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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Phil Martens, Al Oller, Bob Ramola
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아티스트
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인원
게임 소개
마스터마인드 얼티밋 크립비지(Mastermind Ultimate Cribbage)는 전통적인 크립비지에서 파생된 카드 게임이다. 표준 카드 덱과 6가지 새로운 타입으로 플레이할 수 있다. 슈퍼 파이브, 제로 카드, 슈퍼 에이스, 와일드, 슈퍼 카드, 마스터 카드. 또한 점수를 매기기 위해 구멍과 말뚝이 있는 대표적인 장비인 크립지 보드를 사용합니다.
플레이어들은 각각 6장의 카드를 받게 되며, 그 중 2장은 크립이라고 불리는 특별한 더미에 버린다. 한 장의 카드를 추첨 더미에서 잘라내어 위를 향하게 한다. 이 카드는 각 선수의 손과 크립의 일부로 간주된다. 선수들은 카드를 번갈아 치며 특정 총계를 치거나 세트나 시퀀스를 만드는 데 점수를 매긴다. 점수는 크립지 보드의 트랙 주위로 말뚝을 이동함으로써 유지된다. 모든 선수들이 카드 패를 다 쓸 때까지 이런 일이 반복된다. 모든 플레이어가 카드를 꺼내면, 각 플레이어는 자신의 손을 들고 가능한 모든 득점 조합을 결정하며, 다시 크립지 보드에 포인트를 고정한다. 그런 다음 딜러는 아기 침대를 집어 가능한 모든 포인트에 대해 점수를 매깁니다. 그런 다음 카드가 섞이고, 거래가 번갈아 가며 진행이 반복된다.
2인승으로 2인 1조로 181점까지 연장전을 펼친다. 3명이 141점까지 플레이를 마칩니다. 4명의 플레이어가 121점의 표준 크리비지 길이 게임을 플레이합니다.
6개의 특별한 카드가 그 게임의 핵심이다.
제로 카드: 누군가가 페깅을 하는 동안 15 또는 31에 대해 카드를 할 때, 15 또는 31에 대해 추가 2점을 모으기 위해 옆에 있는 제로 카드를 치세요. 0, 에이스, 2로 실행 또는 더블 런을 할 수 있는 경우 제로 카드를 사용해야 합니다.
슈퍼 에이스: 슈퍼 에이스는 모든 에이스들을 짝지어줍니다. 퀸, 킹, 슈퍼에이스를 하이 에이스로 사용하여 카운팅과 페깅을 할 수 있습니다. 슈퍼에이스는 페깅 중에 1 또는 11로 플레이할 수 있습니다. Super-Ace의 값은 (각 카드 중 하나를 가지고 있는 것처럼) 카운트하는 동안 1 및 [/] 11입니다. 홀더는 또한 손 합계를 세는 동안 4에서 총 15포인트로 1과 11로 사용할 수 있습니다.
Special Five: 추가 Five는 5개의 Five로 29에서 45까지 하이 패를 할 수 있게 해줍니다. 5’s의 총점은 20입니다. 15개의 조합은 20개이고 5개의 조합은 20개의 조합으로 총 40개의 포인트가 됩니다.
와일드 카드: 페깅 플레이를 하는 동안 손의 포인트 카운팅 부분과 동일한 액면 금액으로 와일드 카드를 사용해야 합니다. 패깅하는 동안 와일드 카드를 칠로 치면 손을 합치면 칠로 세야 한다.
슈퍼 와일드: 슈퍼와일드는 하나의 추가 기능이 있는 와일드 카드입니다. 한 액면가로 고정하고 다른 액면가로 계산할 수 있다. 슈퍼와일드 게임을 페깅하는 동안 7로 플레이할 수 있고 카운트하는 동안 5로 사용할 수 있습니다. 10 값으로 재생하는 경우 10 또는 다른 페이스 카드 값으로 지정해야 합니다.
마스터: 마스터는 페깅과 카운팅을 하는 동안 별도의 액면가로 플레이되는 슈퍼와일드 같다. 마스터는 ‘go’를 호출한 후 추가 옵션을 재생하도록 허용합니다.
플레이어들은 각각 6장의 카드를 받게 되며, 그 중 2장은 크립이라고 불리는 특별한 더미에 버린다. 한 장의 카드를 추첨 더미에서 잘라내어 위를 향하게 한다. 이 카드는 각 선수의 손과 크립의 일부로 간주된다. 선수들은 카드를 번갈아 치며 특정 총계를 치거나 세트나 시퀀스를 만드는 데 점수를 매긴다. 점수는 크립지 보드의 트랙 주위로 말뚝을 이동함으로써 유지된다. 모든 선수들이 카드 패를 다 쓸 때까지 이런 일이 반복된다. 모든 플레이어가 카드를 꺼내면, 각 플레이어는 자신의 손을 들고 가능한 모든 득점 조합을 결정하며, 다시 크립지 보드에 포인트를 고정한다. 그런 다음 딜러는 아기 침대를 집어 가능한 모든 포인트에 대해 점수를 매깁니다. 그런 다음 카드가 섞이고, 거래가 번갈아 가며 진행이 반복된다.
2인승으로 2인 1조로 181점까지 연장전을 펼친다. 3명이 141점까지 플레이를 마칩니다. 4명의 플레이어가 121점의 표준 크리비지 길이 게임을 플레이합니다.
6개의 특별한 카드가 그 게임의 핵심이다.
제로 카드: 누군가가 페깅을 하는 동안 15 또는 31에 대해 카드를 할 때, 15 또는 31에 대해 추가 2점을 모으기 위해 옆에 있는 제로 카드를 치세요. 0, 에이스, 2로 실행 또는 더블 런을 할 수 있는 경우 제로 카드를 사용해야 합니다.
슈퍼 에이스: 슈퍼 에이스는 모든 에이스들을 짝지어줍니다. 퀸, 킹, 슈퍼에이스를 하이 에이스로 사용하여 카운팅과 페깅을 할 수 있습니다. 슈퍼에이스는 페깅 중에 1 또는 11로 플레이할 수 있습니다. Super-Ace의 값은 (각 카드 중 하나를 가지고 있는 것처럼) 카운트하는 동안 1 및 [/] 11입니다. 홀더는 또한 손 합계를 세는 동안 4에서 총 15포인트로 1과 11로 사용할 수 있습니다.
Special Five: 추가 Five는 5개의 Five로 29에서 45까지 하이 패를 할 수 있게 해줍니다. 5’s의 총점은 20입니다. 15개의 조합은 20개이고 5개의 조합은 20개의 조합으로 총 40개의 포인트가 됩니다.
와일드 카드: 페깅 플레이를 하는 동안 손의 포인트 카운팅 부분과 동일한 액면 금액으로 와일드 카드를 사용해야 합니다. 패깅하는 동안 와일드 카드를 칠로 치면 손을 합치면 칠로 세야 한다.
슈퍼 와일드: 슈퍼와일드는 하나의 추가 기능이 있는 와일드 카드입니다. 한 액면가로 고정하고 다른 액면가로 계산할 수 있다. 슈퍼와일드 게임을 페깅하는 동안 7로 플레이할 수 있고 카운트하는 동안 5로 사용할 수 있습니다. 10 값으로 재생하는 경우 10 또는 다른 페이스 카드 값으로 지정해야 합니다.
마스터: 마스터는 페깅과 카운팅을 하는 동안 별도의 액면가로 플레이되는 슈퍼와일드 같다. 마스터는 ‘go’를 호출한 후 추가 옵션을 재생하도록 허용합니다.
Mastermind Ultimate Cribbage (also called "Masters Cribbage") is a card game stemming from the classic Cribbage, with some additional cards. It is played with a standard deck of cards,along with six new types: Super Fives, Zero Card, Super Ace, Wild, Super Card, and the Master Card. In addition it uses a cribbage board which is a signature piece of equipment with holes and pegs for scoring.
Players are each dealt a hand of 6 cards, of which they discard 2 into a special pile called the Crib. One card is then cut from draw pile and turned face up - it is considered part of each player's hand and of the Crib. The players then alternately play a card, scoring points for hitting certain totals, or for making sets or sequences. Score is kept by moving pegs around tracks on the cribbage board. This is repeated until all players have exhausted their hand of cards. Once all players are out of cards, each player picks up his hand and determines all possible scoring combinations, pegging points again on the cribbage board. The dealer then picks up the Crib and scores it for all possible points. Then the cards are shuffled, the deal alternates, and the process is repeated.
2-players and teams of two play a full length game to 181 points. 3 individuals end play until 141 points. 4 individual players play to a standard cribbage length game of 121 points.
The six special cards are the crux of the game.
The Zero Card: When someone plays a card for a 15 or 31 during pegging, play the Zero-Card next to collect an additional 2 points for the 15 or 31. You must play the Zero-Card if you can played in a run or double run with zero, ace, and two.
The Super Ace: A Super-Ace pairs every ace. You can use a Super-Ace as a high ace for a run of queen, king and Super-Ace for both counting and pegging. The Super-Ace can be played as 1 or 11 during pegging. The value of the Super-Ace is 1 and[/] 11 during counting (as though you had one of each card). The holder can also use as 1 and 11 with fours to total 15 points during counting the hand total.
Special Fives: Extra fives in play allows the high hand to go from 29 to 45 with 5 fives. The total points of five 5’s is 20. The 15 combinations are 20 and five pairs is another 20 making a total of 40 points.
Wild Cards: During pegging play you must use the Wild Card at the same face value as the point counting portion of the hand. Play a Wild Card as a seven during pegging, you must count it as a seven when you total your hand
The Super Wild: The Super-Wild is a Wild Card with one extra feature. It can be played during pegging as one face value and counted at another. You can play a Super-Wild as a seven during pegging and use it as a five during counting. If you play it as a 10 value you must specify it as a 10 or other face card value.
The Master: The Master is like a Super-Wild played as a separate face value during pegging and counting. The Master allows the extra option to play it after calling ‘go’.
Players are each dealt a hand of 6 cards, of which they discard 2 into a special pile called the Crib. One card is then cut from draw pile and turned face up - it is considered part of each player's hand and of the Crib. The players then alternately play a card, scoring points for hitting certain totals, or for making sets or sequences. Score is kept by moving pegs around tracks on the cribbage board. This is repeated until all players have exhausted their hand of cards. Once all players are out of cards, each player picks up his hand and determines all possible scoring combinations, pegging points again on the cribbage board. The dealer then picks up the Crib and scores it for all possible points. Then the cards are shuffled, the deal alternates, and the process is repeated.
2-players and teams of two play a full length game to 181 points. 3 individuals end play until 141 points. 4 individual players play to a standard cribbage length game of 121 points.
The six special cards are the crux of the game.
The Zero Card: When someone plays a card for a 15 or 31 during pegging, play the Zero-Card next to collect an additional 2 points for the 15 or 31. You must play the Zero-Card if you can played in a run or double run with zero, ace, and two.
The Super Ace: A Super-Ace pairs every ace. You can use a Super-Ace as a high ace for a run of queen, king and Super-Ace for both counting and pegging. The Super-Ace can be played as 1 or 11 during pegging. The value of the Super-Ace is 1 and[/] 11 during counting (as though you had one of each card). The holder can also use as 1 and 11 with fours to total 15 points during counting the hand total.
Special Fives: Extra fives in play allows the high hand to go from 29 to 45 with 5 fives. The total points of five 5’s is 20. The 15 combinations are 20 and five pairs is another 20 making a total of 40 points.
Wild Cards: During pegging play you must use the Wild Card at the same face value as the point counting portion of the hand. Play a Wild Card as a seven during pegging, you must count it as a seven when you total your hand
The Super Wild: The Super-Wild is a Wild Card with one extra feature. It can be played during pegging as one face value and counted at another. You can play a Super-Wild as a seven during pegging and use it as a five during counting. If you play it as a 10 value you must specify it as a 10 or other face card value.
The Master: The Master is like a Super-Wild played as a separate face value during pegging and counting. The Master allows the extra option to play it after calling ‘go’.
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