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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-8 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
5-5 분
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연령
5+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Paul Edgar, Amanda Just
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아티스트
Beth Lang
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인원
게임 소개
멜로디엑스프레스 - 음악이 게임에 쏟아지는가? ...음악으로 가득 찬 게임인가? 정말 알기 어려워요!
테마
멜로디엑스프레스의 중심에는 음악에 관한 게임이 있다. 사실 음악에 관한 많은 게임들이 있다. 멜로디엑스프레스는 일련의 카드 게임을 사용하여 음악 이론의 요소들을 가르치고, 플레이어들에게 시력 읽기와 작곡 기술을 가르친다.
이 팩에는 게임 및 활동의 기본으로 음악 표기법(음표, 클렙, 키 서명 및 우연 노트)을 기반으로 하는 카드 플레이가 포함되어 있습니다. 음악적 지식과 기술을 함양하기 위한 전반적인 의도인 반면, 게임 내에서의 초점은 재미와 즐거움에 있다.
게임플레이
노트 읽기 팩은 멜로디엑스프레스 세트 중 첫 번째 세트이다. 트레블, 알토, 베이스 클렙을 포함한 104장의 카드와 13장의 각 4장의 크로칫 노트가 포함되어 있다.
12개의 게임에 대한 규칙이 포함되어 있으며, 플레이어는 카드의 유연성을 활용하여 자유롭게 추가 게임과 활동을 개발할 수 있다. 이 가이드북은 음악 표기법과 이론의 기본을 소개하고 게임의 규칙을 안내합니다.
베이직 게임
5가지 기본 게임은 플레이어가 카드로부터 특정 음표를 즉시 인식하고 이름을 지정할 수 있는 지점에 음표와 이름 지정을 도입한다. 이 게임들은 가랑이 음과 음을 사용한다.
이 기본 게임들은 처음에 4개의 노트 (16개의 카드)의 하위 집합을 사용하여 플레이할 수 있도록 설계되었다. 이를 통해 플레이어는 노트와 자신의 이름에 익숙해질 수 있으며, 이후 추가 노트를 포함하도록 확장할 수 있다. 게임 보드 옆에 있는 클레프는 특정 노트를 정의하기 위해 사용된다(따라서 트레블 클레프 플레이는 중간 C, D, E, F로 시작하지만 알토 클레프는 E, F, G, A로 시작한다). 플레이어가 자신감을 갖고 노트 이름을 짓는 데 능숙해짐에 따라 게임을 확장하고 복잡성을 더하기 위해 추가 카드가 도입된다.
‘Notes’ 및 ‘ 소개플래시 카드’는 초기 게임이며 노트와 이름 지정의 첫 경험을 제공한다. 클래식 &lsquo가 그 뒤를 잇는다.스냅’ 및 ‘Memory’ 게임은 뮤직 카드를 사용하여 플레이할 수 있도록 개조되었습니다. 선수들이 게임에서 이기기 위해 경쟁하는 동안, 초점은 카드 위의 음표를 즉시 인식하고 일치시키는 데 있다. 마지막 기본 게임 - ‘Melodies’를 만들면 플레이어들이 음의 조합을 구성할 수 있습니다. 그것은 또한 악기를 배우고 있는 선수들을 위해 카드에 있는 음악을 연주할 수 있는 기회이다.
기본 게임은 그 자체로 재미있고 즐거우면서도 음악적 개념과 표기법에 대한 이해를 쌓을 수 있는 발판을 마련한다.
더 어드밴스드 게임
7개의 고급 게임은 기본 게임에서 얻은 노트에 대한 인식과 이해를 기반으로 합니다. 그들은 음의 순서와 진행에 초점을 맞추고 다음 단계의 시력 판독을 도입합니다. 이후의 게임들은 또한 게임 플레이와 학습을 더욱 확장하기 위해 주요 서명과 우연한 음표(샤프, 플랫, 자연음)의 사용을 도입한다.
‘Row’ 및 ‘리치 포 더 스타스는 카드를 노트 시퀀스에 조합하여 플레이합니다. 플레이어는 카드를 손에서 꺼내어 개별적으로 또는 공통적으로 일련의 노트를 작성합니다. ‘Mountain’는 주요 시그니처를 도입하고 플레이어가 주요 스케일을 완성하기 위해 시퀀스를 구축하도록 요구함으로써 확장된다. 테이블 위에서 플레이가 움직이면 개별 플레이어들이 돌아가면서 스케일을 쌓거나, 새로운 키 시그니처를 도입하고 새로운 스케일에 맞춰 순서를 재정렬한다.
할 수 있어?’ 및 ‘코드 Aplenty’ 플레이어들이 점수를 얻기 위해 세 개의 코드 시퀀스를 만드는 것에 초점을 맞춥니다. 게임 플레이는 역동적이며 플레이어 간의 카드 교환이나 양도를 수반할 수 있다.
‘행 및 눈금’ 및 ‘Rows and Scales Advanced’ 고급 게임을 반올림하여 카드 배열 및 일치 카드 대화형 게임을 제공합니다. 플레이어는 음계와 화음으로부터 시퀀스를 만들고, 노트 카드와 사고를 이용하여 합법적인 세트를 만든다.
한 단계 더 나아가기
게임 시스템은 유연하고 오픈 엔드입니다. 다양한 카드를 통해 플레이어와 교사가 팩에서 제공하는 것 이상의 게임과 활동을 개발할 수 있다.
추가 게임들도 멜로디엑스프레스 웹사이트에 게시되어 개발되는 새로운 게임들과 활동들을 공유할 것이다.
멜로디엑스프레스 시스템
멜로디엑스프레스는 악보를 읽는 법을 배우는 재미있고 교육적이며 쉬운 방법이다.
멜로디엑스프레스는 놀이를 통해 우리가 가장 잘 배우는 접근법을 이용해 게임과 활동을 활용해 음악 표기법과 음악 이론의 핵심 개념을 소개한다. 이러한 단계별 접근 방식을 통해 자신만의 속도에 맞춰 학습할 수 있으며, 게임은 음악에 대한 지식을 습득하고 통합할 수 있는 즐거운 방법을 제공합니다.
테마
멜로디엑스프레스의 중심에는 음악에 관한 게임이 있다. 사실 음악에 관한 많은 게임들이 있다. 멜로디엑스프레스는 일련의 카드 게임을 사용하여 음악 이론의 요소들을 가르치고, 플레이어들에게 시력 읽기와 작곡 기술을 가르친다.
이 팩에는 게임 및 활동의 기본으로 음악 표기법(음표, 클렙, 키 서명 및 우연 노트)을 기반으로 하는 카드 플레이가 포함되어 있습니다. 음악적 지식과 기술을 함양하기 위한 전반적인 의도인 반면, 게임 내에서의 초점은 재미와 즐거움에 있다.
게임플레이
노트 읽기 팩은 멜로디엑스프레스 세트 중 첫 번째 세트이다. 트레블, 알토, 베이스 클렙을 포함한 104장의 카드와 13장의 각 4장의 크로칫 노트가 포함되어 있다.
12개의 게임에 대한 규칙이 포함되어 있으며, 플레이어는 카드의 유연성을 활용하여 자유롭게 추가 게임과 활동을 개발할 수 있다. 이 가이드북은 음악 표기법과 이론의 기본을 소개하고 게임의 규칙을 안내합니다.
베이직 게임
5가지 기본 게임은 플레이어가 카드로부터 특정 음표를 즉시 인식하고 이름을 지정할 수 있는 지점에 음표와 이름 지정을 도입한다. 이 게임들은 가랑이 음과 음을 사용한다.
이 기본 게임들은 처음에 4개의 노트 (16개의 카드)의 하위 집합을 사용하여 플레이할 수 있도록 설계되었다. 이를 통해 플레이어는 노트와 자신의 이름에 익숙해질 수 있으며, 이후 추가 노트를 포함하도록 확장할 수 있다. 게임 보드 옆에 있는 클레프는 특정 노트를 정의하기 위해 사용된다(따라서 트레블 클레프 플레이는 중간 C, D, E, F로 시작하지만 알토 클레프는 E, F, G, A로 시작한다). 플레이어가 자신감을 갖고 노트 이름을 짓는 데 능숙해짐에 따라 게임을 확장하고 복잡성을 더하기 위해 추가 카드가 도입된다.
‘Notes’ 및 ‘ 소개플래시 카드’는 초기 게임이며 노트와 이름 지정의 첫 경험을 제공한다. 클래식 &lsquo가 그 뒤를 잇는다.스냅’ 및 ‘Memory’ 게임은 뮤직 카드를 사용하여 플레이할 수 있도록 개조되었습니다. 선수들이 게임에서 이기기 위해 경쟁하는 동안, 초점은 카드 위의 음표를 즉시 인식하고 일치시키는 데 있다. 마지막 기본 게임 - ‘Melodies’를 만들면 플레이어들이 음의 조합을 구성할 수 있습니다. 그것은 또한 악기를 배우고 있는 선수들을 위해 카드에 있는 음악을 연주할 수 있는 기회이다.
기본 게임은 그 자체로 재미있고 즐거우면서도 음악적 개념과 표기법에 대한 이해를 쌓을 수 있는 발판을 마련한다.
더 어드밴스드 게임
7개의 고급 게임은 기본 게임에서 얻은 노트에 대한 인식과 이해를 기반으로 합니다. 그들은 음의 순서와 진행에 초점을 맞추고 다음 단계의 시력 판독을 도입합니다. 이후의 게임들은 또한 게임 플레이와 학습을 더욱 확장하기 위해 주요 서명과 우연한 음표(샤프, 플랫, 자연음)의 사용을 도입한다.
‘Row’ 및 ‘리치 포 더 스타스는 카드를 노트 시퀀스에 조합하여 플레이합니다. 플레이어는 카드를 손에서 꺼내어 개별적으로 또는 공통적으로 일련의 노트를 작성합니다. ‘Mountain’는 주요 시그니처를 도입하고 플레이어가 주요 스케일을 완성하기 위해 시퀀스를 구축하도록 요구함으로써 확장된다. 테이블 위에서 플레이가 움직이면 개별 플레이어들이 돌아가면서 스케일을 쌓거나, 새로운 키 시그니처를 도입하고 새로운 스케일에 맞춰 순서를 재정렬한다.
할 수 있어?’ 및 ‘코드 Aplenty’ 플레이어들이 점수를 얻기 위해 세 개의 코드 시퀀스를 만드는 것에 초점을 맞춥니다. 게임 플레이는 역동적이며 플레이어 간의 카드 교환이나 양도를 수반할 수 있다.
‘행 및 눈금’ 및 ‘Rows and Scales Advanced’ 고급 게임을 반올림하여 카드 배열 및 일치 카드 대화형 게임을 제공합니다. 플레이어는 음계와 화음으로부터 시퀀스를 만들고, 노트 카드와 사고를 이용하여 합법적인 세트를 만든다.
한 단계 더 나아가기
게임 시스템은 유연하고 오픈 엔드입니다. 다양한 카드를 통해 플레이어와 교사가 팩에서 제공하는 것 이상의 게임과 활동을 개발할 수 있다.
추가 게임들도 멜로디엑스프레스 웹사이트에 게시되어 개발되는 새로운 게임들과 활동들을 공유할 것이다.
멜로디엑스프레스 시스템
멜로디엑스프레스는 악보를 읽는 법을 배우는 재미있고 교육적이며 쉬운 방법이다.
멜로디엑스프레스는 놀이를 통해 우리가 가장 잘 배우는 접근법을 이용해 게임과 활동을 활용해 음악 표기법과 음악 이론의 핵심 개념을 소개한다. 이러한 단계별 접근 방식을 통해 자신만의 속도에 맞춰 학습할 수 있으며, 게임은 음악에 대한 지식을 습득하고 통합할 수 있는 즐거운 방법을 제공합니다.
MelodieXpress - is it music poured into a game? ... or is it a game filled with music? It’s so hard to know!
Theme
At its heart MelodieXpress is a game about music. Actually it’s a whole lot of games about music. MelodieXpress uses a series of card games to teach the elements of music theory, and to teach the players the skills of sight-reading and composing music.
The pack includes playing cards based around music notation - notes, clefs, key signatures, and accidental notes - as the basis for games and activities. While the overall intention it to foster musical knowledge and skills, the focus within the games is upon fun and enjoyment.
Gameplay
The Note Reading pack is the first of the MelodieXpress sets. It includes 104 cards including the treble, alto and base clefs, and 52 crotchet notes - 4 cards for each of 13 notes.
There are rules for 12 games included within the pack, and players are free to develop further games and activities utilising the flexibility of the cards. The guidebook introduces the basics of music notation and theory then leads on to the rules of the games.
The Basic Games
The 5 basic games introduce the notes and their naming to the point where players can instantly recognise and name the specific notes from the cards. These games utilise the crotchet notes and the clefs.
These basic games are designed to so that they can initially be played using a subset of 4 notes (16 cards). This allows players to become familiar with the notes and their names, then expanding to include additional notes. A clef is used next to the game board to define the specific notes (so with the treble clef play starts with middle C, D, E and F, while with the alto clef the same cards would be E, F, G and A). As players become confident and adept at naming the notes additional cards are introduced to expand the games and add complexity.
‘Introducing the Notes’ and ‘Flash Cards’ are the initial games and provide a first experience of notes and naming. They are followed by the classic ‘Snap’ and ‘Memory’ games adapted to be played using the music cards. While the players compete to win the games, the focus is upon ready recognition and matching of the notes on the cards. The final basic game - ‘Making Melodies’ encourages players to construct combinations of notes. It is also an opportunity to play the music from the cards for those players who are learning an instrument.
The basic games are fun and enjoyable in their own right, but also provide a platform for building an understanding of musical concepts and notation.
The Advanced Games
The 7 advanced games build upon the recognition and understanding of notes gained in the basic games. They focus upon sequences and progressions of notes and introduce the next level of sight reading. The later games also introduce the use of key signatures and accidental notes (sharps, flats and naturals) to further extend the game-play and learning.
‘Row’ and ‘Reach for the Stars’ are played by combining cards onto sequences of notes. Players place cards from their hands to build sequences of notes, either individually or in common. ‘Scale the Mountain’ extends on this by introducing key signatures, and requiring players to build sequences to complete the major scales. As play moves around the table individual players take turns to build upon the scale, or to introduce a new key signature and rearrange the sequence to match the new scale.
‘Chord you do it?’ and ‘Chords Aplenty’ focus upon players building three note sequences of chords to score points. Game-play is dynamic and can involve the trading or transfer of cards between players.
‘Rows and Scales’ and ‘Rows and Scales Advanced’ round out the advanced games, providing interactive games of sequencing and matching cards. Players seek to build sequences from scales and chord, utilising the note cards and accidentals to build legal sets.
Taking it Further
The game system is flexible and open ended. The variety of cards allows players and teachers to develop their own games and activities beyond those provided in the pack.
Additional games will also be published on the MelodieXpress website, sharing new games and activities as they are developed.
The MelodieXpress System
MelodieXpress is a fun, educational and easy way to learn to read music.
Using the approach that we learn best through play, MelodieXpress uses games and activities to introduce the key concepts of musical notation and music theory. This step-by-step approach allows you to learn at your own pace, while the games provide an enjoyable way to learn and consolidate your knowledge of music.
Theme
At its heart MelodieXpress is a game about music. Actually it’s a whole lot of games about music. MelodieXpress uses a series of card games to teach the elements of music theory, and to teach the players the skills of sight-reading and composing music.
The pack includes playing cards based around music notation - notes, clefs, key signatures, and accidental notes - as the basis for games and activities. While the overall intention it to foster musical knowledge and skills, the focus within the games is upon fun and enjoyment.
Gameplay
The Note Reading pack is the first of the MelodieXpress sets. It includes 104 cards including the treble, alto and base clefs, and 52 crotchet notes - 4 cards for each of 13 notes.
There are rules for 12 games included within the pack, and players are free to develop further games and activities utilising the flexibility of the cards. The guidebook introduces the basics of music notation and theory then leads on to the rules of the games.
The Basic Games
The 5 basic games introduce the notes and their naming to the point where players can instantly recognise and name the specific notes from the cards. These games utilise the crotchet notes and the clefs.
These basic games are designed to so that they can initially be played using a subset of 4 notes (16 cards). This allows players to become familiar with the notes and their names, then expanding to include additional notes. A clef is used next to the game board to define the specific notes (so with the treble clef play starts with middle C, D, E and F, while with the alto clef the same cards would be E, F, G and A). As players become confident and adept at naming the notes additional cards are introduced to expand the games and add complexity.
‘Introducing the Notes’ and ‘Flash Cards’ are the initial games and provide a first experience of notes and naming. They are followed by the classic ‘Snap’ and ‘Memory’ games adapted to be played using the music cards. While the players compete to win the games, the focus is upon ready recognition and matching of the notes on the cards. The final basic game - ‘Making Melodies’ encourages players to construct combinations of notes. It is also an opportunity to play the music from the cards for those players who are learning an instrument.
The basic games are fun and enjoyable in their own right, but also provide a platform for building an understanding of musical concepts and notation.
The Advanced Games
The 7 advanced games build upon the recognition and understanding of notes gained in the basic games. They focus upon sequences and progressions of notes and introduce the next level of sight reading. The later games also introduce the use of key signatures and accidental notes (sharps, flats and naturals) to further extend the game-play and learning.
‘Row’ and ‘Reach for the Stars’ are played by combining cards onto sequences of notes. Players place cards from their hands to build sequences of notes, either individually or in common. ‘Scale the Mountain’ extends on this by introducing key signatures, and requiring players to build sequences to complete the major scales. As play moves around the table individual players take turns to build upon the scale, or to introduce a new key signature and rearrange the sequence to match the new scale.
‘Chord you do it?’ and ‘Chords Aplenty’ focus upon players building three note sequences of chords to score points. Game-play is dynamic and can involve the trading or transfer of cards between players.
‘Rows and Scales’ and ‘Rows and Scales Advanced’ round out the advanced games, providing interactive games of sequencing and matching cards. Players seek to build sequences from scales and chord, utilising the note cards and accidentals to build legal sets.
Taking it Further
The game system is flexible and open ended. The variety of cards allows players and teachers to develop their own games and activities beyond those provided in the pack.
Additional games will also be published on the MelodieXpress website, sharing new games and activities as they are developed.
The MelodieXpress System
MelodieXpress is a fun, educational and easy way to learn to read music.
Using the approach that we learn best through play, MelodieXpress uses games and activities to introduce the key concepts of musical notation and music theory. This step-by-step approach allows you to learn at your own pace, while the games provide an enjoyable way to learn and consolidate your knowledge of music.
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