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  • 인원

    3-9 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-90 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

경고: 이 게임은 인종 불평등의 이슈를 탐구하며 게임 디자인 내용을 읽고 플레이하는 데 유용합니다. 일부에서는 이러한 이슈의 탐색 방법이 불쾌하다고 생각할 수 있다.

원래 1970년 3월 사이컬로지 투데이 잡지에 무료 게임 삽입물로 게재되었다.블랙 & 화이트”는 시대의 징후를 반영할 뿐만 아니라 변화를 일으키도록 의도된 사회적으로 의식적인 게임이었다. 어떤 의미에서는, 그것은 게임 형태의 사회 실험과 행위 예술에 더 가까웠습니다. 상자 하단에는 게임 설명이 다음과 같이 적혀 있다.게토를 경험해보세요. 복지에 의지하여 살다. 교외 백인 지역에 집을 사도록 하세요. 당면 과제: 땅에 굶주린 대다수의 사람들이 싸고 빠르게 게임에서 이기는 것을 막으려면… 흑인 선수들이 백인 선수들이 역전을 하면 일종의 억누를 수 없는 흥분이 판을 차지한다.”

선수들은 백인과 흑인으로 나뉘었고 서로 경쟁하는 동안 경제적인 발전을 이루어야 했다. "를 기준으로 합니다.모노폴리"는 게임의 각 인종마다 다른 규칙을 가짐으로써 사회에서 흑인에 대한 확률이 얼마나 쌓이는지를 보여주는 것이었다. 다른 모든 롤 앤 무브 보드 구매 프로퍼티 게임과 다른 점은 게임 전에 각 플레이어가 흑인과 백인의 역할을 맡는다는 것이다.

백인들은 100만 달러부터 시작해서 어디에서나 부동산을 살 수 있다. 흑인들은 단지 $10,000.00만 쓰고, 특정 부동산을 살 수 없고, 별도의 챈스 데크에서 추첨을 해야 하며, '서버반 구역'에서 부동산을 사는 것이 금지되어 있고, 게임보드 한 바퀴를 돌기 위한 돈을 덜 모을 수 있는 소수자로 시작한다. 흑인들은 최소 $100,000.00를 축적할 때까지 이사회의 특정 영역에 한정된다. 플레이어들은 누구든지 인민공원의 공간에 착륙할 때 규칙을 바꾸도록 권장된다.

말할 필요도 없이, 이 게임은 역대 가장 논란이 많은 보드 게임 중 하나였으며 심지어 타임지에 기고할 자격이 있었다: "현재 주요 백화점에서 판매되고 있는 사이컬로지 투데이 게임즈가 제작한 이 게임은 심리학과 로버트 소머 회장이 캘리포니아 대학교 데이비스(Davis)에서 개발됐다. 그것은 중산층 백인들이 흑인들의 좌절감을 경험하고 이해할 수 있는 고통 없는 방법으로 생각되었다. 그러나 좀머’s 버전에서는 흑인 선수가 이길 수 없었다. 그리고 나서 심리 투데이 에디터인 데이비드 포포프는 샌디에이고에 있는 '미국'의 호전적인 흑인 회원들의 제안을 받아들여 게임을 재설계했다. 새로운 규칙은 흑인 플레이어들에게 — 그리고 심지어 — 시스템을 이길 수 있는 기회를 준다.­

비록 "을 돌렸지만;모노폴리(Monopoly)는 사회적 이슈에 대한 사람들의 관심을 끌기 위한 시도로 '모노폴리(Monopoly)'의 오리지널 버전인 &lsquo(&lsquo)에 주목할 필요가 있다.The Game‘s Game‘는 현재의 경제 시스템이 어떻게 불평등과 파산으로 이어졌는지 보여주기 위해 고안되었다.

Psychology Today’의 보드게임 부문은 단기간에 끝난 것으로 보이지만 다른 타이틀에는 ‘도시 긴장, 부패, 도시 정치의 저류 등과 관련된 '도시 게임'과 ‘가 포함된 '여성과 남자'가 포함되어 있다.각각의 여성은 남성과의 평등을 증명하기 위해 충분한 현황 포인트 (100)를 축적해야 합니다. 각 남자는 충분한 상태 점수(100점)를 모아야만 자신의 자리보다 한 명 아래라는 것을 증명할 수 있다.’
Warning: This game explores issues of racial inequality and it is useful to read the context of the game design before playing. Some may find the method of exploration of these issues offensive.

Originally published as a free game insert (with paper board and unmounted cards that had to be cut out) in the March 1970 issue of Psychology Today magazine (which simultaneously advertised a version in a long cardboard box, with better components and play money, for $5.95), “Blacks & Whites” was a socially-conscious game which not only reflected the signs of the times but was also meant to effect change. In a sense, it was something more akin to a social experiment and performance art in game form. On the bottom side of its box, the game description reads: “Experience the ghetto. Live on Welfare. Try to buy a place in a white suburb. Your challenge: To keep the land-hungry majority type from winning the game cheaply and quickly.... If Black players turn the tide against white advantages, a kind of irrepressible excitement takes over the board.”

Players were divided into Whites and Blacks and had to make economic progress while competing with each other. Based on "Monopoly", the idea was to demonstrate how the odds were stacked against black people in society by having different rules for each race in the game. The difference between this and all the other roll-and-move go-around-the board-buying-property games is that before the game, each player assumes the role of either a Black or White person.

Whites start out as the majority with $1,000,000.00 to spend and are able to buy property anywhere. Blacks start out as the minority with only $10,000.00 to spend; are unable to buy certain properties; have to draw from a separate Chance deck; are banned from purchasing property in the 'Surburban Zone'; and collect less money for completing a lap around the gameboard. Blacks are limited to certain areas of the board until they had accumulated at least $100,000.00. Players are encouraged to change the rules when anyone lands on the People's Park space.

Needless to say, it turned out to be one of the most controversial board games of all time and even merited an article in Time magazine: "The game, produced by Psychology Today Games (an off shoot of the magazine) now on sale ($5.95) at major department stores, was developed at the University of California at Davis by Psychology Department Chairman Robert Sommer. It was conceived as a painless way for middle-class whites to experience — and understand — the frustrations of blacks. In Sommer’s version, however, the black player could not win; as a simulation of frustration, the game was too successful. Then David Popoff, a Psychology Today editor, redesigned the game, taking suggestions from militant black members of 'US' in San Diego. The new rules give black players an opportunity to use — and even to beat — the System."

Although turning "Monopoly" into an attempt to draw people’s attention to social issues seems a little bit of a long shot, it’s worth noting that the original version of 'Monopoly' itself, called ‘The Landlord’s Game‘, was designed to demonstrate how the current economic system led to inequality and bankruptcy.

Psychology Today’s board game division seems to have been short-lived but other titles included 'The Cities Game' involving ‘urban tension, corruption and the undercurrents of city politics'; and 'Woman and Man' where ‘Each woman must accumulate enough Status Quo points (100) to prove her equality to Men. Each man must collect enough Status Quo points (100) to prove once and for all a Woman’s place is beneath his.’

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