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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Jim Wallman
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아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
자막 "제트 시대의 간단한 에어 투 에어 전투".
규칙집 소개에서 다음을 참조하십시오.
"이러한 규칙은 육각형 격자와 함께 현재 이용 가능한 모든 규모의 최신 항공기 모델을 사용하여 매우 간단하고 빠르게 움직이는 워게임을 제공하기 위한 것이다. 그리드의 크기는 분명히 사용되는 모델의 규모에 따라 달라질 것이다.
게임을 단순하게 유지하기 위해, 공중전 기술의 많은 섬세한 부분들이 생략되었다. 현대 공중전은 고도로 기술적이지만, 기술과 조종사 기술의 정확한 상대적 위치를 제시하기에는 충분한 증거가 없다. 이 주제에 대한 대부분의 작가들은 제가 여기서 강조하려고 했던 기술보다는 조종사의 기술이 여전히 중요한 요소이며, 선수의 기술이라고 지적하기 위해 고심하고 있습니다. 분명히, 기술은 무시할 수 없으며, 대부분의 경우에 나는 일반적인 무기 종류와 항공기의 주요 차이점을 반영하려고 노력해왔다. 그런 디테일이 당신에게 부족하면 언제든지 연락하세요.
이 규칙은 특히 1960년대와 1970년대의 전쟁을 염두에 두고 고안되었다. 따라서 그들은 최근 몇 년 동안 더 눈부신 무기 개발의 일부를 배제하고 있다.
일반적인 작동 높이를 나타내는 단순화된 높이 밴드 시스템이 있지만 게임은 주로 2차원적입니다. 완전히 구현된 3-D 시스템은 운영하기가 훨씬 더 복잡하고 게임 진행 속도가 훨씬 느릴 것이며, 이러한 이유로 여기서는 제공되지 않았습니다.
게임은 중간 개수의 항공기를 수용할 수 있으며, 기본 규칙을 사용하여 한 명이 3~5대의 항공기를 한 번에 처리하는 데 어려움이 없어야 합니다. 그러나 선거운동의 규칙은 다른 문제이며, 그것들에 대한 별도의 섹션이 있다.
규칙집 소개에서 다음을 참조하십시오.
"이러한 규칙은 육각형 격자와 함께 현재 이용 가능한 모든 규모의 최신 항공기 모델을 사용하여 매우 간단하고 빠르게 움직이는 워게임을 제공하기 위한 것이다. 그리드의 크기는 분명히 사용되는 모델의 규모에 따라 달라질 것이다.
게임을 단순하게 유지하기 위해, 공중전 기술의 많은 섬세한 부분들이 생략되었다. 현대 공중전은 고도로 기술적이지만, 기술과 조종사 기술의 정확한 상대적 위치를 제시하기에는 충분한 증거가 없다. 이 주제에 대한 대부분의 작가들은 제가 여기서 강조하려고 했던 기술보다는 조종사의 기술이 여전히 중요한 요소이며, 선수의 기술이라고 지적하기 위해 고심하고 있습니다. 분명히, 기술은 무시할 수 없으며, 대부분의 경우에 나는 일반적인 무기 종류와 항공기의 주요 차이점을 반영하려고 노력해왔다. 그런 디테일이 당신에게 부족하면 언제든지 연락하세요.
이 규칙은 특히 1960년대와 1970년대의 전쟁을 염두에 두고 고안되었다. 따라서 그들은 최근 몇 년 동안 더 눈부신 무기 개발의 일부를 배제하고 있다.
일반적인 작동 높이를 나타내는 단순화된 높이 밴드 시스템이 있지만 게임은 주로 2차원적입니다. 완전히 구현된 3-D 시스템은 운영하기가 훨씬 더 복잡하고 게임 진행 속도가 훨씬 느릴 것이며, 이러한 이유로 여기서는 제공되지 않았습니다.
게임은 중간 개수의 항공기를 수용할 수 있으며, 기본 규칙을 사용하여 한 명이 3~5대의 항공기를 한 번에 처리하는 데 어려움이 없어야 합니다. 그러나 선거운동의 규칙은 다른 문제이며, 그것들에 대한 별도의 섹션이 있다.
Subtitled "Simple Air To Air Combat in the Jet Age".
From the rulebook introduction:
"These rules are intended to provide a very simple and fast-moving wargame using any scale of modern aircraft models available at present, in conjunction with a hexagon grid. The size of grid will obviously depend upon the scale of models used."
"To keep the game simple, much of the fine detail of air combat technology has been left out. Modern air combat is highly technical, but there is insufficient hard evidence to suggest the precise relative position of technology and pilot skill. Most writers on the subject are at pains to point out that the pilot's skill is still a significant factor, and it the skill of the player, rather than the technology that I have tried to emphasis here. Obviously, technology cannot be ignored, and in most cases I have tried to reflect the main differences in generic types of weapons and aircraft. Feel free to tinker if such detail that is available is insufficient for you."
"The rules have designed with the wars of the 1960s and 1970s specifically in mind. They therefore exclude some of the more spectacular weapons developments of recent years."
"The game is mainly 2-dimensional, although there is a simplified height- band system to represent general operating heights. A fully implemented 3- D system would be much more complex to operate, and a lot slower in play, and for that reason has not been provided here."
"The game is intended to accommodate medium numbers of aircraft, and a single player should have no difficulty in handing 3-5 aircraft at once using the basic rules. The campaign rules are a different matter, however, and there is a separate section on those."
From the rulebook introduction:
"These rules are intended to provide a very simple and fast-moving wargame using any scale of modern aircraft models available at present, in conjunction with a hexagon grid. The size of grid will obviously depend upon the scale of models used."
"To keep the game simple, much of the fine detail of air combat technology has been left out. Modern air combat is highly technical, but there is insufficient hard evidence to suggest the precise relative position of technology and pilot skill. Most writers on the subject are at pains to point out that the pilot's skill is still a significant factor, and it the skill of the player, rather than the technology that I have tried to emphasis here. Obviously, technology cannot be ignored, and in most cases I have tried to reflect the main differences in generic types of weapons and aircraft. Feel free to tinker if such detail that is available is insufficient for you."
"The rules have designed with the wars of the 1960s and 1970s specifically in mind. They therefore exclude some of the more spectacular weapons developments of recent years."
"The game is mainly 2-dimensional, although there is a simplified height- band system to represent general operating heights. A fully implemented 3- D system would be much more complex to operate, and a lot slower in play, and for that reason has not been provided here."
"The game is intended to accommodate medium numbers of aircraft, and a single player should have no difficulty in handing 3-5 aircraft at once using the basic rules. The campaign rules are a different matter, however, and there is a separate section on those."
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