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BGG랭킹
BGG전체 : 24713
WARGAMES : 4143
STRATEGY : 2921 -
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인원
2-6 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Eric A. Martin
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아티스트
Eric J. Carter
-
인원
게임 소개
게임 플레이 설명
Expile Sun은 가장 설득력 있는 전략 역학을 결합하여 합리적이고 통합된 빠른 경쟁 및 갈등 게임을 제공합니다. 단순화된 갑판 건물, 손 관리, 동시 숨겨진 작업자 배치, 카드 드래프트, 6가지 고유한 플레이어 이점, 그리고 혁신적인 제로 럭 전투 해결 시스템으로 Expile Sun을 플레이하는 것은 다른 게임과는 전혀 다른 게임입니다. 개인 카드와 공공 카드 기반의 목표는 플레이어들에게 포인트에 대한 선택권을 주지만, 제한된 자원을 할당할 때는 신중하게 선택해야 한다. 게임 사이클 3회 종료 시 누적 포인트가 가장 많은 선수가 승리한다.
게임 라운드
이 게임은 단순히 각 플레이어가 차례로 4개의 플릿을 움직인 다음 '타이머 트랙'에 있는 폰을 움직여 순서를 끝내는 사이클로 구성된다. '타이머 트랙'은 모든 플레이어에게 동시에 영향을 미치는 '서플라이'와 '배틀'과 같은 이벤트를 트리거합니다. 각 이벤트가 해결되면 플레이어가 계속 회전합니다.
이동 - 이러한 움직임은 적 함대를 탐색하고 미끼 함대를 발사하고 전투를 시작하는 규칙적인 이동이 될 수 있습니다.
이벤트 - 전투 및 공급 이벤트는 동시 숨겨진 작업자 배치로 가장 잘 설명될 수 있는 기계공으로 해결됩니다. 이 독특한 기계 장치는 10개의 슬라이딩 탭이 있는 제어 카드를 사용합니다. 결과적인 게임 플레이는 긴장감 있고 직관적이며 치열합니다.
테마 개요
멀리 떨어져 잊혀진 채 추방자 별 주위를 선회하고 있는 식민지 강대국들의 파편화된 집단이 그들의 외국 고향의 혹독한 환경 속에서 살아남기 위해 고군분투하고 있다. 200여 년 전 지구와의 접촉이 예기치 않게 끊겼던 터라 어느 정도 경제회복을 얻는 과정은 더디고 험난했다. 대중들 사이에 불화가 고조되고 있는 가운데, 이 지도자들은 지구와의 접촉 임무에서 연합 식민지를 이끌기 위해 서로 군사적, 경제적, 기술적 이점을 얻기 위해 경쟁해야 한다. 시간이 짧다. 노골적인 행성 공격이 군사력에서 우위를 나타낼 수 있지만, 아마도 적 기함이나 건설 조선소를 유인하여 파괴하는 것은 더 적은 자원을 사용하여 같은 효과를 낼 수 있을 것이다. 아니면 공격용 기단을 이용한 뺑소니 공격도 똑같이 효과적일 수 있다. 그러나 주의할 점은, 지도자들이 감히 그들의 식민지 자원을 소홀히 하지 않을 경우, 그들의 지지자들은 그들에 대한 신뢰를 잃고 경쟁에서 빠르게 밀려날 것이라는 것이다.
Expile Sun은 가장 설득력 있는 전략 역학을 결합하여 합리적이고 통합된 빠른 경쟁 및 갈등 게임을 제공합니다. 단순화된 갑판 건물, 손 관리, 동시 숨겨진 작업자 배치, 카드 드래프트, 6가지 고유한 플레이어 이점, 그리고 혁신적인 제로 럭 전투 해결 시스템으로 Expile Sun을 플레이하는 것은 다른 게임과는 전혀 다른 게임입니다. 개인 카드와 공공 카드 기반의 목표는 플레이어들에게 포인트에 대한 선택권을 주지만, 제한된 자원을 할당할 때는 신중하게 선택해야 한다. 게임 사이클 3회 종료 시 누적 포인트가 가장 많은 선수가 승리한다.
게임 라운드
이 게임은 단순히 각 플레이어가 차례로 4개의 플릿을 움직인 다음 '타이머 트랙'에 있는 폰을 움직여 순서를 끝내는 사이클로 구성된다. '타이머 트랙'은 모든 플레이어에게 동시에 영향을 미치는 '서플라이'와 '배틀'과 같은 이벤트를 트리거합니다. 각 이벤트가 해결되면 플레이어가 계속 회전합니다.
이동 - 이러한 움직임은 적 함대를 탐색하고 미끼 함대를 발사하고 전투를 시작하는 규칙적인 이동이 될 수 있습니다.
이벤트 - 전투 및 공급 이벤트는 동시 숨겨진 작업자 배치로 가장 잘 설명될 수 있는 기계공으로 해결됩니다. 이 독특한 기계 장치는 10개의 슬라이딩 탭이 있는 제어 카드를 사용합니다. 결과적인 게임 플레이는 긴장감 있고 직관적이며 치열합니다.
테마 개요
멀리 떨어져 잊혀진 채 추방자 별 주위를 선회하고 있는 식민지 강대국들의 파편화된 집단이 그들의 외국 고향의 혹독한 환경 속에서 살아남기 위해 고군분투하고 있다. 200여 년 전 지구와의 접촉이 예기치 않게 끊겼던 터라 어느 정도 경제회복을 얻는 과정은 더디고 험난했다. 대중들 사이에 불화가 고조되고 있는 가운데, 이 지도자들은 지구와의 접촉 임무에서 연합 식민지를 이끌기 위해 서로 군사적, 경제적, 기술적 이점을 얻기 위해 경쟁해야 한다. 시간이 짧다. 노골적인 행성 공격이 군사력에서 우위를 나타낼 수 있지만, 아마도 적 기함이나 건설 조선소를 유인하여 파괴하는 것은 더 적은 자원을 사용하여 같은 효과를 낼 수 있을 것이다. 아니면 공격용 기단을 이용한 뺑소니 공격도 똑같이 효과적일 수 있다. 그러나 주의할 점은, 지도자들이 감히 그들의 식민지 자원을 소홀히 하지 않을 경우, 그들의 지지자들은 그들에 대한 신뢰를 잃고 경쟁에서 빠르게 밀려날 것이라는 것이다.
Game Play Description
Exile Sun combines some of the most compelling strategic mechanics in a way that delivers a streamlined, integrated, and fast-paced game of competition and conflict. Simplified deck building, hand management, simultaneous hidden worker placement, a card draft, 6 unique player advantages, and a revolutionary zero-luck combat resolution system ensure that playing Exile Sun is like no other game. Private and public card-based objectives give players options for points, but they must choose carefully when allocating their limited resources. The player with the most points accumulated at the end of three game cycles wins.
A Game Round
The game simply consists of cycles where each player in turn makes four fleet moves and then ends their turn by moving a pawn on the 'Timer Track'. The 'Timer Track' triggers events like 'Supply' and 'Battle' that effect all players simultaneously. Once each event is resolved, the player turns continue.
Moves - These moves can be regular movement, scanning an enemy fleet, launching a decoy fleet, and initiating a battle.
Events - The battle and supply events are resolved with a mechanic that may be best described as simultaneous hidden worker placement. This unique mechanic involves the use of a control card with 10 sliding tabs. The resulting game play is tense, intuitive, and intensely competitive.
Theme Overview
Far off and forgotten, orbiting the Exile star, a fragmented group of Colonial powers is struggling to exist in the harsh environment of their foreign home. Having been unexpectedly cut off from contact with Earth over two hundred years ago, the process of gaining some economic recovery has been slow and arduous. With dissension rising among the populace, these leaders must compete to gain military, economic, and technological advantages over each other in a race to lead the united colonies in a mission to contact Earth. Time is short. While an outright planetary assault could express dominance in military power, perhaps luring out and destroying an opposing Flagship or Construction Shipyard can have the same effect using fewer resources. Or hit and run assaults with fleets of strike craft can be equally effective. But be warned, leaders dare not neglect their own colony resources, or their supporters will lose faith in them and they’ll fall quickly out of the race.
Exile Sun combines some of the most compelling strategic mechanics in a way that delivers a streamlined, integrated, and fast-paced game of competition and conflict. Simplified deck building, hand management, simultaneous hidden worker placement, a card draft, 6 unique player advantages, and a revolutionary zero-luck combat resolution system ensure that playing Exile Sun is like no other game. Private and public card-based objectives give players options for points, but they must choose carefully when allocating their limited resources. The player with the most points accumulated at the end of three game cycles wins.
A Game Round
The game simply consists of cycles where each player in turn makes four fleet moves and then ends their turn by moving a pawn on the 'Timer Track'. The 'Timer Track' triggers events like 'Supply' and 'Battle' that effect all players simultaneously. Once each event is resolved, the player turns continue.
Moves - These moves can be regular movement, scanning an enemy fleet, launching a decoy fleet, and initiating a battle.
Events - The battle and supply events are resolved with a mechanic that may be best described as simultaneous hidden worker placement. This unique mechanic involves the use of a control card with 10 sliding tabs. The resulting game play is tense, intuitive, and intensely competitive.
Theme Overview
Far off and forgotten, orbiting the Exile star, a fragmented group of Colonial powers is struggling to exist in the harsh environment of their foreign home. Having been unexpectedly cut off from contact with Earth over two hundred years ago, the process of gaining some economic recovery has been slow and arduous. With dissension rising among the populace, these leaders must compete to gain military, economic, and technological advantages over each other in a race to lead the united colonies in a mission to contact Earth. Time is short. While an outright planetary assault could express dominance in military power, perhaps luring out and destroying an opposing Flagship or Construction Shipyard can have the same effect using fewer resources. Or hit and run assaults with fleets of strike craft can be equally effective. But be warned, leaders dare not neglect their own colony resources, or their supporters will lose faith in them and they’ll fall quickly out of the race.
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