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BGG랭킹
BGG전체 : 18322
WARGAMES : 3379
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.56 / 5
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디자이너
John Kramer (I), John Young
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아티스트
Redmond A. Simonsen
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인원
게임 소개
그룬트 베트남 중대장이 첫 상업분대급 워게임으로 보인다. 이 규칙은 미군 공습, 미군 사상자 헬기로의 메디백 대피, '사망자 수' 승점, NLF 매복, 부비트랩과 같은 영역을 다룬다. 이 게임은 Strategy & Tactics 잡지 #26에서 잡지 게임으로 처음 출판되었다.
SPI는 말했다: "이 게임은 여러 면에서 독특합니다. 그것은 방어력이 수비수의 지형에 따라 달라지는 전투 시스템을 사용한다. 이 게임은 한 명의 플레이어(게릴라)에게 진정한 숨겨진 움직임을 제공한다. 다양한 시나리오와 전투 명령이 제공됩니다.
1975년 SPI는 존 영의 디자인 서치 & 디스트로이(Search & Destroy)를 출시하였다. Search & Destroy는 Grunt에 소개된 개념을 구체화하는데 성공했으며, SPI가 70년대 초중반부터 목격한 디자인과 그래픽의 증가 덕을 보았다.
SPI는 말했다: "이 게임은 여러 면에서 독특합니다. 그것은 방어력이 수비수의 지형에 따라 달라지는 전투 시스템을 사용한다. 이 게임은 한 명의 플레이어(게릴라)에게 진정한 숨겨진 움직임을 제공한다. 다양한 시나리오와 전투 명령이 제공됩니다.
1975년 SPI는 존 영의 디자인 서치 & 디스트로이(Search & Destroy)를 출시하였다. Search & Destroy는 Grunt에 소개된 개념을 구체화하는데 성공했으며, SPI가 70년대 초중반부터 목격한 디자인과 그래픽의 증가 덕을 보았다.
Grunt, Company Commander in Viet-Nam, appears to be the first commercial squad level wargame. The rules cover areas such as U.S. air strikes, Medevac evacuation by helicopter of U.S. casualties, 'body count' victory points, NLF ambushes and booby traps. It was first printed as a magazine game in Strategy & Tactics magazine #26.
SPI said: "This game is unique in many ways. It uses a combat system in which the defensive value of a unit depends on the terrain the defender is in ... The game provides for true hidden movement for one player (the guerillas.) A wide selection of scenarios and Orders of Battle are provided."
In 1975 SPI released John Young's design Search & Destroy, a heavily revised version of the Grunt game system. Search & Destroy successfully fleshed out the concepts introduced in Grunt, and benefitted from the increases in design and graphics that SPI saw from the early to mid seventies.
SPI said: "This game is unique in many ways. It uses a combat system in which the defensive value of a unit depends on the terrain the defender is in ... The game provides for true hidden movement for one player (the guerillas.) A wide selection of scenarios and Orders of Battle are provided."
In 1975 SPI released John Young's design Search & Destroy, a heavily revised version of the Grunt game system. Search & Destroy successfully fleshed out the concepts introduced in Grunt, and benefitted from the increases in design and graphics that SPI saw from the early to mid seventies.
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