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BGG랭킹
BGG전체 : 6513
THEMATIC : 1017
PARTYGAMES : 420 -
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.79 / 5
-
디자이너
Antoine Bauza, Ludovic Maublanc
-
아티스트
Marion Poinsot
-
인원
게임 소개
글래들퓨라의 마지막 조각상을 되찾기 위해 선수들이 함께 하는 협동 게임이다.
플레이어는 각기 다른 계급, 기술, 성격을 가진 던전 크롤링 퀘스트에서 모험가를 구현한다: 멍청한 야만인, 트롤링 오거, 도도한 마법사, 멍청한 엘프, 겁쟁이 도둑, 노래하는 음유시인, 짜증나는 난쟁이, 그리고 그가 리더가 되기를 바라는 레인저가 있다.e는 판타지 RPG — à la Munchkin)의 패러디인 동명의 오디오와 만화 이야기에서 영감을 받았다.
각 게임에서 이 그룹은 강력한 마법사 장다르를 물리치기 위해 56개의 던전 룸 중 14개를 통과해야 한다. 모든 방에서 플레이어는 선택, 스킬 점검 또는 배틀에 직면하게 되며, 보상(XP, 골드 또는 전리품 카드)을 받게 됩니다.
8가지 종류의 스킬 점검이 있으며, 각각의 점검은 같은 종류의 점검(관련 플레이어 수, 특수 규칙 등)과 약간 다를 수 있습니다. 대부분의 스킬 점검은 데스티니 타일(16개의 두꺼운 카드)과 특수 타이머(3개의 난이도)를 사용합니다.
밸런스 체크: 플레이어는 머리 위에 데스티니 타일을 얹고, 타일이 떨어지지 않게 걷고, 뛰어다닌 다음 다시 앉아야 한다.
클라이밍 체크: 플레이어는 머리 위에 데스티니 타일을 얹고 의자에 선 다음 타일이 떨어지지 않도록 다시 앉아야 합니다.
손재주 검사: 플레이어는 데스티니 타일을 사용하여 카드집을 만들어야 합니다.
스피드 체크: 플레이어는 테이블 가장자리에 데스티니 타일을 붙인 다음 다시 아래로 떨어지기 전에 공기를 튕겨서 잡아야 합니다.
정밀도 검사: 플레이어는 게임 상자를 들고 테이블에서 3보 정도 서 있으며, 다른 플레이어는 테이블의 반대편에서 상자 안으로 데스티니 타일을 던져야 합니다.
인텔리전스 검사: 플레이어들은 16개의 데스티니 타일로 메모리 게임을 합니다.
좌표 확인: 플레이어는 테이블에서 한 발짝 떨어져 서 있으며 테이블 주변의 모든 데스티니 타일을 한 플레이어에서 다음 플레이어로 던져야 합니다.
체력 검사: 플레이어는 한쪽 다리로 서 있어야 하며, 한쪽 무릎에는 데스티니 타일을, 양쪽 집게손가락에는 하나를 떨어뜨리지 않아야 한다.
배틀은 또한 타이밍이 정해져 있으며, 두 명의 플레이어가 하나씩 교환할 수 있는 레터 카드로 플레이된다. 특수 단어(캐릭터마다 몇 개의 다른 단어)를 적에게 타격할 때 사용합니다. 한 선수가 단어의 철자를 맞추기 위해 카드 게임을 할 때마다, 그는 3장의 새로운 카드를 뽑고 계속해서 게임을 합니다. 전투가 끝날 때, 충분한 타격만 있다면, 적은 패배한다. 예를 들어, 마법사는 주문을 외울 수 있는데, 끝에 임의의 숫자의 A가 붙으면 추가 A가 나올 때마다 적에게 부상을 입힌다. 그 야만인은 단어마다 철자를 잘못 쓸 수 있다. 음유시인과 레인저는 다른 선수들이 카드를 뽑게 할 수 있습니다. 펀치 기호가 새겨진 카드 3장당 한 장씩은 스스로 상처를 입는다.
골드 및/또는 XP를 사용하여 캐릭터는 레벨 업(레벨 3까지)을 할 수 있으며 더 강력한 공격이나 스킬에 접근할 수 있습니다. 파티는 한 게임당 최대 3회까지 휴식을 취할 수 있으며, 한 게임당 부상 회복이 가능합니다. 플레이어가 죽으면 캐릭터 시트를 다른 사용 가능한 시트와 섞고 하나를 고른다. 같은 경우 모든 체력을 회복하고 전리품인 금과 xp를 유지하며, 다른 플레이어가 죽으면 모든 것을 잃고 완전히 새로운 캐릭터로 게임을 계속한다.
만약 선수들이 14번째 방에서 마법사 장다르(모든 게임이 같은 방식으로 끝나지 않도록 서로 다른 규칙을 가진 4개의 타일)를 물리친다면, 그들은 게임에서 승리한다.
플레이어는 각기 다른 계급, 기술, 성격을 가진 던전 크롤링 퀘스트에서 모험가를 구현한다: 멍청한 야만인, 트롤링 오거, 도도한 마법사, 멍청한 엘프, 겁쟁이 도둑, 노래하는 음유시인, 짜증나는 난쟁이, 그리고 그가 리더가 되기를 바라는 레인저가 있다.e는 판타지 RPG — à la Munchkin)의 패러디인 동명의 오디오와 만화 이야기에서 영감을 받았다.
각 게임에서 이 그룹은 강력한 마법사 장다르를 물리치기 위해 56개의 던전 룸 중 14개를 통과해야 한다. 모든 방에서 플레이어는 선택, 스킬 점검 또는 배틀에 직면하게 되며, 보상(XP, 골드 또는 전리품 카드)을 받게 됩니다.
8가지 종류의 스킬 점검이 있으며, 각각의 점검은 같은 종류의 점검(관련 플레이어 수, 특수 규칙 등)과 약간 다를 수 있습니다. 대부분의 스킬 점검은 데스티니 타일(16개의 두꺼운 카드)과 특수 타이머(3개의 난이도)를 사용합니다.
밸런스 체크: 플레이어는 머리 위에 데스티니 타일을 얹고, 타일이 떨어지지 않게 걷고, 뛰어다닌 다음 다시 앉아야 한다.
클라이밍 체크: 플레이어는 머리 위에 데스티니 타일을 얹고 의자에 선 다음 타일이 떨어지지 않도록 다시 앉아야 합니다.
손재주 검사: 플레이어는 데스티니 타일을 사용하여 카드집을 만들어야 합니다.
스피드 체크: 플레이어는 테이블 가장자리에 데스티니 타일을 붙인 다음 다시 아래로 떨어지기 전에 공기를 튕겨서 잡아야 합니다.
정밀도 검사: 플레이어는 게임 상자를 들고 테이블에서 3보 정도 서 있으며, 다른 플레이어는 테이블의 반대편에서 상자 안으로 데스티니 타일을 던져야 합니다.
인텔리전스 검사: 플레이어들은 16개의 데스티니 타일로 메모리 게임을 합니다.
좌표 확인: 플레이어는 테이블에서 한 발짝 떨어져 서 있으며 테이블 주변의 모든 데스티니 타일을 한 플레이어에서 다음 플레이어로 던져야 합니다.
체력 검사: 플레이어는 한쪽 다리로 서 있어야 하며, 한쪽 무릎에는 데스티니 타일을, 양쪽 집게손가락에는 하나를 떨어뜨리지 않아야 한다.
배틀은 또한 타이밍이 정해져 있으며, 두 명의 플레이어가 하나씩 교환할 수 있는 레터 카드로 플레이된다. 특수 단어(캐릭터마다 몇 개의 다른 단어)를 적에게 타격할 때 사용합니다. 한 선수가 단어의 철자를 맞추기 위해 카드 게임을 할 때마다, 그는 3장의 새로운 카드를 뽑고 계속해서 게임을 합니다. 전투가 끝날 때, 충분한 타격만 있다면, 적은 패배한다. 예를 들어, 마법사는 주문을 외울 수 있는데, 끝에 임의의 숫자의 A가 붙으면 추가 A가 나올 때마다 적에게 부상을 입힌다. 그 야만인은 단어마다 철자를 잘못 쓸 수 있다. 음유시인과 레인저는 다른 선수들이 카드를 뽑게 할 수 있습니다. 펀치 기호가 새겨진 카드 3장당 한 장씩은 스스로 상처를 입는다.
골드 및/또는 XP를 사용하여 캐릭터는 레벨 업(레벨 3까지)을 할 수 있으며 더 강력한 공격이나 스킬에 접근할 수 있습니다. 파티는 한 게임당 최대 3회까지 휴식을 취할 수 있으며, 한 게임당 부상 회복이 가능합니다. 플레이어가 죽으면 캐릭터 시트를 다른 사용 가능한 시트와 섞고 하나를 고른다. 같은 경우 모든 체력을 회복하고 전리품인 금과 xp를 유지하며, 다른 플레이어가 죽으면 모든 것을 잃고 완전히 새로운 캐릭터로 게임을 계속한다.
만약 선수들이 14번째 방에서 마법사 장다르(모든 게임이 같은 방식으로 끝나지 않도록 서로 다른 규칙을 가진 4개의 타일)를 물리친다면, 그들은 게임에서 승리한다.
"Le Donjon de Naheulbeuk" is a cooperative game in which the players try to recover the last of Gladeulfeurha's statuettes.
Players embody adventurers in this dungeon-crawling quest, each with a different class, skill and personality: there're the stupid barbarian, the belching ogre, the haughty sorceress, the dumb elf, the coward thief, the ever-singing bard, the cranky dwarf and the ranger who wishes he were a leader… (all the characters and elements of the game are inspired by the audio and comics saga by the same name, parodies of Fantasy RPG — à la Munchkin).
In each game, the group must go through 14 of the 56 available dungeon rooms in order to defeat the powerful sorcerer Zangdar. In every room, players will face choices, skill checks or battles, and maybe rewards (as xp, gold or loot cards)
There're 8 kind of skill checks, and each checks can slightly differ from the others of the same kind (number of players involved, special rule, etc.). Most of the skill checks use Destiny Tiles (which are 16 thick cards, which also represents monsters) and a special timer (with 3 difficulty levels)
Balance Check: the player must put a Destiny Tile on the top of his head, walk/run around and sit down again without letting the tile fall.
Climbing Check: the player must put a Destiny Tile on the top of his head, stand up on his chair, then sit down again without letting the tile fall.
Dexterity Check: the player must build a house of cards using Destiny Tiles.
Speed Check: the player must put a Destiny Tile on the edge of the table, then slap it up the air and catch it before it falls back down.
Precision Check: a player stands 3 steps from the table, holding the game box, and the others must throw Destiny Tiles into the box from the other side of the table.
Intelligence Check: players play a memory game with the 16 Destiny Tiles
Coordination Check: players stands a step from the table, and must circle all the Destiny Tiles around the table, throwing them from one player to the next.
Stamina Check: the player must stand on one leg, with a Destiny Tile on his other knee and another one on both of his forefingers, without dropping down either one.
The battles are also timed and are played with Letter Cards, that can be exchanged one by one between 2 players. They are used to spell special words (several different words for each character) as blows to the enemy. Every time a player plays cards to spell a word, he draw 3 new cards and keep on playing. At the end of the battle, if there're enough blows, the enemy is defeated. For instance, the sorceress can cast a spell by spelling "wazaaa" with any number of a's at the end, wounding the enemy for every extra a's. The barbarian can misspell a letter in each of his word. The bard and the ranger can make other players draw cards. And so on… For every 3 cards played with a punch symbol on it, a player takes one wound him/herself.
Using gold and/or xp, characters can level up (up to level 3) and gain access to more powerful attacks or skills. The party can rest up to 3 times a game to recover from one wound each. If a player dies, he shuffles his character sheet with the other available sheets and pick one : if it's the same, he recovers all his health and keep all his loot, gold and xp; if it's another one, he dies, loses everything, and continues the game as a totally new character.
If the players defeat Zangdar the Sorcerer in the 14th room (4 tiles with different rules so every game doesn't end the same way), they win the game.
Players embody adventurers in this dungeon-crawling quest, each with a different class, skill and personality: there're the stupid barbarian, the belching ogre, the haughty sorceress, the dumb elf, the coward thief, the ever-singing bard, the cranky dwarf and the ranger who wishes he were a leader… (all the characters and elements of the game are inspired by the audio and comics saga by the same name, parodies of Fantasy RPG — à la Munchkin).
In each game, the group must go through 14 of the 56 available dungeon rooms in order to defeat the powerful sorcerer Zangdar. In every room, players will face choices, skill checks or battles, and maybe rewards (as xp, gold or loot cards)
There're 8 kind of skill checks, and each checks can slightly differ from the others of the same kind (number of players involved, special rule, etc.). Most of the skill checks use Destiny Tiles (which are 16 thick cards, which also represents monsters) and a special timer (with 3 difficulty levels)
Balance Check: the player must put a Destiny Tile on the top of his head, walk/run around and sit down again without letting the tile fall.
Climbing Check: the player must put a Destiny Tile on the top of his head, stand up on his chair, then sit down again without letting the tile fall.
Dexterity Check: the player must build a house of cards using Destiny Tiles.
Speed Check: the player must put a Destiny Tile on the edge of the table, then slap it up the air and catch it before it falls back down.
Precision Check: a player stands 3 steps from the table, holding the game box, and the others must throw Destiny Tiles into the box from the other side of the table.
Intelligence Check: players play a memory game with the 16 Destiny Tiles
Coordination Check: players stands a step from the table, and must circle all the Destiny Tiles around the table, throwing them from one player to the next.
Stamina Check: the player must stand on one leg, with a Destiny Tile on his other knee and another one on both of his forefingers, without dropping down either one.
The battles are also timed and are played with Letter Cards, that can be exchanged one by one between 2 players. They are used to spell special words (several different words for each character) as blows to the enemy. Every time a player plays cards to spell a word, he draw 3 new cards and keep on playing. At the end of the battle, if there're enough blows, the enemy is defeated. For instance, the sorceress can cast a spell by spelling "wazaaa" with any number of a's at the end, wounding the enemy for every extra a's. The barbarian can misspell a letter in each of his word. The bard and the ranger can make other players draw cards. And so on… For every 3 cards played with a punch symbol on it, a player takes one wound him/herself.
Using gold and/or xp, characters can level up (up to level 3) and gain access to more powerful attacks or skills. The party can rest up to 3 times a game to recover from one wound each. If a player dies, he shuffles his character sheet with the other available sheets and pick one : if it's the same, he recovers all his health and keep all his loot, gold and xp; if it's another one, he dies, loses everything, and continues the game as a totally new character.
If the players defeat Zangdar the Sorcerer in the 14th room (4 tiles with different rules so every game doesn't end the same way), they win the game.
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