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BGG랭킹
BGG전체 : 10672
WARGAMES : 1762
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.52 / 5
-
디자이너
Michael Bennighof, Brian L. Knipple
-
아티스트
-
인원
게임 소개
(AP 웹 사이트:)
1942년의 긴박한 몇 주 동안 미 해병대와 일본군, 해병대 간의 치열한 전투로 마침내 태평양으로 이동했다. 24개의 시나리오가 포함되어 있다. 과달카날은 독립 게임으로, 24개의 시나리오 중 어떤 것도 플레이할 필요가 없다.
과달카날은 여러 종류의 해병 부대를 도입하고 있다. 해병 소총, 낙하산, 레이더 부대 그리고 정찰병. 해병대는 평소 사기가 매우 좋고, 리더십이 뛰어나고 화력이 강하다. 지원 무기가 부족한 곳은 다음과 같다. 육군은 탱크와 포병을 가장 먼저 소집하고, 과달카날의 해병대는 소총병의 수준에는 미치지 못한다.
일본은 육군과 해군 부대로 화력은 낮지만 광적으로 사기가 높다. 일본 포병들은 매우 뛰어나고, 소수의 전차가 소총탄을 간신히 막아낼 수 있으며, 직접적인 지원 무기도 거의 없다. 일본군의 전사정신을 최대한 활용할 수 있는 해병대와의 근접전투가 일본군의 성공의 열쇠가 될 것이다.
시나리오는 다양한 행동을 다룬다. 많은 사람들이 기갑척탄병 시리즈 중 가장 아름답다고 생각한 이 지도는 다른 대부분의 게임들의 일반적인 범위보다는 “역사적”지형을 다루고 있다.
1942년의 긴박한 몇 주 동안 미 해병대와 일본군, 해병대 간의 치열한 전투로 마침내 태평양으로 이동했다. 24개의 시나리오가 포함되어 있다. 과달카날은 독립 게임으로, 24개의 시나리오 중 어떤 것도 플레이할 필요가 없다.
과달카날은 여러 종류의 해병 부대를 도입하고 있다. 해병 소총, 낙하산, 레이더 부대 그리고 정찰병. 해병대는 평소 사기가 매우 좋고, 리더십이 뛰어나고 화력이 강하다. 지원 무기가 부족한 곳은 다음과 같다. 육군은 탱크와 포병을 가장 먼저 소집하고, 과달카날의 해병대는 소총병의 수준에는 미치지 못한다.
일본은 육군과 해군 부대로 화력은 낮지만 광적으로 사기가 높다. 일본 포병들은 매우 뛰어나고, 소수의 전차가 소총탄을 간신히 막아낼 수 있으며, 직접적인 지원 무기도 거의 없다. 일본군의 전사정신을 최대한 활용할 수 있는 해병대와의 근접전투가 일본군의 성공의 열쇠가 될 것이다.
시나리오는 다양한 행동을 다룬다. 많은 사람들이 기갑척탄병 시리즈 중 가장 아름답다고 생각한 이 지도는 다른 대부분의 게임들의 일반적인 범위보다는 “역사적”지형을 다루고 있다.
(from AP website:)
Panzer Grenadier finally moves to the Pacific with this game of the intense fighting between U.S. Marines and Japanese soldiers and marines in the tense weeks of 1942. Twenty-four scenarios are included. Guadalcanal is a stand-alone game; no other game from the series is required to play any of the 24 scenarios.
Guadalcanal introduces several types of Marine units: Marine rifle, parachute and Raider units plus scouts. The Marines usually have very good morale, and have excellent leadership and strong firepower. Where they’re at time lacking is in support weapons: The Army gets first call on tanks and artillery, and the Marine versions on Guadalcanal are not up to the high quality of the riflemen.
Japan counters with Army and navy units of low firepower but fanatically high morale. Japanese artillery isn’t very good, their handful of tanks will barely keep out rifle bullets, and there are few direct support weapons. The key to Japanese success will be to enter close combat with the Marines, where the Japanese warrior spirit can be used to full advantage.
Scenarios cover a wide variety of actions. The maps, thought by many to be the most beautiful in the Panzer Grenadier series, cover “historical” terrain rather than the generic coverage of most other games in the series.
Panzer Grenadier finally moves to the Pacific with this game of the intense fighting between U.S. Marines and Japanese soldiers and marines in the tense weeks of 1942. Twenty-four scenarios are included. Guadalcanal is a stand-alone game; no other game from the series is required to play any of the 24 scenarios.
Guadalcanal introduces several types of Marine units: Marine rifle, parachute and Raider units plus scouts. The Marines usually have very good morale, and have excellent leadership and strong firepower. Where they’re at time lacking is in support weapons: The Army gets first call on tanks and artillery, and the Marine versions on Guadalcanal are not up to the high quality of the riflemen.
Japan counters with Army and navy units of low firepower but fanatically high morale. Japanese artillery isn’t very good, their handful of tanks will barely keep out rifle bullets, and there are few direct support weapons. The key to Japanese success will be to enter close combat with the Marines, where the Japanese warrior spirit can be used to full advantage.
Scenarios cover a wide variety of actions. The maps, thought by many to be the most beautiful in the Panzer Grenadier series, cover “historical” terrain rather than the generic coverage of most other games in the series.
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