 빨라진다.
The object of the game is to be the first player to reach his or her destination city, by strategically combining amounts of latitude and longitude degrees to traverse the map from his or her starting city.
The game board is a map of the world, measuring approximately 16" by 25"
The board includes latitude and longitude lines at 15° intervals. In addition, the world’s time zones are marked along the bottom of the board with different colors, and each country is shaded with the color corresponding to the time zone that it respects. Finally, the International Date Line is depicted on the right-hand side of the board.
Each city represented by a card in the City Cards deck is marked on the board with a red dot, with the name of the city, the country in which it is located, and its coordinates printed next to it, for convenient reference by the players. An example is shown below:
closeup of Reykjavik and its coordinates on the game board
Player Pieces
There are four player pieces, colored red, yellow, green, and blue, so that up to four players can take part in the game.
Spinner
The players use the spinner to determine which type of card they must draw at the beginning of each turn. The three types of cards are Latitude, Longitude, and Wild Cards, as depicted on the diagram of the spinner below:
the spinner
This design should be printed on a circle of card, and a plastic or metal arrow should be attached to the center, so that it can spin freely. The players spin by flicking the arrow and looking to see where it points when it has stopped spinning.
Deck of City Cards
There is one deck of City Cards, with one card representing each city marked on the map that players can land on.
As can be seen above, each City Card also displays the name of the city with which the main city is paired; this additional city is the player’s destination city, while the main city is his or her starting city for the game.
The country, latitude and longitude coordinates, and destination city for each city represented in the City Cards deck can be seen here (this information is for the game developer only; the players simply use the information printed on the board and cards).
Wild Cards
There is one deck of Wild Cards, which present situations that affect the players by creating obstacles to their movement (e.g. canceled flights), or by allowing them greater flexibility in their travels (e.g. a free flight to anywhere within 30° longitude). In addition, certain Wild Cards allow the players to travel “for free” if they correctly answer questions related to time zones.
Latitude and Longitude Cards
There are one deck each of Latitude Cards and Longitude Cards. The players collect and combine these cards in order to accrue degrees of latitude and longitude, which they subsequently use to make “journeys” to different cities on the board en route to their destination cities.
Scratch Paper and Pencils
Because the players will need to make frequent mathematical calculations in order to determine the number of degrees of latitude and longitude that they possess or require, the game provides scratch paper and pencils that the players can use to make these calculations.
Time Required
The game takes approximately 30 to 45 minutes, depending on the number of players. The fewer the players, the faster the game.
The game board is a map of the world, measuring approximately 16" by 25"
The board includes latitude and longitude lines at 15° intervals. In addition, the world’s time zones are marked along the bottom of the board with different colors, and each country is shaded with the color corresponding to the time zone that it respects. Finally, the International Date Line is depicted on the right-hand side of the board.
Each city represented by a card in the City Cards deck is marked on the board with a red dot, with the name of the city, the country in which it is located, and its coordinates printed next to it, for convenient reference by the players. An example is shown below:
closeup of Reykjavik and its coordinates on the game board
Player Pieces
There are four player pieces, colored red, yellow, green, and blue, so that up to four players can take part in the game.
Spinner
The players use the spinner to determine which type of card they must draw at the beginning of each turn. The three types of cards are Latitude, Longitude, and Wild Cards, as depicted on the diagram of the spinner below:
the spinner
This design should be printed on a circle of card, and a plastic or metal arrow should be attached to the center, so that it can spin freely. The players spin by flicking the arrow and looking to see where it points when it has stopped spinning.
Deck of City Cards
There is one deck of City Cards, with one card representing each city marked on the map that players can land on.
As can be seen above, each City Card also displays the name of the city with which the main city is paired; this additional city is the player’s destination city, while the main city is his or her starting city for the game.
The country, latitude and longitude coordinates, and destination city for each city represented in the City Cards deck can be seen here (this information is for the game developer only; the players simply use the information printed on the board and cards).
Wild Cards
There is one deck of Wild Cards, which present situations that affect the players by creating obstacles to their movement (e.g. canceled flights), or by allowing them greater flexibility in their travels (e.g. a free flight to anywhere within 30° longitude). In addition, certain Wild Cards allow the players to travel “for free” if they correctly answer questions related to time zones.
Latitude and Longitude Cards
There are one deck each of Latitude Cards and Longitude Cards. The players collect and combine these cards in order to accrue degrees of latitude and longitude, which they subsequently use to make “journeys” to different cities on the board en route to their destination cities.
Scratch Paper and Pencils
Because the players will need to make frequent mathematical calculations in order to determine the number of degrees of latitude and longitude that they possess or require, the game provides scratch paper and pencils that the players can use to make these calculations.
Time Required
The game takes approximately 30 to 45 minutes, depending on the number of players. The fewer the players, the faster the game.
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