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BGG랭킹
BGG전체 : 9834
STRATEGY : 2486
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.32 / 5
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디자이너
David Ladyman
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아티스트
Mark Chandler, Frank Kelly Freas, C. Bradford Gorby, Denis Loubet
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인원
게임 소개
사용자 리뷰:
각 플레이어는 전쟁을 들어본 적이 없는 미래의 행성에서 행성으로 이동하는 은하계 내 상인의 역할을 맡는다.무역상들은 우주의 영웅들이다. 이 판은 36개의 행성을 보여준다: 판의 중앙에 여섯 개가 모여 있고, 은하계의 다섯 개의 팔 각각에 여섯 개가 더 있다. 행성은 주황색 선으로 인접한 행성으로, 보라색 선으로 은하수를 반쯤 내려오는 행성으로, 녹색 선으로 은하수를 한 팔에서 다른 팔로 이동할 수 있습니다. 점프 라인의 길이는 또한 점프의 난이도를 나타내므로, "오렌지' 점프를 성공적으로 완료하기 위해서는 단일 다이에 2개 또는 그 이상을 굴려야 하고, 보라색 점프는 4개 또는 그 이상을 필요로 하며, 녹색 점프는 선수들이 은하계를 바쁘게 돌아다닐 때, 그들은 화물을 집어들고 배달할 수 있다.y 및 in &위신.이러한 "계약"은 게임 전반에 걸쳐 다양하며, 오직 한 명의 플레이어만이 주어진 계약을 이행할 수 있습니다. 그렇다고 해서 여러 명의 선수들이 명명된 화물을 픽업할 수 없다는 뜻은 아니다. 그러나 계약 목적지에 가장 먼저 도착한 선수만이 계약에 대한 보상을 받는다; 화물을 가지고 있는 다른 모든 사람들은 이제 원치 않는 잡동사니들에 갇혔고, 그것을 버리기 위해 벌금을 내야 할 수도 있다. 플레이어들은 또한 그들이 움직일 때 다양한 행성들에 기반을 쌓을 수 있다. 베이스를 쌓으면 플레이어들에게 프레스티지가 주어지며, 플레이어가 베이스를 가진 행성으로 점프를 시도하면 소유자의 허락을 받으면 점프는 자동으로 성공한다. 거래자들은 자신의 근거지로 뛰어들 수 있는 허가를 분명히 가지고 있지만, 만약 그들이 상대에게 뛰어들기를 원한다면, 그들은 아마도 수수료를 지불해야 할 것이다. 그리고 오직 한 명의 플레이어만이 주어진 행성에서 기지를 가질 수 있기 때문에 기지는 빠르게 수익성이 좋은 투자가 된다.
각 플레이어는 전쟁을 들어본 적이 없는 미래의 행성에서 행성으로 이동하는 은하계 내 상인의 역할을 맡는다.무역상들은 우주의 영웅들이다. 이 판은 36개의 행성을 보여준다: 판의 중앙에 여섯 개가 모여 있고, 은하계의 다섯 개의 팔 각각에 여섯 개가 더 있다. 행성은 주황색 선으로 인접한 행성으로, 보라색 선으로 은하수를 반쯤 내려오는 행성으로, 녹색 선으로 은하수를 한 팔에서 다른 팔로 이동할 수 있습니다. 점프 라인의 길이는 또한 점프의 난이도를 나타내므로, "오렌지' 점프를 성공적으로 완료하기 위해서는 단일 다이에 2개 또는 그 이상을 굴려야 하고, 보라색 점프는 4개 또는 그 이상을 필요로 하며, 녹색 점프는 선수들이 은하계를 바쁘게 돌아다닐 때, 그들은 화물을 집어들고 배달할 수 있다.y 및 in &위신.이러한 "계약"은 게임 전반에 걸쳐 다양하며, 오직 한 명의 플레이어만이 주어진 계약을 이행할 수 있습니다. 그렇다고 해서 여러 명의 선수들이 명명된 화물을 픽업할 수 없다는 뜻은 아니다. 그러나 계약 목적지에 가장 먼저 도착한 선수만이 계약에 대한 보상을 받는다; 화물을 가지고 있는 다른 모든 사람들은 이제 원치 않는 잡동사니들에 갇혔고, 그것을 버리기 위해 벌금을 내야 할 수도 있다. 플레이어들은 또한 그들이 움직일 때 다양한 행성들에 기반을 쌓을 수 있다. 베이스를 쌓으면 플레이어들에게 프레스티지가 주어지며, 플레이어가 베이스를 가진 행성으로 점프를 시도하면 소유자의 허락을 받으면 점프는 자동으로 성공한다. 거래자들은 자신의 근거지로 뛰어들 수 있는 허가를 분명히 가지고 있지만, 만약 그들이 상대에게 뛰어들기를 원한다면, 그들은 아마도 수수료를 지불해야 할 것이다. 그리고 오직 한 명의 플레이어만이 주어진 행성에서 기지를 가질 수 있기 때문에 기지는 빠르게 수익성이 좋은 투자가 된다.
from user review:
Each player assumes the role of a intra-galactic merchant, traveling from planet to planet in a future where wars are unheard of and "Traders" are the heroes of the cosmos. The board shows 36 planets: six clustered together in the center of the board, six more in each of five arms of the galaxy. Planets are connected by "jump lines": you can jump to an adjacent planet on an orange line, to a planet halfway down a galaxy arm on a purple line, and from one galaxy arm to another via green lines. The length of the jump line also indicates the difficulty of the jump, so to successfully complete an "orange' jump you must roll a 2 or better on a single die, a purple jump requires a 4 or better, and the green jumps necessitate a 6.
As the players scurry about the galaxy, they can pick up and deliver cargoes, which pay both in money and in "Prestige." These "contracts" vary throughout the game, and only one player can fulfill any given contract. This isn't to say that multiple players can't pick up the named cargo, though. But only the first player to arrive at the contract's destination gets the payoff for a contract; everyone else with the cargo is now just stuck with unwanted junk, and may have to pay a penalty to dump it. Players can also build bases on the various planets as they move around. Building bases earns the players Prestige, and when a player tries to make a jump to a planet with a base, the jump is an automatic success if the player has the owner's permission. Traders obviously have permission to jump to their own bases, but if they want to jump to an opponent's, they will probably have to pay a fee. And since only one player can have a base on any given planet, bases rapidly become lucrative investments.
Each player assumes the role of a intra-galactic merchant, traveling from planet to planet in a future where wars are unheard of and "Traders" are the heroes of the cosmos. The board shows 36 planets: six clustered together in the center of the board, six more in each of five arms of the galaxy. Planets are connected by "jump lines": you can jump to an adjacent planet on an orange line, to a planet halfway down a galaxy arm on a purple line, and from one galaxy arm to another via green lines. The length of the jump line also indicates the difficulty of the jump, so to successfully complete an "orange' jump you must roll a 2 or better on a single die, a purple jump requires a 4 or better, and the green jumps necessitate a 6.
As the players scurry about the galaxy, they can pick up and deliver cargoes, which pay both in money and in "Prestige." These "contracts" vary throughout the game, and only one player can fulfill any given contract. This isn't to say that multiple players can't pick up the named cargo, though. But only the first player to arrive at the contract's destination gets the payoff for a contract; everyone else with the cargo is now just stuck with unwanted junk, and may have to pay a penalty to dump it. Players can also build bases on the various planets as they move around. Building bases earns the players Prestige, and when a player tries to make a jump to a planet with a base, the jump is an automatic success if the player has the owner's permission. Traders obviously have permission to jump to their own bases, but if they want to jump to an opponent's, they will probably have to pay a fee. And since only one player can have a base on any given planet, bases rapidly become lucrative investments.
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