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BGG랭킹
BGG전체 : 15579
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인원
2-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.83 / 5
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디자이너
Christopher Palmer, John R. "Buck" Surdu
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아티스트
-
인원
게임 소개
G.A.S.L.I.G.H.T.는 빅토리아 시대에 교전을 수행하기 위한 일련의 미니어처 규칙이다. 런던의 거리에서 남아프리카의 언덕까지, 크림 반도의 영광스러운 돌격에서 남북전쟁의 소용돌이에 이르기까지, 강인한 엑스트라들의 밴드가 주인공들에 의해 이끌어진다. 규칙은 웰스, 번, 해거드와 같은 빅토리아 시대의 공상과학 작가들의 작품을 염두에 두고 쓰여졌다. 표준 식민지 시대의 액션 외에도, 스팀 수송기, 멋진 발명품, 영광스러운 무기, 그리고 정글 깊은 곳이나 지구의 중심부에서 온 이상한 생물들을 포함하지만 이에 국한되지 않는 다양한 공상과학 요소들을 줄거리에 추가하기 위한 특별한 규칙들이 포함되어 있다.
G.A.S.L.I.G.H.T.에서 단위는 일반적으로 하나 이상의 주인공이 이끄는 10개의 숫자로 구성된다. 플레이어는 보통 하나 또는 두 개의 유닛을 제어합니다. 플레이어는 한 두 대의 차량과 크루를 조종할 수도 있다. G.A.S.L.I.G.H.T.에는 엑스트라보다 다소 더 세부적인 주인공을 만드는 규칙이 포함되어 있다. 이 게임은 모험 소설과 스워시버클 영화의 전통에서 유닛 액션과 개인 영웅주의의 조합이다.
명령과 제어는 카드 기반의 턴 시스템을 통해 이루어집니다. 이동은 움직이는 개별 인물에 기초합니다. 사격은 수치상으로도 이뤄지지만 사격 절차가 매우 빠르다. 사기는 응집력 상실을 참신한 방식으로 처리하는 독특하고 무국적 시스템을 통해 달성된다.
개인 무기, 중화기, 차량, 그리고 환상적인 생물들을 만들기 위한 상세한 차트가 제공됩니다. G.A.S.L.I.G.H.T.에서 사용되는 개념은 불완전한 기계화의 개념입니다. 기계가 항상 의도한 대로 작동하지는 않습니다. 이것은 종종 게임에 약간의 재미와 유머를 더한다.
G.A.S.L.I.G.H.T.의 저자들은 이러한 규칙들을 위해 그들만의 세계를 만들지 않기로 특정한 설계를 선택하였다. 대신 규칙은 빅토리아 공상과학 소설에 대한 인식에 맞게 규칙을 조정할 수 있도록 하는 차량, 무기, 그리고 생물들의 생성을 허용한다. 결과적으로, 규칙은 유연합니다.
이 시스템은 현재 대부분의 확장 서적을 포함하는 G.A.S.L.I.G.H.T. 부록을 포함합니다. 그것은 새로운 재료를 추가하고 오래된 재료의 일부를 수정한다. 190페이지 분량의 G.A.S.L.I.G.H.T. 정보입니다.
G.A.S.L.I.G.H.T.에서 단위는 일반적으로 하나 이상의 주인공이 이끄는 10개의 숫자로 구성된다. 플레이어는 보통 하나 또는 두 개의 유닛을 제어합니다. 플레이어는 한 두 대의 차량과 크루를 조종할 수도 있다. G.A.S.L.I.G.H.T.에는 엑스트라보다 다소 더 세부적인 주인공을 만드는 규칙이 포함되어 있다. 이 게임은 모험 소설과 스워시버클 영화의 전통에서 유닛 액션과 개인 영웅주의의 조합이다.
명령과 제어는 카드 기반의 턴 시스템을 통해 이루어집니다. 이동은 움직이는 개별 인물에 기초합니다. 사격은 수치상으로도 이뤄지지만 사격 절차가 매우 빠르다. 사기는 응집력 상실을 참신한 방식으로 처리하는 독특하고 무국적 시스템을 통해 달성된다.
개인 무기, 중화기, 차량, 그리고 환상적인 생물들을 만들기 위한 상세한 차트가 제공됩니다. G.A.S.L.I.G.H.T.에서 사용되는 개념은 불완전한 기계화의 개념입니다. 기계가 항상 의도한 대로 작동하지는 않습니다. 이것은 종종 게임에 약간의 재미와 유머를 더한다.
G.A.S.L.I.G.H.T.의 저자들은 이러한 규칙들을 위해 그들만의 세계를 만들지 않기로 특정한 설계를 선택하였다. 대신 규칙은 빅토리아 공상과학 소설에 대한 인식에 맞게 규칙을 조정할 수 있도록 하는 차량, 무기, 그리고 생물들의 생성을 허용한다. 결과적으로, 규칙은 유연합니다.
이 시스템은 현재 대부분의 확장 서적을 포함하는 G.A.S.L.I.G.H.T. 부록을 포함합니다. 그것은 새로운 재료를 추가하고 오래된 재료의 일부를 수정한다. 190페이지 분량의 G.A.S.L.I.G.H.T. 정보입니다.
G.A.S.L.I.G.H.T. (Glorious Adventures in Science Loosely Involving Generally Historical Times) is a set of miniatures rules for conducting skirmishes in the Victorian era. Bands of stouthearted Extras are led by Main Characters -- from the streets of London to the hills of South Africa and from the glorious charges of the Crimea to the maelstrom of the American Civil War. The rules are written with the works of Victorian science fiction authors in mind, such as Wells, Verne, and Haggard. In addition to standard colonial era actions, special rules are included for adding various science fiction elements to the plot, including, but not limited to, steam conveyances, fabulous inventions, glorious weapons, and strange creatures from the depths of the jungle or the core of the Earth.
In G.A.S.L.I.G.H.T., units generally consist of ten figures led by one or more Main Characters. A player normally controls one or two units. A player may also control one or two vehicles and their crews. G.A.S.L.I.G.H.T. includes rules for creating Main Characters with somewhat more detail than the Extras. The games then are a combination of unit actions and individual heroism in the tradition of adventure novels and swashbuckling films.
Command and control is accomplished through a card-based turn system. Movement is based on moving individual figures. Firing is done by figure as well, but the firing procedure is very quick. Morale is accomplished through a unique, stateless system that treats loss of cohesion in an novel way.
Detailed charts are provided for creating personal weapons, heavy weapons, vehicles, and fantastic creatures. The concept used in G.A.S.L.I.G.H.T. is that of imperfect mechanization -- machines don't always work as intended. This often adds a bit of excitement and humor to the games.
The authors of G.A.S.L.I.G.H.T. made the specific design choice not to build their own world for these rules. Instead the rules allow for the generation of vehicles, weapons, and creatures that allow groups of players to tailor the rules to their perception of Victorian science fiction. As a result, the rules are flexible.
The system now includes The G.A.S.L.I.G.H.T. Compendium which includes most of the expansion books. It adds some new material and revises some of the old material. It is 190 pages of G.A.S.L.I.G.H.T. information.
In G.A.S.L.I.G.H.T., units generally consist of ten figures led by one or more Main Characters. A player normally controls one or two units. A player may also control one or two vehicles and their crews. G.A.S.L.I.G.H.T. includes rules for creating Main Characters with somewhat more detail than the Extras. The games then are a combination of unit actions and individual heroism in the tradition of adventure novels and swashbuckling films.
Command and control is accomplished through a card-based turn system. Movement is based on moving individual figures. Firing is done by figure as well, but the firing procedure is very quick. Morale is accomplished through a unique, stateless system that treats loss of cohesion in an novel way.
Detailed charts are provided for creating personal weapons, heavy weapons, vehicles, and fantastic creatures. The concept used in G.A.S.L.I.G.H.T. is that of imperfect mechanization -- machines don't always work as intended. This often adds a bit of excitement and humor to the games.
The authors of G.A.S.L.I.G.H.T. made the specific design choice not to build their own world for these rules. Instead the rules allow for the generation of vehicles, weapons, and creatures that allow groups of players to tailor the rules to their perception of Victorian science fiction. As a result, the rules are flexible.
The system now includes The G.A.S.L.I.G.H.T. Compendium which includes most of the expansion books. It adds some new material and revises some of the old material. It is 190 pages of G.A.S.L.I.G.H.T. information.
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