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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

    60-900 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    4.24 / 5

게임 소개

에너미 액션(Enmy Action)은 20세기의 중요한 군사 작전과 캠페인에 관한 새로운 카드 기반의 전쟁 게임이다. 각 게임은 두 명의 선수 또는 한 명의 선수가 플레이할 수 있으며, 충돌 시 어느 한쪽이 플레이할 수 있다.

적군 액션 시리즈는 다음과 같은 특징을 가지고 있다.

복잡성이 낮고 양측의 결정이 일정한 2인 경쟁
적 지휘와 전술의 모든 측면을 관장하는 시스템과 어느 한쪽의 솔리테어 플레이
대형 활성화, 명령 이벤트 구현 또는 전투 시 전술적 이점 획득을 위해 재생되는 다목적 카드와 함께 카드 구동 임펄스 시스템
차트가 없는 전투 시스템 – 플레이어는 각 전투의 내러티브를 만드는 전투 칩을 그립니다.


John Butterfield’의 독특한 카드 구동 메카닉은 플레이어가 여러 가지 방법으로 여러 자원을 사용할 수 있도록 하지만 각각의 결정은 그 당시 많은 것이 명백하다. 리소스는 단위와 카드를 포함합니다. 따라서 동일한 유닛을 활성화하기 위해 두 개의 다른 카드를 사용할 수 있지만, 각 카드는 포병 지원이나 더 많은 유닛(또는 유닛 그룹)의 활성화를 포함할 수 있는 다른 2차 용도를 가질 수 있다.

전투 전표제도는 또 다른 결정 포인트이다. 플레이어들은 여러 가지 요인에 따라 다양한 전투 칩을 선택하여 공개한다. 최소와 최대 숫자는 부대 능력, 지형 및 지원에 따라 달라지지만 전투 요소는 그렇지 않다. 이 선택은 종종 “a chit too far”&hellip으로 공격자를 곤경에 빠뜨릴 수 있다.

적 행동: 아르덴

시리즈의 첫 번째 게임은 Ardennes이다. 이 게임은 1944년 12월 서부 연합군에 대한 독일의 공세를 묘사한다. 각 플레이어는 독일 또는 연합국을 통제한다. 독주할 때는 게임 시스템이 상대방을 통제한다. 그럼 적의 행동: 아덴은 사실상 2인용 게임, 연합군용 카드놀이, 독일용 카드놀이 등 3가지 게임을 한 박스에 담아냈다.

이 모듈의 지도 축척은 16진수당 2.5마일입니다. 게임 맵의 육각은 오버사이즈로 카운터 처리가 용이하다. 부대 규모는 연대, 여단, 사단 단위로, 부대당 1~4단계가 있다. 각 턴은 전투의 하루를 나타내며, 하루에 여러 차례 번갈아 플레이한다.
구성 요소:

3개의 22″x34″ 맵(솔리테어 게임당 1개, 2인용 게임 &ndash 게임당 1개, 한 번에 1개만 사용)
양면으로 인쇄된 전체 카운터 3매
110개의 플레이 카드 1벌(품질 향상)
규칙 책 3권(경기당 1권)
여러 플레이어 지원 카드
풀 컬러 3” 상자 및 뚜껑 1개


복잡성: 중간
게임 시간: 전체 캠페인 15분에서 6시간
카드놀이 적합성: 솔리테어 플레이를 위해 설계
디자이너: 존 버터필드
개발자: 존 폴리
아티스트: 팀 슐라이프

(Compass Games 웹 사이트에서)


많은 설명과 힌트, 에라타가 포함된 BGG 위키 페이지:
적 행동: 아르덴 독일어 단독 FAQ
Enemy Action is a new series of card-driven war games on pivotal military operations and campaigns in the twentieth century. Each game allows for play by two players or one player, playing either side in the conflict.

The Enemy Action series features:

Two-player competition with low complexity and constant decision points for both sides
Solitaire play of either side with systems governing all aspects of enemy command and tactics
Card-driven impulse system, with multi-purpose cards played to activate formations, implement command events, or gain tactical advantages in combat
Diceless and chartless combat system – players draw combat chits that build a narrative of each combat


John Butterfield’s unique card-driven mechanic allows players to use multiple resources in multiple ways but each decision has a consequence, many of which aren’t evident at the time. Resources include units and cards. So two different cards can be used to activate the same unit/s, but each card may have a different secondary use that could include artillery support or even activation of more units (or group of units).

The combat chit system is yet another decision-making point. Players choose and reveal a number of combat chits that varies based on a number of factors. The minimum and maximum number is dependent upon unit capabilities, terrain and support, but not combat factors (so no factor counting here). This choice can often get an attacker into trouble by going for “a chit too far”… Or it might even be a masterstroke to take that extra chit…

Enemy Action: Ardennes

The first game in the series is Ardennes. The game portrays the German offensive against the western Allies in December 1944 — the Battle of the Bulge. Each player controls the German or Allied side. When playing solo, the game system controls the other side. So Enemy Action: Ardennes is effectively three games in one box: the two-player game, solitaire playing the Allies, and solitaire playing the Germans.

Map scale on this module is 2.5 miles per hex. Hexes on the game map are oversized allowing for easy counter handling. Unit scale is regiment, brigade and division, with one to four steps per unit. Each turn represents one day of the battle, with several alternating player impulses in each day.
Components:

3 22″x34″ maps (1 for each solitaire game and 1 for the 2-player game – only 1 is used at a time)
3 full sheets of counters, printed both sides
1 deck of 110 playing cards (poker quality)
3 rules books, (1 for each game)
Multiple player aid cards
1 full color 3” box and lid


Complexity: Medium
Playing Time: 15 minutes to 6 hours for the full campaign
Solitaire Suitability: Designed for solitaire play
Designer: John Butterfield
Developers: John Foley
Artist: Tim Schleif

(from Compass Games website)


BGG wiki page with many clarifications and hints and errata:
Enemy Action: Ardennes German Solo FAQ

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