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BGG랭킹
BGG전체 : 2751
STRATEGY : 1358
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.40 / 5
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디자이너
Kim Satô
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아티스트
Bertrand Benoit, Romain Gaschet, Ian Parovel
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인원
게임 소개
도깨비가 지배하는 환상의 세계에서 피의 달이 하늘에 뜨면 새로운 전쟁이 시작되고 새로운 군벌들이 군대를 일으켜 세운다.
GOSU는 레이스 포 갤럭시와 매직의 하이브리드 게임을 선보입니다. 개더링은 각 플레이어가 군인, 영웅, 마술사, 그리고 다른 계급으로 구성된 도깨비 군대를 모집하여 다른 플레이어에 대항하여 실행한다. 게임 카드에는 5개의 도깨비족이 표시되며, 도깨비는 3개의 순위 중 하나이다. 군대를 만들기 위해서는 먼저 레벨 1의 도깨비를 모집한 다음 레벨 2와 레벨 3의 도깨비를 쌓아야 한다. 상위 레벨의 도깨비는 하위 레벨의 도깨비가 같은 씨족일 경우에만 플레이할 수 있고, 같은 씨족 도깨비가 잘 맞물리는 능력이나 능력이 비슷하기 때문에, 플레이어들은 자신의 씨족에 맞는 사람을 특화시키는 경향이 있다.
매 턴마다 플레이어는 새로운 도깨비를 연주하거나 도깨비를 작동시키거나 카드를 뽑거나 패스를 할 수 있다. 도깨비를 활성화하거나 카드를 그리기 위해서는 1-2개의 활성화 토큰을 사용해야 하며, 각 배틀이 시작될 때마다 2개만 가지게 된다. 많은 도깨비들은 그들이 모집되고, 공격당하고, 게임에서 제외되고, 다른 도깨비와 함께 배치될 때, 그리고 다른 도깨비들과 함께 플레이를 하게 되는 특별한 힘을 가지고 있습니다.
모든 플레이어가 통과하면 가장 강력한 군대를 보유한 플레이어가 전투에서 승리합니다. 플레이어는 한 배틀에서 다음 배틀로 카드를 가지고 있기 때문에 한 번에 모든 병력을 배치하면 이후의 배틀에서 패할 수밖에 없습니다. 세 번의 배틀에서 먼저 이긴 선수가 승리합니다.
다음과 같이 다시 구현됨:
GOSU 2: 전술
GOSU는 레이스 포 갤럭시와 매직의 하이브리드 게임을 선보입니다. 개더링은 각 플레이어가 군인, 영웅, 마술사, 그리고 다른 계급으로 구성된 도깨비 군대를 모집하여 다른 플레이어에 대항하여 실행한다. 게임 카드에는 5개의 도깨비족이 표시되며, 도깨비는 3개의 순위 중 하나이다. 군대를 만들기 위해서는 먼저 레벨 1의 도깨비를 모집한 다음 레벨 2와 레벨 3의 도깨비를 쌓아야 한다. 상위 레벨의 도깨비는 하위 레벨의 도깨비가 같은 씨족일 경우에만 플레이할 수 있고, 같은 씨족 도깨비가 잘 맞물리는 능력이나 능력이 비슷하기 때문에, 플레이어들은 자신의 씨족에 맞는 사람을 특화시키는 경향이 있다.
매 턴마다 플레이어는 새로운 도깨비를 연주하거나 도깨비를 작동시키거나 카드를 뽑거나 패스를 할 수 있다. 도깨비를 활성화하거나 카드를 그리기 위해서는 1-2개의 활성화 토큰을 사용해야 하며, 각 배틀이 시작될 때마다 2개만 가지게 된다. 많은 도깨비들은 그들이 모집되고, 공격당하고, 게임에서 제외되고, 다른 도깨비와 함께 배치될 때, 그리고 다른 도깨비들과 함께 플레이를 하게 되는 특별한 힘을 가지고 있습니다.
모든 플레이어가 통과하면 가장 강력한 군대를 보유한 플레이어가 전투에서 승리합니다. 플레이어는 한 배틀에서 다음 배틀로 카드를 가지고 있기 때문에 한 번에 모든 병력을 배치하면 이후의 배틀에서 패할 수밖에 없습니다. 세 번의 배틀에서 먼저 이긴 선수가 승리합니다.
다음과 같이 다시 구현됨:
GOSU 2: 전술
In a fantasy world dominated by goblins, when the blood moon rises in the sky, a new war begins and new warlords raise their armies.
GOSU plays like a hybrid of Race for the Galaxy and Magic: The Gathering with each player trying to recruit an army of goblins made up of soldiers, heroes, magicians, and other classes – then swing it into action against the other players. Five clans of goblins are represented on the game cards, with goblins in one of three ranks. To build an army, a player must first recruit level I goblins, then build on those goblins with level II and finally level III. Those higher level goblins can be played only if a lower level goblin is of the same clan, and since goblins of the same clan have similar abilities or powers that mesh well, players tend to specialize in who they recruit to their ranks.
Each turn, a player can play a new goblin, activate a goblin, draw cards, or pass. To activate a goblin or draw cards, players need to spend 1-2 activation tokens, with them having only two at the start of each battle. Many goblins have special powers that come into play when they're recruited, attacked, removed from play, placed with other goblins, and so on.
Once all players have passed, the player with the most powerful army wins the battle. Players keep cards in hand from one battle to the next, so laying out all your forces at once can leave you with little to do but get hit in later battles. The first player to win three battles wins the game.
Reimplemented as:
GOSU 2: Tactics
GOSU plays like a hybrid of Race for the Galaxy and Magic: The Gathering with each player trying to recruit an army of goblins made up of soldiers, heroes, magicians, and other classes – then swing it into action against the other players. Five clans of goblins are represented on the game cards, with goblins in one of three ranks. To build an army, a player must first recruit level I goblins, then build on those goblins with level II and finally level III. Those higher level goblins can be played only if a lower level goblin is of the same clan, and since goblins of the same clan have similar abilities or powers that mesh well, players tend to specialize in who they recruit to their ranks.
Each turn, a player can play a new goblin, activate a goblin, draw cards, or pass. To activate a goblin or draw cards, players need to spend 1-2 activation tokens, with them having only two at the start of each battle. Many goblins have special powers that come into play when they're recruited, attacked, removed from play, placed with other goblins, and so on.
Once all players have passed, the player with the most powerful army wins the battle. Players keep cards in hand from one battle to the next, so laying out all your forces at once can leave you with little to do but get hit in later battles. The first player to win three battles wins the game.
Reimplemented as:
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