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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-7 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
120-900 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.17 / 5
-
디자이너
John Powers
-
아티스트
John Powers, Ania B. Ziolkowska
-
인원
게임 소개
제2차 세계 대전은 2차 세계 대전에 대한 대전략적이고 역사적인 시뮬레이션 게임이다. 플레이어는 분쟁에 관련된 주요 강대국들을 대표하며, 전쟁을 치르고 조국이나 동맹을 위해 승리를 거둘 수 있는 힘을 가지고 있다.
이 게임은 3개의 지도와 4개의 카운터 시트로 유럽, 북아프리카, 태평양 극장들을 다룬다.
난이도는 10점 만점에 6점으로 12세 이상이다.
설계 참고 사항:
2차 세계대전은 피터 버트람과 랜달 맥 이니스에 의해 1985년에 프로토타입으로 만들어졌다. 원래 이 게임은 기존의 디자인인 Axis and Allies와 World in Flame 사이에 들어가는 중간 복잡도의 워게임으로 구상되었다. 이 최종 버전은 우리가 시작했을 때 상상했던 그대로입니다: 많은 고기를 가지고 있는 2차 세계대전에 관한 재미있는 게임이지만, 그것을 즐기기 위해 회계사가 되어야 할 정도로 복잡하지는 않습니다.
게임 규모, 3지도 구성, 해군 이동을 규제하기 위한 메가헥스 사용은 원래 피터와 랜달에 의해 설정되었다. 그것들은 개발 내내 온전하게 남아있던 유일한 요소들이다. 디자이너 John D.가 하는 동안. 파워스는 현실주의와 플레이 가능성 사이에서 많은 균형을 이루어야 했는데, 후자가 주요 관심사였다. 시스템의 뉘앙스가 모든 플레이어들에 의해 이해되고 이용되면, 여러분은 역사적 전략이 놀라운 역사적 결과를 산출할 것이라는 것을 알게 될 것이다.
나는 플레이어들이 그것이 즐겁고, 그것의 높은 수준의 세분화된 전망에도 불구하고, 지금까지 출판된 2차 세계대전에 관한 가장 정확한 거대한 전략 게임이라는 것을 발견하기를 바란다.
얻는 것
22x34인치 풀 컬러 맵 2개
17x22인치 풀 컬러 맵 1개
5/8인치 카운터의 풀 컬러 다이컷 시트 4개
규칙서 1권
시나리오 책 1권
차트 및 표
주사위
(소스: 작은 단계 웹 사이트 하나)
이 게임은 3개의 지도와 4개의 카운터 시트로 유럽, 북아프리카, 태평양 극장들을 다룬다.
난이도는 10점 만점에 6점으로 12세 이상이다.
설계 참고 사항:
2차 세계대전은 피터 버트람과 랜달 맥 이니스에 의해 1985년에 프로토타입으로 만들어졌다. 원래 이 게임은 기존의 디자인인 Axis and Allies와 World in Flame 사이에 들어가는 중간 복잡도의 워게임으로 구상되었다. 이 최종 버전은 우리가 시작했을 때 상상했던 그대로입니다: 많은 고기를 가지고 있는 2차 세계대전에 관한 재미있는 게임이지만, 그것을 즐기기 위해 회계사가 되어야 할 정도로 복잡하지는 않습니다.
게임 규모, 3지도 구성, 해군 이동을 규제하기 위한 메가헥스 사용은 원래 피터와 랜달에 의해 설정되었다. 그것들은 개발 내내 온전하게 남아있던 유일한 요소들이다. 디자이너 John D.가 하는 동안. 파워스는 현실주의와 플레이 가능성 사이에서 많은 균형을 이루어야 했는데, 후자가 주요 관심사였다. 시스템의 뉘앙스가 모든 플레이어들에 의해 이해되고 이용되면, 여러분은 역사적 전략이 놀라운 역사적 결과를 산출할 것이라는 것을 알게 될 것이다.
나는 플레이어들이 그것이 즐겁고, 그것의 높은 수준의 세분화된 전망에도 불구하고, 지금까지 출판된 2차 세계대전에 관한 가장 정확한 거대한 전략 게임이라는 것을 발견하기를 바란다.
얻는 것
22x34인치 풀 컬러 맵 2개
17x22인치 풀 컬러 맵 1개
5/8인치 카운터의 풀 컬러 다이컷 시트 4개
규칙서 1권
시나리오 책 1권
차트 및 표
주사위
(소스: 작은 단계 웹 사이트 하나)
The Second World War is a grand-strategic, historical simulation game about World War II. Players represent the major powers involved in the conflict and have at their command the forces with which to wage war and achieve victory for their country or alliance.
The game covers the European, North African, and Pacific Theaters on three maps and four counter-sheets.
Difficulty is rated at a 6 out of ten, ages 12 and up.
Design Notes:
The Second World War was prototyped by Peter Bertram and Randall Mac Innis in 1985. It was originally envisioned as a medium-complexity wargame to fall somewhere between the existing designs, Axis and Allies and World in Flames, which were either too pedestrian for us hard-core, grognard wargamers or too massive to be played within the confines of our housing. This final version is exactly what we envisioned when we started: a fun game about WWII with a lot of meat, but not so complicated that you need to be an accountant to enjoy it.
The game scale, the 3-map composition, and the use of megahexes to regulate naval movement were originally set by Peter and Randall. They are the only elements that remained intact throughout development. While designer John D. Powers had to make many trade-offs between realism and playability, the latter was the primary concern. Once the nuances of the system are understood and exploited by all players, you will find that historical strategies will yield surprisingly historical results.
I hope that players find it to be enjoyable, and despite its high-level, granular view, the most accurate grand strategic game about WWII yet to be published.
What You Get
2 22x34 inch full color maps
1 17x22 inch full-color map
4 Full-color, die-cut sheets of 5/8 inch counters
1 Book of Rules
1 Book of Scenarios
Charts and Tables
Dice
(source: One Small Step website )
The game covers the European, North African, and Pacific Theaters on three maps and four counter-sheets.
Difficulty is rated at a 6 out of ten, ages 12 and up.
Design Notes:
The Second World War was prototyped by Peter Bertram and Randall Mac Innis in 1985. It was originally envisioned as a medium-complexity wargame to fall somewhere between the existing designs, Axis and Allies and World in Flames, which were either too pedestrian for us hard-core, grognard wargamers or too massive to be played within the confines of our housing. This final version is exactly what we envisioned when we started: a fun game about WWII with a lot of meat, but not so complicated that you need to be an accountant to enjoy it.
The game scale, the 3-map composition, and the use of megahexes to regulate naval movement were originally set by Peter and Randall. They are the only elements that remained intact throughout development. While designer John D. Powers had to make many trade-offs between realism and playability, the latter was the primary concern. Once the nuances of the system are understood and exploited by all players, you will find that historical strategies will yield surprisingly historical results.
I hope that players find it to be enjoyable, and despite its high-level, granular view, the most accurate grand strategic game about WWII yet to be published.
What You Get
2 22x34 inch full color maps
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