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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    4.00 / 5

게임 소개

설계자:
우주 전투에 대한 나의 견해는 전투나 해군의 행동보다는 잠수함 전투와 더 비슷해야 하며, 이것은 센서와 무기가 어느 정도 같은 사정거리를 가져야 한다는 것이다. 작은 배들 간의 작은 만남에 맞춘 시스템인데, 두 척의 배만 참여해도 싸움이 재미있어야 한다.

인쇄된 지도에서 플레이어당 한 장씩, 점박이 배에서 한 장씩 플레이할 수 있습니다. 선박은 움직임을 위해 벡터 움직임을 사용하며 중력의 영향을 받습니다. 행성 가시선, 태양 방향, 함선 서명 등 모든 것이 탐지 및 전투에 영향을 미칩니다. 플레이어들은 우주 전투가 어떻게 치러져야 하는지에 대한 아이디어를 시험하기 위해 그들만의 배를 디자인할 수 있다.


벡터 운동
안정적인 궤도를 가진 실제 중력
실제 센서 규칙
선박설계시스템
심판 없는 이중 블라인드 시스템
우연 요소가 없는 선택적 결정론적 시스템
From the designer:
My take on space combat is that it should resemble submarine warfare more than dogfights or naval action and this require that sensors and weapons to have more or less the same ranges. The system is tailored towards small encounters between small ships, a fight should be fun even if there are only two ships involved.

Play proceeds on printed out maps, one for each player and one common for Spotted ships. Ships use vector movement for movement and are affected by gravity. Planetary Line-Of-Sight, sun direction, ship signatures etc all affect detection and combat. Players may design their own ships to test out ideas on how space battles should be fought.


Vector movement
Realistic gravity with stable orbits
Realistic sensor rules
Ship design system
Double-blind system without a referee
Optional deterministic system with no chance elements


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