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BGG랭킹
BGG전체 : 24248
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인원
2-6 명
BGG추천: 5-5 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Bryan Kinsella, Wilson Price
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아티스트
Brian Roll, Mark Shabunia
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인원
게임 소개
베스트셀러 책에서 헝거게임 훈련일, 전략 게임이 나옵니다. 올 가을 출시되는 3부작의 마지막 책과 동시에, 트레이닝 데이즈 게임은 2-6명의 플레이어들이 그들이 가장 좋아하는 조공인의 발자취를 따를 수 있도록 한다.
사용자 검토: 각 플레이어는 대표할 구역과 성별을 선택한다. 선수들은 적절한 조공 카드를 받는다. 각 트리뷰트 카드는 플레이어들에게 힘, 능력, 교활함, 매력의 4가지 속성에서 1(낮음)에서 8(높음)까지 등급을 부여한다. 챌린지 덱이 섞이고 플레이어가 먼저 플레이하도록 선택됩니다. 선수들은 시계 방향으로 차례대로 돌아가게 됩니다.
첫 번째 플레이어는 플레이어 수와 동일한 수의 챌린지 카드를 표시합니다. 각 플레이어는 3개의 노력 토큰을 가지고 있다: 1개(낮음), 3개(중간), 6개(높음). 각 플레이어는 챌린지 카드에 하나의 노력 토큰을 아래로 향하게 됩니다. 모든 플레이어가 노력 토큰을 할당하면 챌린지 카드의 이벤트가 해결됩니다. 한 번에 하나의 챌린지 카드씩, 노력 토큰이 공개되고 이벤트의 승자가 결정된다. 각 플레이어는 총 1’s의 노력 토큰과 카드에 의해 요구되는 속성 등급, 동맹 보너스(아직 플레이되지 않은 트리뷰트 카드로부터)와 다이롤을 추가한다. 총합이 가장 높은 플레이어가 이벤트 및 이벤트와 관련된 지지율을 획득합니다.
경기 시작 시 이벤트 덱에 세 장의 엔드 오브 데이 카드가 섞였다. 종료 카드가 공개되면 모든 이벤트 카드가 종료 카드와 섞입니다. 경기가 시작되기 전에 선수들은 며칠 동안 경기를 할 것인지 결정한다. 그 숫자의 종료 카드가 공개되면 경기가 끝나고 가장 높은 지지율을 가진 선수가 승자가 된다.
사용자 검토: 각 플레이어는 대표할 구역과 성별을 선택한다. 선수들은 적절한 조공 카드를 받는다. 각 트리뷰트 카드는 플레이어들에게 힘, 능력, 교활함, 매력의 4가지 속성에서 1(낮음)에서 8(높음)까지 등급을 부여한다. 챌린지 덱이 섞이고 플레이어가 먼저 플레이하도록 선택됩니다. 선수들은 시계 방향으로 차례대로 돌아가게 됩니다.
첫 번째 플레이어는 플레이어 수와 동일한 수의 챌린지 카드를 표시합니다. 각 플레이어는 3개의 노력 토큰을 가지고 있다: 1개(낮음), 3개(중간), 6개(높음). 각 플레이어는 챌린지 카드에 하나의 노력 토큰을 아래로 향하게 됩니다. 모든 플레이어가 노력 토큰을 할당하면 챌린지 카드의 이벤트가 해결됩니다. 한 번에 하나의 챌린지 카드씩, 노력 토큰이 공개되고 이벤트의 승자가 결정된다. 각 플레이어는 총 1’s의 노력 토큰과 카드에 의해 요구되는 속성 등급, 동맹 보너스(아직 플레이되지 않은 트리뷰트 카드로부터)와 다이롤을 추가한다. 총합이 가장 높은 플레이어가 이벤트 및 이벤트와 관련된 지지율을 획득합니다.
경기 시작 시 이벤트 덱에 세 장의 엔드 오브 데이 카드가 섞였다. 종료 카드가 공개되면 모든 이벤트 카드가 종료 카드와 섞입니다. 경기가 시작되기 전에 선수들은 며칠 동안 경기를 할 것인지 결정한다. 그 숫자의 종료 카드가 공개되면 경기가 끝나고 가장 높은 지지율을 가진 선수가 승자가 된다.
From the best selling book comes the Hunger Games Training Days, A Game of Strategy. Coinciding with the final book in the trilogy being released this fall, the Training Days game allows 2-6 players to follow in the footsteps of their favorite Tributes.
User review: Each player chooses a district to represent and a gender. The players take the appropriate Tribute Card. Each Tribute Card gives the players ratings from one (low) to eight (high) in four attributes: strength, ability, cunning, and charm. The Challenge deck is shuffled and a player is chosen to go first. The players will take their turns in clockwise order.
The first player reveals a number of Challenge cards equal to the number of players. Each player has three effort tokens: one (low), three (medium), and six (high). Each player, in turn, will assign one effort token face down to any Challenge card. After all the players have assigned their effort tokens, the events on the Challenge cards are resolved. One Challenge card at a time, the effort tokens are revealed and the winner of the event is determined. Each player total one’s own Effort tokens plus the Attribute rating called for by the card, plus alliance bonuses (from Tribute cards not already in play) plus a die roll. The player with the highest total wins the event and the approval rating associated with the event.
Three End of Day cards were shuffled into the Event deck at the beginning of the game. When ever an End of Day card is revealed, then all the event cards are shuffled with the End of Days cards. Before the game began the players determine how many days the will last. When that number of End of Day cards has been revealed, then the game is over and the player who has the highest approval rating is the winner.
User review: Each player chooses a district to represent and a gender. The players take the appropriate Tribute Card. Each Tribute Card gives the players ratings from one (low) to eight (high) in four attributes: strength, ability, cunning, and charm. The Challenge deck is shuffled and a player is chosen to go first. The players will take their turns in clockwise order.
The first player reveals a number of Challenge cards equal to the number of players. Each player has three effort tokens: one (low), three (medium), and six (high). Each player, in turn, will assign one effort token face down to any Challenge card. After all the players have assigned their effort tokens, the events on the Challenge cards are resolved. One Challenge card at a time, the effort tokens are revealed and the winner of the event is determined. Each player total one’s own Effort tokens plus the Attribute rating called for by the card, plus alliance bonuses (from Tribute cards not already in play) plus a die roll. The player with the highest total wins the event and the approval rating associated with the event.
Three End of Day cards were shuffled into the Event deck at the beginning of the game. When ever an End of Day card is revealed, then all the event cards are shuffled with the End of Days cards. Before the game began the players determine how many days the will last. When that number of End of Day cards has been revealed, then the game is over and the player who has the highest approval rating is the winner.
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