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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
David Henderson
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아티스트
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인원
게임 소개
체섹스 트리뷰트 대회 참가 신청입니다.
게임 개요
이 게임의 목적은 상대방을 양쪽에 있는 주사위로 잡거나 그 위에 같은 숫자의 주사위를 떨어뜨려서 상대방을 잡는 것이다.
구성 요소들
. 게임 보드(15 x 15 정사각형)
. 36개의 주사위 x 선수 수(2인 72명, 3인 108명, 4인 144명)와 선수마다 주사위 색이 달라야 합니다.
. 이 규칙들
. 대각선 화살표 타일 x 30(선택사항)
세우다
. - 화살표 타일을 사용하는 경우 한 번에 3개(누가 화살표 타일을 내려놓는지 교대로)를 보드에 배치합니다.
. - 플레이어들은 한번에 6개의 주사위를 굴려 보드 옆에 놓습니다. 주사위를 보드에 번갈아 붙이세요. 보드에서 가장 가까운 5개 행에 배치할 수 있습니다(정확히 일반적으로 관련이 없지만 궁극적으로 어떻게 내려놓느냐에 따라 전략으로 사용할 수 있음). 각 플레이어가 보드에 최소 30개의 주사위를 가질 때까지 이 작업을 계속합니다.
.... - 나중에 게임에서 주사위를 놓을 수 있도록 6개의 주사위를 예비로 둘 수 있습니다.
.... - 이러한 리저브를 플레이할 때, 한 번에 원하는 수의 리저브를 보드에 올릴 수 있습니다. 보드의 자기 편만 있다면 말이죠. 어느 쪽이 위를 향하는지 결정하기 위해 그것들을 먼저 굴리는 것을 기억하라.
. - 보드에서 다이를 시작하여 상대를 집게 하는 것은 캡처로 계산되지 않습니다.
. - 출발 선수를 지정합니다.
화살표 타일
. 화살표 타일에 착륙하면 이동할 추가 방향(항상 대각선)이 제공됩니다. 화살표가 위쪽과 왼쪽을 가리키면 위쪽, 아래쪽, 왼쪽, 오른쪽 또는 위쪽에서 왼쪽으로 이동할 수 있습니다.
놀이의 규칙
. - 플레이어는 차례마다 한 번씩 번갈아 움직입니다.
. - 주사위 중 하나를 다른 주사위에 떨어뜨리면 바닥에 있는 주사위가 제거되고 나중에 다른 숫자의 주사위가 얼굴에 나타나 재생될 수 있습니다.
. - 상대가 잡은 주사위는 게임에서 제거됩니다. 당신은 이 게임을 하는 동안 그들을 되찾을 수 없습니다.
. - a) 보드에 머무르고, b) 적에 착륙한 돈&르스쿼트 다이는 움직이는 다이와 번호가 다른 네 가지 방향으로 점프할 수 있습니다. 주사위가 범위 내에 있으면 주사위 위에 주사위를 떨어뜨릴 수 있습니다.
. - 말을 일직선으로만 움직일 수 있습니다.
. - 두 개의 적 주사위 사이에 주사위를 던지면 주사위를 잃지 않습니다. 상대가 그들이 당신 옆에 뛰어든 위치에 어느 쪽에서도 기동해야 한다.
강화
주사위 하나를 움직이는 대신 홈 존(보드의 처음 5줄)에서 원하는 만큼 강화 게임을 할 수 있습니다.
상대편의 주사위 중 하나를 이미 가지고 있는 상대편의 다이 옆에 강화제를 배치하면 캡처로 계산되지 않습니다.
버퍼
한 게임을 2명 이상 하려면 보드의 구석구석까지 이어지는 정사각형 한 줄이 완충 역할을 해야 한다. 즉, 초기 배포 중에는 자신의 주사위 중 하나를 상대 주사위 옆에 둘 수 없습니다.
주사위 규칙
. - 1번 주사위: 한 칸 이동하거나, 적 1번 주사위 위로 뛰어올라 포획하거나, 아군 주사위 위로 뛰어올라 예비 주사위로 밀어넣을 수 있다.
. - 2번 주사위: 사각형 2개를 움직일 수 있고, 적 2번 주사위에 뛰어 올라타 포획할 수 있으며, 아군 주사위를 예비 주사위로 밀어 넣을 수 있다.
. - 3번 주사위: 3개의 정사각형을 이동하거나, 적 3번 주사위에 뛰어 올라타 포획하거나, 아군 주사위를 예비 주사위로 밀어넣을 수 있다.
. - 4번 주사위: 사각형 4개를 움직일 수 있고, 적 4번 주사위에 뛰어 올라타 포획할 수 있으며, 아군 주사위를 예비 주사위로 밀어 넣을 수 있다.
. - 5번 주사위: 5개의 정사각형을 이동하거나, 적 5번 주사위에 뛰어 올라타 포획하거나, 아군 주사위를 예비 주사위로 밀어넣을 수 있다.
. - 6번 주사위: 6개의 정사각형을 움직이거나, 적 6번 주사위에 뛰어 올라타 포획하거나, 아군 주사위를 예비 주사위로 밀어넣을 수 있다.
- 포획: 적에게 뛰어오르는 것은 얼굴에 같은 번호를 가진 채로 사망한다. 주사위를 제자리로 움직여서 주사위의 양쪽(왼쪽과 오른쪽 또는 앞과 뒤)에 원하는 숫자의 주사위가 나타나도록 합니다.
보드 모양
꼭 정사각형이 아닌 격자에서도 경기를 할 수 있다는 것이 최근 나의 관심사였다. 삼각형 보드에서 플레이하려면 피스가 6가지 방향으로 모두 정상적으로 이동할 수 있으므로 화살촉이 null이어야 합니다.
우승
. 보드에 남은 주사위가 6개 미만인 선수(리저브 없음)는 패한다. 상대 선수보다 주사위가 10개 적은 경우(예: 주사위가 15개이고 상대가 주사위가 25개인 경우) 언제든지 패배를 인정할 수 있다.
게임 개요
이 게임의 목적은 상대방을 양쪽에 있는 주사위로 잡거나 그 위에 같은 숫자의 주사위를 떨어뜨려서 상대방을 잡는 것이다.
구성 요소들
. 게임 보드(15 x 15 정사각형)
. 36개의 주사위 x 선수 수(2인 72명, 3인 108명, 4인 144명)와 선수마다 주사위 색이 달라야 합니다.
. 이 규칙들
. 대각선 화살표 타일 x 30(선택사항)
세우다
. - 화살표 타일을 사용하는 경우 한 번에 3개(누가 화살표 타일을 내려놓는지 교대로)를 보드에 배치합니다.
. - 플레이어들은 한번에 6개의 주사위를 굴려 보드 옆에 놓습니다. 주사위를 보드에 번갈아 붙이세요. 보드에서 가장 가까운 5개 행에 배치할 수 있습니다(정확히 일반적으로 관련이 없지만 궁극적으로 어떻게 내려놓느냐에 따라 전략으로 사용할 수 있음). 각 플레이어가 보드에 최소 30개의 주사위를 가질 때까지 이 작업을 계속합니다.
.... - 나중에 게임에서 주사위를 놓을 수 있도록 6개의 주사위를 예비로 둘 수 있습니다.
.... - 이러한 리저브를 플레이할 때, 한 번에 원하는 수의 리저브를 보드에 올릴 수 있습니다. 보드의 자기 편만 있다면 말이죠. 어느 쪽이 위를 향하는지 결정하기 위해 그것들을 먼저 굴리는 것을 기억하라.
. - 보드에서 다이를 시작하여 상대를 집게 하는 것은 캡처로 계산되지 않습니다.
. - 출발 선수를 지정합니다.
화살표 타일
. 화살표 타일에 착륙하면 이동할 추가 방향(항상 대각선)이 제공됩니다. 화살표가 위쪽과 왼쪽을 가리키면 위쪽, 아래쪽, 왼쪽, 오른쪽 또는 위쪽에서 왼쪽으로 이동할 수 있습니다.
놀이의 규칙
. - 플레이어는 차례마다 한 번씩 번갈아 움직입니다.
. - 주사위 중 하나를 다른 주사위에 떨어뜨리면 바닥에 있는 주사위가 제거되고 나중에 다른 숫자의 주사위가 얼굴에 나타나 재생될 수 있습니다.
. - 상대가 잡은 주사위는 게임에서 제거됩니다. 당신은 이 게임을 하는 동안 그들을 되찾을 수 없습니다.
. - a) 보드에 머무르고, b) 적에 착륙한 돈&르스쿼트 다이는 움직이는 다이와 번호가 다른 네 가지 방향으로 점프할 수 있습니다. 주사위가 범위 내에 있으면 주사위 위에 주사위를 떨어뜨릴 수 있습니다.
. - 말을 일직선으로만 움직일 수 있습니다.
. - 두 개의 적 주사위 사이에 주사위를 던지면 주사위를 잃지 않습니다. 상대가 그들이 당신 옆에 뛰어든 위치에 어느 쪽에서도 기동해야 한다.
강화
주사위 하나를 움직이는 대신 홈 존(보드의 처음 5줄)에서 원하는 만큼 강화 게임을 할 수 있습니다.
상대편의 주사위 중 하나를 이미 가지고 있는 상대편의 다이 옆에 강화제를 배치하면 캡처로 계산되지 않습니다.
버퍼
한 게임을 2명 이상 하려면 보드의 구석구석까지 이어지는 정사각형 한 줄이 완충 역할을 해야 한다. 즉, 초기 배포 중에는 자신의 주사위 중 하나를 상대 주사위 옆에 둘 수 없습니다.
주사위 규칙
. - 1번 주사위: 한 칸 이동하거나, 적 1번 주사위 위로 뛰어올라 포획하거나, 아군 주사위 위로 뛰어올라 예비 주사위로 밀어넣을 수 있다.
. - 2번 주사위: 사각형 2개를 움직일 수 있고, 적 2번 주사위에 뛰어 올라타 포획할 수 있으며, 아군 주사위를 예비 주사위로 밀어 넣을 수 있다.
. - 3번 주사위: 3개의 정사각형을 이동하거나, 적 3번 주사위에 뛰어 올라타 포획하거나, 아군 주사위를 예비 주사위로 밀어넣을 수 있다.
. - 4번 주사위: 사각형 4개를 움직일 수 있고, 적 4번 주사위에 뛰어 올라타 포획할 수 있으며, 아군 주사위를 예비 주사위로 밀어 넣을 수 있다.
. - 5번 주사위: 5개의 정사각형을 이동하거나, 적 5번 주사위에 뛰어 올라타 포획하거나, 아군 주사위를 예비 주사위로 밀어넣을 수 있다.
. - 6번 주사위: 6개의 정사각형을 움직이거나, 적 6번 주사위에 뛰어 올라타 포획하거나, 아군 주사위를 예비 주사위로 밀어넣을 수 있다.
- 포획: 적에게 뛰어오르는 것은 얼굴에 같은 번호를 가진 채로 사망한다. 주사위를 제자리로 움직여서 주사위의 양쪽(왼쪽과 오른쪽 또는 앞과 뒤)에 원하는 숫자의 주사위가 나타나도록 합니다.
보드 모양
꼭 정사각형이 아닌 격자에서도 경기를 할 수 있다는 것이 최근 나의 관심사였다. 삼각형 보드에서 플레이하려면 피스가 6가지 방향으로 모두 정상적으로 이동할 수 있으므로 화살촉이 null이어야 합니다.
우승
. 보드에 남은 주사위가 6개 미만인 선수(리저브 없음)는 패한다. 상대 선수보다 주사위가 10개 적은 경우(예: 주사위가 15개이고 상대가 주사위가 25개인 경우) 언제든지 패배를 인정할 수 있다.
Entry for the Chessex Tribute competition.
Game Overview
The object of the game is to capture your opponents’ dice by either trapping them with a die on two opposing sides (performing a pincer movement) or by dropping a die of the same number on top of it.
Components
. Game board (15 x 15 squares)
. 36 dice x number of players (72 for 2 player, 108 for 3 player, 144 for 4 players) – each player should have a different colour of dice
. These Rules
. Diagonal Arrow Tiles x 30 (Optional)
Set Up
. - If using arrow tiles, place them 3 at a time (alternating who puts them down) on the board wherever you like.
. - Players roll their dice 6 at a time and place them on their side of the board. Alternate putting dice on the board. You can place them within the five rows closest to them on the board (exactly where is generally irrelevant, but can ultimately be used as some sort of strategy depending on how you put them down). Keep doing this until each player has at least 30 dice on the board.
.... - You may opt to hold 6 dice in reserve so you can place them in game at a later time.
.... - When you play these reserves you can put any number of them on the board at a time, so long as they are on your own side of the board. Remember to roll them first to determine which side is facing up.
. - Starting a die on the board so that it pincers an opponent’s die does not count as a capture.
. - Designate starting player.
Arrow Tiles
. Landing on an arrow tile grants you an additional direction to move in - always a diagonal. If the arrow points up and to the left, then you may move up, down, left, right, or up-left.
Rules for Play
. - Players alternate moving one die each turn.
. - If you drop one of your dice on another one of your dice, the die at the bottom is removed and can be replayed on a later turn with a different number on its face.
. - Any dice captured by your opponent are removed from the game. You don’t get them back during this game.
. - A die can jump in any of the four directions provided they a) stay on the board, and b) don’t land on an enemy die with a number different to the die you are moving. You can drop any of your dice on top of any of your own dice, provided they are in range.
. - You can only move your pieces in a straight line.
. - If you jump your dice between two enemy dice, you don’t lose that die. The opponent must manoeuvre into a position where they jump beside you.
Reinforcements
You can play any number of reinforcements in your home zone (the first five lines on your side of the board) on your turn instead of moving one of your dice.
If you place a reinforcement next to an opponent’s die that already has one of your dice on an opposing side, it does not count as a capture.
Buffer
One line of squares running from corner to corner of the board should act as a buffer if you intend to have more than 2 people playing a game. I.e. during initial deployment, you cannot place one of your own dice next to an opponent’s dice.
Dice Rules
. - Number 1 Dice: can move one square, capture enemy Number 1 Dice by jumping on them, or can push a friendly die into reserve by jumping on it.
. - Number 2 Dice: can move 2 squares, capture enemy Number 2 Dice by jumping on them, or can push a friendly die into reserve by jumping on it.
. - Number 3 Dice: can move 3 squares, capture enemy Number 3 Dice by jumping on them, or can push a friendly die into reserve by jumping on it.
. - Number 4 Dice: can move 4 squares, capture enemy Number 4 Dice by jumping on them, or can push a friendly die into reserve by jumping on it.
. - Number 5 Dice: can move 5 squares, capture enemy Number 5 Dice by jumping on them, or can push a friendly die into reserve by jumping on it.
. - Number 6 Dice: can move 6 squares, capture enemy Number 6 Dice by jumping on them, or can push a friendly die into reserve by jumping on it.
- Capture: Jumping on an enemy die with the same number on its face. Moving your dice into position so that there is one of your dice on either side (left and right or front and back) of a die with any number on its face.
Board Shape
It was recently brought to my attention that the game can be played on grids that aren't necessarily square. To play on a triangular board, your pieces can move normally in all 6 directions, thus rendering the need for the arrow toils null.
Winning
. Players who have less than 6 dice left on the board (with no reserves) lose. A player may concede defeat any time after they are reduced to ten dice less than their opponent (e.g. if they have 15 dice and their opponent has 25 dice, they can concede defeat).
Game Overview
The object of the game is to capture your opponents’ dice by either trapping them with a die on two opposing sides (performing a pincer movement) or by dropping a die of the same number on top of it.
Components
. Game board (15 x 15 squares)
. 36 dice x number of players (72 for 2 player, 108 for 3 player, 144 for 4 players) – each player should have a different colour of dice
. These Rules
. Diagonal Arrow Tiles x 30 (Optional)
Set Up
. - If using arrow tiles, place them 3 at a time (alternating who puts them down) on the board wherever you like.
. - Players roll their dice 6 at a time and place them on their side of the board. Alternate putting dice on the board. You can place them within the five rows closest to them on the board (exactly where is generally irrelevant, but can ultimately be used as some sort of strategy depending on how you put them down). Keep doing this until each player has at least 30 dice on the board.
.... - You may opt to hold 6 dice in reserve so you can place them in game at a later time.
.... - When you play these reserves you can put any number of them on the board at a time, so long as they are on your own side of the board. Remember to roll them first to determine which side is facing up.
. - Starting a die on the board so that it pincers an opponent’s die does not count as a capture.
. - Designate starting player.
Arrow Tiles
. Landing on an arrow tile grants you an additional direction to move in - always a diagonal. If the arrow points up and to the left, then you may move up, down, left, right, or up-left.
Rules for Play
. - Players alternate moving one die each turn.
. - If you drop one of your dice on another one of your dice, the die at the bottom is removed and can be replayed on a later turn with a different number on its face.
. - Any dice captured by your opponent are removed from the game. You don’t get them back during this game.
. - A die can jump in any of the four directions provided they a) stay on the board, and b) don’t land on an enemy die with a number different to the die you are moving. You can drop any of your dice on top of any of your own dice, provided they are in range.
. - You can only move your pieces in a straight line.
. - If you jump your dice between two enemy dice, you don’t lose that die. The opponent must manoeuvre into a position where they jump beside you.
Reinforcements
You can play any number of reinforcements in your home zone (the first five lines on your side of the board) on your turn instead of moving one of your dice.
If you place a reinforcement next to an opponent’s die that already has one of your dice on an opposing side, it does not count as a capture.
Buffer
One line of squares running from corner to corner of the board should act as a buffer if you intend to have more than 2 people playing a game. I.e. during initial deployment, you cannot place one of your own dice next to an opponent’s dice.
Dice Rules
. - Number 1 Dice: can move one square, capture enemy Number 1 Dice by jumping on them, or can push a friendly die into reserve by jumping on it.
. - Number 2 Dice: can move 2 squares, capture enemy Number 2 Dice by jumping on them, or can push a friendly die into reserve by jumping on it.
. - Number 3 Dice: can move 3 squares, capture enemy Number 3 Dice by jumping on them, or can push a friendly die into reserve by jumping on it.
. - Number 4 Dice: can move 4 squares, capture enemy Number 4 Dice by jumping on them, or can push a friendly die into reserve by jumping on it.
. - Number 5 Dice: can move 5 squares, capture enemy Number 5 Dice by jumping on them, or can push a friendly die into reserve by jumping on it.
. - Number 6 Dice: can move 6 squares, capture enemy Number 6 Dice by jumping on them, or can push a friendly die into reserve by jumping on it.
- Capture: Jumping on an enemy die with the same number on its face. Moving your dice into position so that there is one of your dice on either side (left and right or front and back) of a die with any number on its face.
Board Shape
It was recently brought to my attention that the game can be played on grids that aren't necessarily square. To play on a triangular board, your pieces can move normally in all 6 directions, thus rendering the need for the arrow toils null.
Winning
. Players who have less than 6 dice left on the board (with no reserves) lose. A player may concede defeat any time after they are reduced to ten dice less than their opponent (e.g. if they have 15 dice and their opponent has 25 dice, they can concede defeat).
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