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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 1-6+ 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Joe Scoleri
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아티스트
Joe Scoleri
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인원
게임 소개
글라이더-핏 글래디에이터(GPG)는 고대 공중전투의 무료 프린트 앤 플레이 보드 게임이다. 최신 버전(GPG 2002)은 아래 파일 섹션에서 다운로드할 수 있습니다.
두 명에서 여섯 명의 플레이어가 깊고 벽이 있는 구덩이로 내려가는 원시 글라이더를 조종합니다. 이 자연 경기장에서 글라이더 조종사들은 검투사 전투를 벌인다. 승리를 위해서는 무술과 비행 기술의 조합이 필요하다. 무기를 고르는 것에서부터 변덕스러운 기류의 예상에 이르기까지 선수가 내리는 모든 결정은 검투사가 영광으로 가는 길인지 재앙으로 가는 길인지 결정하는 데 도움이 된다.
이 게임의 목적은 단순히 마지막 글라이더를 공중에 띄우는 것입니다. 이 게임은 다양한 턴 순서(각 글라이더의 고도와 속도에 따라 다름), 5가지 종류의 무기(미사일 무기와 그물 포함), 위험한 파괴 공격, 위/아래 드래프트를 특징으로 한다. 플레이어는 하나 이상의 글라이더를 제어할 수 있는 옵션이 있습니다(두 명의 플레이어로만 플레이할 경우 최대 세 개의 글라이더를 제어할 수 있다. 이 게임은 두 세 팀의 글라이더들 간의 경쟁으로 진행되거나 "마지막 인간 플라잉"free-for-all로 진행 될 수 있다.
실험적인 캠페인 확장을 통해 지속적인 검투사 캐릭터를 연기할 수 있습니다. 그 확대는 특별한 능력과 장점, 성격의 생존, 그리고 경험에 대한 규칙을 포함한다. 경기에서 살아남은 글래디에이터 캐릭터는 경험과 특별한 능력과 이점을 얻을 수 있는 기회를 얻게 된다. 승리하는 검투사들은 향후 경기장에서 승리를 거두는 데 도움이 되는 기술을 개발할 가능성이 더 높다. 경험이 풍부한 글래디에이터 캐릭터를 무작위로 생성하는 절차도 설명되어 있습니다.
글라이더-핏 글래디에이터스는 원래 (한 달 또는 두 달 안에) 야후 그룹 마이크로게임 메일링 리스트를 통해 개최된 1998년 온라인 마이크로게임 디자인 공모전을 위해 설계되었다. 이 게임은 두 번째 마이크로 게임 디자인 대회를 위해 글라이더-핏 글래디에이터스 2002 (GPG 2002)라는 이름으로 업데이트되었다. 2002년 업데이트는 규칙을 정리하고 스파르타 구성 요소를 개선하는 데 초점을 맞췄다.
두 명에서 여섯 명의 플레이어가 깊고 벽이 있는 구덩이로 내려가는 원시 글라이더를 조종합니다. 이 자연 경기장에서 글라이더 조종사들은 검투사 전투를 벌인다. 승리를 위해서는 무술과 비행 기술의 조합이 필요하다. 무기를 고르는 것에서부터 변덕스러운 기류의 예상에 이르기까지 선수가 내리는 모든 결정은 검투사가 영광으로 가는 길인지 재앙으로 가는 길인지 결정하는 데 도움이 된다.
이 게임의 목적은 단순히 마지막 글라이더를 공중에 띄우는 것입니다. 이 게임은 다양한 턴 순서(각 글라이더의 고도와 속도에 따라 다름), 5가지 종류의 무기(미사일 무기와 그물 포함), 위험한 파괴 공격, 위/아래 드래프트를 특징으로 한다. 플레이어는 하나 이상의 글라이더를 제어할 수 있는 옵션이 있습니다(두 명의 플레이어로만 플레이할 경우 최대 세 개의 글라이더를 제어할 수 있다. 이 게임은 두 세 팀의 글라이더들 간의 경쟁으로 진행되거나 "마지막 인간 플라잉"free-for-all로 진행 될 수 있다.
실험적인 캠페인 확장을 통해 지속적인 검투사 캐릭터를 연기할 수 있습니다. 그 확대는 특별한 능력과 장점, 성격의 생존, 그리고 경험에 대한 규칙을 포함한다. 경기에서 살아남은 글래디에이터 캐릭터는 경험과 특별한 능력과 이점을 얻을 수 있는 기회를 얻게 된다. 승리하는 검투사들은 향후 경기장에서 승리를 거두는 데 도움이 되는 기술을 개발할 가능성이 더 높다. 경험이 풍부한 글래디에이터 캐릭터를 무작위로 생성하는 절차도 설명되어 있습니다.
글라이더-핏 글래디에이터스는 원래 (한 달 또는 두 달 안에) 야후 그룹 마이크로게임 메일링 리스트를 통해 개최된 1998년 온라인 마이크로게임 디자인 공모전을 위해 설계되었다. 이 게임은 두 번째 마이크로 게임 디자인 대회를 위해 글라이더-핏 글래디에이터스 2002 (GPG 2002)라는 이름으로 업데이트되었다. 2002년 업데이트는 규칙을 정리하고 스파르타 구성 요소를 개선하는 데 초점을 맞췄다.
Glider-Pit Gladiators (GPG) is a free print-and-play board game of ancient aerial combat. The latest version (GPG 2002) is available for download from the files section below.
Two to six players control primitive gliders descending into a deep, sheer-walled pit. Within this natural arena the glider pilots engage in ritualistic gladiatorial combat. A combination of martial and flying skills is required for victory. Every decision a player makes, from the selection of weapons to the anticipation of fickle air currents, helps determine whether a gladiator is on the road to glory -- or disaster.
The object of the game is simply to have the last glider airborne. The game features a variable player turn order (depending on the altitude and speed of each glider), five different types of weapons (including missile weapons and nets), risky ramming attacks, and up/down drafts. Players have the option of controlling more than one glider (up to three when playing with only two players). The game can be played as a competition between two or three teams of gliders, or as a "last man flying" free-for-all.
An experimental Campaign Expansion allows you to play a continuing gladiator character. The expansion includes rules for special abilities and advantages, character survival, and experience. Gladiator characters who survive a match (and aren't crippled in the process) receive experience and a chance to gain special abilities and advantages. Gladiators who are victorious are more likely develop skills that will help them gain future victories in the arena. A procedure for randomly generating experienced gladiator characters is also described.
Glider-Pit Gladiators was originally designed (under a deadline of a month or two) for the online 1998 Microgame Design Contest held via the Yahoo Groups Microgame Mailing List. The game was updated under the name Glider-Pit Gladiators 2002 (GPG 2002) for the second micro-game design competition. The 2002 update focused on cleaning up the rules and making improvements to the spartan components.
Two to six players control primitive gliders descending into a deep, sheer-walled pit. Within this natural arena the glider pilots engage in ritualistic gladiatorial combat. A combination of martial and flying skills is required for victory. Every decision a player makes, from the selection of weapons to the anticipation of fickle air currents, helps determine whether a gladiator is on the road to glory -- or disaster.
The object of the game is simply to have the last glider airborne. The game features a variable player turn order (depending on the altitude and speed of each glider), five different types of weapons (including missile weapons and nets), risky ramming attacks, and up/down drafts. Players have the option of controlling more than one glider (up to three when playing with only two players). The game can be played as a competition between two or three teams of gliders, or as a "last man flying" free-for-all.
An experimental Campaign Expansion allows you to play a continuing gladiator character. The expansion includes rules for special abilities and advantages, character survival, and experience. Gladiator characters who survive a match (and aren't crippled in the process) receive experience and a chance to gain special abilities and advantages. Gladiators who are victorious are more likely develop skills that will help them gain future victories in the arena. A procedure for randomly generating experienced gladiator characters is also described.
Glider-Pit Gladiators was originally designed (under a deadline of a month or two) for the online 1998 Microgame Design Contest held via the Yahoo Groups Microgame Mailing List. The game was updated under the name Glider-Pit Gladiators 2002 (GPG 2002) for the second micro-game design competition. The 2002 update focused on cleaning up the rules and making improvements to the spartan components.
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