-
BGG랭킹
BGG전체 : 19453
WARGAMES : 3591
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.75 / 5
-
디자이너
Richard H. Berg
-
아티스트
-
인원
게임 소개
프리먼 농장과 런디 레인은 미국 독립 전쟁과 1812년 전쟁의 터닝 포인트였다.
배틀 매뉴버 시스템(워털루에서 처음 본 것)을 사용한 이 게임은 리처드 버그가 고안한 저복잡도 게임이다. 그것은 완전한 박스 게임입니다.
배틀 매뉴버 시스템 게임은 게임을 구동하기 위해 각 플레이어마다 하나의 덱(카드들이 다른 플레이어의 카드는 다른 플레이어의 카드와 다소 다르다. 각 플레이어는 턴마다 특정 수의 카드를 받게 됩니다. 종종 각 플레이어마다 다른 카드 수를 갖게 됩니다! 하지만 자신의 카드 수를 모두 채울 수는 없습니다. 카드는 움직임, 전투, 반격, 랠리와 같은 행동을 결정하는 데 사용됩니다. 플레이어는 차례가 되면 최대 5장의 카드를 플레이할 수 있으며, 각 카드는 세 가지 목적 중 하나만 사용할 수 있다. 두 선수가 카드를 모두 사용하고 차례가 끝날 때까지 선수 간의 플레이 패스를 주고받습니다.
따라서 터닝 포인트는 역사적인 배틀 맵에서 펼쳐지는 카드 플레이와 관리의 게임으로, 일부 대형 카운터를 사용하여 육각형 – 대신 정사각형을 사용합니다. 이 게임은 포지션, 시늉, 돌발 공격 게임으로, 상대방이 어떤 카드를 쓸지 모르기 때문에 최종 강점은 알 수 없다. 주사위를 사용하지 않습니다. 그리고 CRT’s도 없습니다.
각 전투를 치르는 시간은 약 2시간, 때로는 더 적으며 규칙은 8페이지에 불과합니다! 밸런스가 뛰어나고, 카드 사용 및 턴마다 무작위로 분배하기 때문에 어떤 게임도 다른 게임들과 같지 않다. 이 게임은 플레이 가능한 솔리테어(특별한 규칙 포함)입니다.
배틀 매뉴버 시스템(워털루에서 처음 본 것)을 사용한 이 게임은 리처드 버그가 고안한 저복잡도 게임이다. 그것은 완전한 박스 게임입니다.
배틀 매뉴버 시스템 게임은 게임을 구동하기 위해 각 플레이어마다 하나의 덱(카드들이 다른 플레이어의 카드는 다른 플레이어의 카드와 다소 다르다. 각 플레이어는 턴마다 특정 수의 카드를 받게 됩니다. 종종 각 플레이어마다 다른 카드 수를 갖게 됩니다! 하지만 자신의 카드 수를 모두 채울 수는 없습니다. 카드는 움직임, 전투, 반격, 랠리와 같은 행동을 결정하는 데 사용됩니다. 플레이어는 차례가 되면 최대 5장의 카드를 플레이할 수 있으며, 각 카드는 세 가지 목적 중 하나만 사용할 수 있다. 두 선수가 카드를 모두 사용하고 차례가 끝날 때까지 선수 간의 플레이 패스를 주고받습니다.
따라서 터닝 포인트는 역사적인 배틀 맵에서 펼쳐지는 카드 플레이와 관리의 게임으로, 일부 대형 카운터를 사용하여 육각형 – 대신 정사각형을 사용합니다. 이 게임은 포지션, 시늉, 돌발 공격 게임으로, 상대방이 어떤 카드를 쓸지 모르기 때문에 최종 강점은 알 수 없다. 주사위를 사용하지 않습니다. 그리고 CRT’s도 없습니다.
각 전투를 치르는 시간은 약 2시간, 때로는 더 적으며 규칙은 8페이지에 불과합니다! 밸런스가 뛰어나고, 카드 사용 및 턴마다 무작위로 분배하기 때문에 어떤 게임도 다른 게임들과 같지 않다. 이 게임은 플레이 가능한 솔리테어(특별한 규칙 포함)입니다.
Freeman's Farm and Lundy's Lane were Turning Points in the American Revolution and the War of 1812 for America in the formation the United States Army.
Using the Battle Manuver system (first seen in Waterloo), this is a low complexity game designed by Richard Berg. It is a full box game.
The Battle Manuver syster game uses cards, one deck for each player (whose cards are somewhat different from those of the other player) to drive the game. Each player gets a certain number of cards each turn - often a different number for each player! - but never his full deck. The cards are used to determine movement, combat, and actions such as Counter-Attack, and Rally, among others. Players may play as many of their cards up to 5 when it’s their turn, using each card for only one of the possible three purposes. Play passes back and forth between players, until both players have used all their cards… and the turn is over.
Turning Point is thus a game of card play and management, which unfolds on the historical battle map - it uses squares, rather than hexes – with the use of some large counters. This is a game of position, feint, and sudden attack with what you hope are better odds (since you don’t know what cards your opponent will play, if any, and you never know what his final strength will be). No dice are used. And there are no CRT’s.
Playing time for each battle is about 2 hours, sometimes less, and the rules are only 8 pages! Balance is excellent, and because of the use of cards and their random distribution each turn, no game is the same as any other. And the game is playable solitaire (with specific rules for doing so).
Using the Battle Manuver system (first seen in Waterloo), this is a low complexity game designed by Richard Berg. It is a full box game.
The Battle Manuver syster game uses cards, one deck for each player (whose cards are somewhat different from those of the other player) to drive the game. Each player gets a certain number of cards each turn - often a different number for each player! - but never his full deck. The cards are used to determine movement, combat, and actions such as Counter-Attack, and Rally, among others. Players may play as many of their cards up to 5 when it’s their turn, using each card for only one of the possible three purposes. Play passes back and forth between players, until both players have used all their cards… and the turn is over.
Turning Point is thus a game of card play and management, which unfolds on the historical battle map - it uses squares, rather than hexes – with the use of some large counters. This is a game of position, feint, and sudden attack with what you hope are better odds (since you don’t know what cards your opponent will play, if any, and you never know what his final strength will be). No dice are used. And there are no CRT’s.
Playing time for each battle is about 2 hours, sometimes less, and the rules are only 8 pages! Balance is excellent, and because of the use of cards and their random distribution each turn, no game is the same as any other. And the game is playable solitaire (with specific rules for doing so).
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
268
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
860
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
552
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
491
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
452
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
655
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
672
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
810
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
978
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1045
-
2024-11-13
-
Lv.11