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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Frank Ullmann, Tom Werneck
-
아티스트
-
인원
게임 소개
공격자는 "에 속합니다.《헤인》의 타셴-스필레 시리즈("포켓 게임")에는 34개의 게임이 포함되어 있다.
보드 한쪽에는 작은 성이 그려져 있는데, 수비수는 공격자의 공격으로부터 방어하기 위해 노력해야 한다. 두 선수 모두 규칙적인 움직임을 위한 단 하나의 플레이 피스가 있다. 나머지 플레이피스(수비수는 34개, 공격수는 2개)는 플레이어의 이동 제한을 추적하는 데 사용됩니다.
공격수가 정확히 수비수가 머물고 있는 지점에 공격수가 성 안으로 들어갈 수 있다면, 그가 승자이다. 만약 그가 빈 지점에 성 안으로 들어갈 수 밖에 없다면, 그는 게임에서 진 것이다, 왜냐하면 다음 차례에 수비수가 그를 잡을 것이기 때문이다. 공격수는 또한 (성 바깥에서) 더 이상 움직일 수 없는 경우 경기에서 패배했다.
게임은 두 가지 에디션으로 나뉘어 있으며 규칙이 다릅니다. 디자이너 Tom Werneck에 따르면, 첫 번째 에디션은 대부분의 경우 공격자가 이겼지만, 두 번째 에디션은 이 게임이 깨지는 것을 돕지 못했다. 왜냐하면, 현재, 이 디펜더는 대부분 이겼기 때문이다!
보드 한쪽에는 작은 성이 그려져 있는데, 수비수는 공격자의 공격으로부터 방어하기 위해 노력해야 한다. 두 선수 모두 규칙적인 움직임을 위한 단 하나의 플레이 피스가 있다. 나머지 플레이피스(수비수는 34개, 공격수는 2개)는 플레이어의 이동 제한을 추적하는 데 사용됩니다.
공격수가 정확히 수비수가 머물고 있는 지점에 공격수가 성 안으로 들어갈 수 있다면, 그가 승자이다. 만약 그가 빈 지점에 성 안으로 들어갈 수 밖에 없다면, 그는 게임에서 진 것이다, 왜냐하면 다음 차례에 수비수가 그를 잡을 것이기 때문이다. 공격수는 또한 (성 바깥에서) 더 이상 움직일 수 없는 경우 경기에서 패배했다.
게임은 두 가지 에디션으로 나뉘어 있으며 규칙이 다릅니다. 디자이너 Tom Werneck에 따르면, 첫 번째 에디션은 대부분의 경우 공격자가 이겼지만, 두 번째 에디션은 이 게임이 깨지는 것을 돕지 못했다. 왜냐하면, 현재, 이 디펜더는 대부분 이겼기 때문이다!
Attacke belongs to the "Taschen-Spiele"("pocket games") series from Heyne which included 34 games.
The board shows a small castle on one side of the board, which the defender must try to defend against the attacks from the attacker. Both players have just one single playing piece for their regular moves. The rest of the playing pieces (34 chips for the defender, 2 tokens for the attacker) are used to keep track of the movement limitations of the players: while the attacker can use every path outside the castle only once, the defender cannot use the same path within the castle more than two subsequent turns.
If the attacker manages to enter the castle exactly on the point where the defender is staying, he is the winner. If he is forced to enter the castle on an empty point, he has lost the game, because the defender will catch him on his next turn. The attacker has also lost the game, if he has no possible move left (outside of the castle).
The game exists in 2 editions with different rules. According to the designer Tom Werneck, the first edition had the problem, that the attacker won in most cases, but the second edition did not help this game from being broken, because now, the defender won most times!
The board shows a small castle on one side of the board, which the defender must try to defend against the attacks from the attacker. Both players have just one single playing piece for their regular moves. The rest of the playing pieces (34 chips for the defender, 2 tokens for the attacker) are used to keep track of the movement limitations of the players: while the attacker can use every path outside the castle only once, the defender cannot use the same path within the castle more than two subsequent turns.
If the attacker manages to enter the castle exactly on the point where the defender is staying, he is the winner. If he is forced to enter the castle on an empty point, he has lost the game, because the defender will catch him on his next turn. The attacker has also lost the game, if he has no possible move left (outside of the castle).
The game exists in 2 editions with different rules. According to the designer Tom Werneck, the first edition had the problem, that the attacker won in most cases, but the second edition did not help this game from being broken, because now, the defender won most times!
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