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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
"A Tactical Sailing Game"이라고 불리는 윈드쉬프트는 국제적인 요트 경주를 재현하기 위해 특이한 부품과 결합된 새로운 게임 시스템을 사용합니다.
보드는 레이스가 진행되면서 함께 잠기는 19장의 플라스틱 지도 카드를 사용하여 무작위로 만들어집니다. 경주는 세 부분으로 나뉜다: 바람 부는 다리, 바람 부는 다리, 바람 부는 다리, 그리고 결승선까지 가는 또 다른 바람 부는 다리. 레이스의 일부가 완료되면 해당 세그먼트의 맵 카드는 추첨 파일(draw file)로 반환되어 게임에서 재사용된다.
보드에 빈자리가 하나도 없습니다. 바람의 방향과 세기는 플라스틱 지도 카드에 선으로 표시됩니다. 배가 움직이는 거리는 바람의 세기와 바람의 방향에 대한 배의 방향성에 의해 결정된다.
배들은 투명한 플라스틱 바탕에 중앙에 번호가 매겨진 바퀴를 가지고 있다. 배의 기단에는 배의 방향을 세우기 위해 지도 카드에 있는 선들과 정렬된 선들이 그 안에 몰딩되어 있다. 배가 지도를 가로질러 움직일 때, 중앙에 있는 바퀴는 돌고, 바퀴에 있는 각각의 숫자는 하나의 이동 단위를 나타낸다. 강풍이 불고 있는 지도 카드에는 박동 위에 있는 배가 넓은 도달 범위 또는 역풍으로 인해 4단위로 움직이거나 바퀴가 1바퀴 완전히 회전하는 것을 나타냈다. 빔 리치 베어링은 6개의 이동 단위를 생성합니다. 가벼운 바람이 표시된 지도 카드에는 움직임이 절반이다.
플라스틱 "윈도"카드는 반대편 보트가 "방해된 공기"에 있을 때를 결정하는 데 사용됩니다. 이는 보트가 바람 부는 쪽 또는 바람 부는 쪽 다리에 있는지 여부에 따라 다릅니다. 배의 돛은 바람을 타고 내려가면서(뒤로) 약한 혼란스러운 소용돌이 모양으로 움직이게 할 것이며, 돛은 바람의 흐름을 따라가는 다른 보트에 전력을 공급하는 것을 효과적으로 차단한다. 이 게임에서 "윈도"카드는 한 보트가 다른 보트에 동력을 공급하는 것을 막았는지를 결정하기 위해 사용된다. 이럴 경우 막힌 보트의 움직임이 줄어든다.
보드는 레이스가 진행되면서 함께 잠기는 19장의 플라스틱 지도 카드를 사용하여 무작위로 만들어집니다. 경주는 세 부분으로 나뉜다: 바람 부는 다리, 바람 부는 다리, 바람 부는 다리, 그리고 결승선까지 가는 또 다른 바람 부는 다리. 레이스의 일부가 완료되면 해당 세그먼트의 맵 카드는 추첨 파일(draw file)로 반환되어 게임에서 재사용된다.
보드에 빈자리가 하나도 없습니다. 바람의 방향과 세기는 플라스틱 지도 카드에 선으로 표시됩니다. 배가 움직이는 거리는 바람의 세기와 바람의 방향에 대한 배의 방향성에 의해 결정된다.
배들은 투명한 플라스틱 바탕에 중앙에 번호가 매겨진 바퀴를 가지고 있다. 배의 기단에는 배의 방향을 세우기 위해 지도 카드에 있는 선들과 정렬된 선들이 그 안에 몰딩되어 있다. 배가 지도를 가로질러 움직일 때, 중앙에 있는 바퀴는 돌고, 바퀴에 있는 각각의 숫자는 하나의 이동 단위를 나타낸다. 강풍이 불고 있는 지도 카드에는 박동 위에 있는 배가 넓은 도달 범위 또는 역풍으로 인해 4단위로 움직이거나 바퀴가 1바퀴 완전히 회전하는 것을 나타냈다. 빔 리치 베어링은 6개의 이동 단위를 생성합니다. 가벼운 바람이 표시된 지도 카드에는 움직임이 절반이다.
플라스틱 "윈도"카드는 반대편 보트가 "방해된 공기"에 있을 때를 결정하는 데 사용됩니다. 이는 보트가 바람 부는 쪽 또는 바람 부는 쪽 다리에 있는지 여부에 따라 다릅니다. 배의 돛은 바람을 타고 내려가면서(뒤로) 약한 혼란스러운 소용돌이 모양으로 움직이게 할 것이며, 돛은 바람의 흐름을 따라가는 다른 보트에 전력을 공급하는 것을 효과적으로 차단한다. 이 게임에서 "윈도"카드는 한 보트가 다른 보트에 동력을 공급하는 것을 막았는지를 결정하기 위해 사용된다. 이럴 경우 막힌 보트의 움직임이 줄어든다.
Dubbed "A Tactical Sailing Game", Windshifts uses a novel game system combined with unusual components to recreate international yacht racing.
The board is randomly created as the race develops using 19 plastic map cards that lock together. The race is in three segments; a windward leg, a downwind leg, and then another windward leg to the finish line. As portions of the race are completed, the map cards from that segment are returned to the draw pile to be reused later in the game.
There are no spaces on the board. The direction and strength of the wind are indicated by lines on the plastic map cards. The distance a ship moves is determined by the wind strength and the ship's bearing in relation to the wind direction.
The ships have clear plastic bases with a numbered wheel mounted in the center. The ships' bases have lines molded into them that are aligned with the lines on the map cards to establish the bearing of a ship. As the ship is moved across the map, the wheel in the center turns, and each number on the wheel indicates one unit of movement. On a map card with strong wind indicated a ship bearing on a beat, broad reach or downwind moves 4 units or one complete revolution of the wheel. A beam reach bearing generates 6 units of movement. On a map card with light wind indicated, the movements are half.
A plastic "windshadow" card is used to determine when an opposing boat is in "disturbed air" - this differs based on whether the boats are on the downwind or windward (upwind) leg. The sail of a ship will cause the air downwind (behind) of it to move in weak chaotic swirl patterns, the sail effectively blocks the wind from supplying power to any other boat following downwind within about 1 1/2 boat lengths. In the game, the "windshadow" card is used to determine if one boat has blocked the wind from powering another boat. If this is the case, the movement of the blocked boat is reduced.
The board is randomly created as the race develops using 19 plastic map cards that lock together. The race is in three segments; a windward leg, a downwind leg, and then another windward leg to the finish line. As portions of the race are completed, the map cards from that segment are returned to the draw pile to be reused later in the game.
There are no spaces on the board. The direction and strength of the wind are indicated by lines on the plastic map cards. The distance a ship moves is determined by the wind strength and the ship's bearing in relation to the wind direction.
The ships have clear plastic bases with a numbered wheel mounted in the center. The ships' bases have lines molded into them that are aligned with the lines on the map cards to establish the bearing of a ship. As the ship is moved across the map, the wheel in the center turns, and each number on the wheel indicates one unit of movement. On a map card with strong wind indicated a ship bearing on a beat, broad reach or downwind moves 4 units or one complete revolution of the wheel. A beam reach bearing generates 6 units of movement. On a map card with light wind indicated, the movements are half.
A plastic "windshadow" card is used to determine when an opposing boat is in "disturbed air" - this differs based on whether the boats are on the downwind or windward (upwind) leg. The sail of a ship will cause the air downwind (behind) of it to move in weak chaotic swirl patterns, the sail effectively blocks the wind from supplying power to any other boat following downwind within about 1 1/2 boat lengths. In the game, the "windshadow" card is used to determine if one boat has blocked the wind from powering another boat. If this is the case, the movement of the blocked boat is reduced.
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