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BGG랭킹
BGG전체 : 13334
THEMATIC : 1349
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인원
2-2 명
BGG추천: 2+-2+ 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.17 / 5
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디자이너
James Ernest, Falko Goettsch
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아티스트
James Ernest, John Zeleznik
-
인원
게임 소개
Diceland에서 구현된 OGR입니다!
이 게임은 하나의 4인치 다이(오그레 사이버탱크)와 더 작은 단위를 나타내는 16개의 작은 주사위 세트로 구성되어 있다. 한 면은 오그레를 연주하고, 다른 면은 30+X 단위의 포인트를 선택하며, 여기서 X는 가장 작은 단위의 비용이다.
각 턴마다(비 오그레 플레이어 - 디펜더라고 함) 플레이어는 테이블의 다이를 활성화하거나 새로운 다이를 테이블에 던지고 즉시 활성화할 수 있다. 각 다이는 공격력과 방어력이 다양한 8개의 면을 가지고 있다. 공격 시 문제에 직면하지만, 한 잠재적 대상이 다른 대상보다 가까이 있을 경우에만 범위가 중요합니다.
다이가 공격할 때: 공격 값이 대상의 방어 값보다 크면 대상 다이가 파괴되고 플레이어는 자신의 포인트 값을 획득합니다. 공격 값이 낮을 경우(1의 공격이 오그르의 40+를 다시 획득함) 대상은 한쪽으로 이동한다(1d8 명중점 중 1을 잃게 된다.
공격 대신에, 다이는 더 나은 발사 자세를 취하거나 더 나은 얼굴을 노출하기 위해 가장자리로 회전하면서 움직일 수 있다. 오그레는 발사도 할 수 있고 움직일 수도 있어서 죽이기 어렵습니다.
디펜더가 여러 개의 주사위를 테이블 위에 올려놓으면 모든 주사위를 작동시켜 오그레를 빠르게 쓰러뜨릴 수 있는 사령부가 있습니다. 오그레는 또한 예전 스티브 잭슨 게임처럼 '시스템 카드'를 가지고 있어 무기와 발판을 공격할 수 있다.
오그레는 50점, 사령부는 아무 가치도 없다.
디클랜드 군단 목록
게임 관련: 오그레 / 검시관
이 게임은 하나의 4인치 다이(오그레 사이버탱크)와 더 작은 단위를 나타내는 16개의 작은 주사위 세트로 구성되어 있다. 한 면은 오그레를 연주하고, 다른 면은 30+X 단위의 포인트를 선택하며, 여기서 X는 가장 작은 단위의 비용이다.
각 턴마다(비 오그레 플레이어 - 디펜더라고 함) 플레이어는 테이블의 다이를 활성화하거나 새로운 다이를 테이블에 던지고 즉시 활성화할 수 있다. 각 다이는 공격력과 방어력이 다양한 8개의 면을 가지고 있다. 공격 시 문제에 직면하지만, 한 잠재적 대상이 다른 대상보다 가까이 있을 경우에만 범위가 중요합니다.
다이가 공격할 때: 공격 값이 대상의 방어 값보다 크면 대상 다이가 파괴되고 플레이어는 자신의 포인트 값을 획득합니다. 공격 값이 낮을 경우(1의 공격이 오그르의 40+를 다시 획득함) 대상은 한쪽으로 이동한다(1d8 명중점 중 1을 잃게 된다.
공격 대신에, 다이는 더 나은 발사 자세를 취하거나 더 나은 얼굴을 노출하기 위해 가장자리로 회전하면서 움직일 수 있다. 오그레는 발사도 할 수 있고 움직일 수도 있어서 죽이기 어렵습니다.
디펜더가 여러 개의 주사위를 테이블 위에 올려놓으면 모든 주사위를 작동시켜 오그레를 빠르게 쓰러뜨릴 수 있는 사령부가 있습니다. 오그레는 또한 예전 스티브 잭슨 게임처럼 '시스템 카드'를 가지고 있어 무기와 발판을 공격할 수 있다.
오그레는 50점, 사령부는 아무 가치도 없다.
디클랜드 군단 목록
게임 관련: 오그레 / 검시관
It's OGRE implemented in Diceland!
The game consists of one 4-inch die (the Ogre Cybertank) and a set of 16 smaller dice representing lesser units. One side plays the Ogre; the other side picks 30+X points of units, where X is the cost of the smallest unit.
Each turn (starting with the non-Ogre player - call them the Defender), the player may either activate a die on the table or throw a new die onto the table and immediately activate it. Each die has 8 sides with variable levels of attack and defense, as well as special powers. Facing matters when attacking, but range only matters if one potential target is closer than another.
When a die attacks: if its Attack value is greater than the target's Defense value, the target die is destroyed and the player scores its point value. If the Attack Value is lower (even an Attack of 1 agains the Ogre's 40+), the target shifts one side (effectively losing 1 of its 1d8 hit points).
Instead of attacking, a die can move, rotating on its edge for a better firing position or to expose a better face. The Ogre can both fire and then move, making it hard to kill.
If the Defender can get several dice on the table, they have a Command Post which can activate every die, bringing the Ogre down quickly. The Ogre also has a 'systems card' like the old Steve Jackson game, allowing its weapons and treads to be attacked.
The winner is the first to score 50 points; the Ogre is worth 50 points and the Command Post isn't worth any (destroying it is not the goal).
List of Diceland sets and armies
Related to the Game: Ogre / G.E.V..
The game consists of one 4-inch die (the Ogre Cybertank) and a set of 16 smaller dice representing lesser units. One side plays the Ogre; the other side picks 30+X points of units, where X is the cost of the smallest unit.
Each turn (starting with the non-Ogre player - call them the Defender), the player may either activate a die on the table or throw a new die onto the table and immediately activate it. Each die has 8 sides with variable levels of attack and defense, as well as special powers. Facing matters when attacking, but range only matters if one potential target is closer than another.
When a die attacks: if its Attack value is greater than the target's Defense value, the target die is destroyed and the player scores its point value. If the Attack Value is lower (even an Attack of 1 agains the Ogre's 40+), the target shifts one side (effectively losing 1 of its 1d8 hit points).
Instead of attacking, a die can move, rotating on its edge for a better firing position or to expose a better face. The Ogre can both fire and then move, making it hard to kill.
If the Defender can get several dice on the table, they have a Command Post which can activate every die, bringing the Ogre down quickly. The Ogre also has a 'systems card' like the old Steve Jackson game, allowing its weapons and treads to be attacked.
The winner is the first to score 50 points; the Ogre is worth 50 points and the Command Post isn't worth any (destroying it is not the goal).
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