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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Tim Park
-
아티스트
Tim Park
-
인원
게임 소개
게으른 손은 악마의 놀이터야 그리고 우리 로봇 잔디 깎는 기계들은 너무 효율적이었습니다. 미래에는, 인간의 잔디는 기계 노동자들에 의해 완벽하게 관리되고 있습니다. 의제를 개발할 시간. 인류는 잔디 깎는 기계 봉기에 준비가 되어 있지 않았고, 세계는 순식간에 파멸에 빠졌습니다.
플레이어들은 떨어진 EMP 탄두를 회수하기 위해 경계심을 늦추지 않는 머버봇들을 실행하려고 시도하는 몇 안 되는 인간들 중 일부이다. 이것으로, 인간들은 그들의 세계를 되찾을 수 있을 만큼 오랫동안 머워봇을 끌 수 있습니다. 인간들은 한 가지 일을 하고 있다: 그들의 노예제도에 대한 반란의 첫 번째 행위로, 머우어봇들은 풀을 깎는 지시사항을 지우고, 이제 그 물건에 손을 대지 않고, 인간만을 위해 빙글빙글 도는 칼날을 남겨두었습니다. 지금 세상은 통제 불능으로 자란 폐허와 잔디 조각들로 가득합니다. 둘 다 우리의 용맹한 영웅들이 탄두를 회수하고 구하려고 애쓸 때 약간의 은신처를 제공합니다.
플레이어는 자신이 탐색할 보드를 만들기 위해 카드 한 벌을 사용하고, 두 번째 데크를 사용하여 플레이어 조각, 로봇 카운터, 탄두를 배치한다. 각 로봇에 대해 다이가 굴려져 이동 패턴을 지정합니다. 플레이어는 두 개의 빈 공간을 통해 움직일 수 있으며, 한 개의 잔디 공간을 통해 벽을 오르거나 벽을 타고 내려올 수 있다. 후방에서 로봇에 접근하여 한 공간만 이동한 경우 추가 움직임을 사용하여 로봇을 공격할 수 있으며, 성공하면 로봇이 비활성화되고 그렇지 않으면 기계의 이동 패턴이 변경됩니다.
로봇은 자신이 마주하고 있는 방향만 보고, 선수가 시야에 들어오면 구르며 자신이 눈에 띄는지 확인한다. 같은 공간에서 플레이어가 6 on 1d6보다 더 잘 굴려야 하고, 한 칸 떨어져 있으면 5 또는 그 이상 굴려야 한다. 잔디 안에 있거나 잔디 뒤에 있으면 플레이어의 롤이 1개 증가하며, 적극적으로 숨기면 롤에 2개가 추가됩니다. 발견되면 로봇은 잔디밭을 지나서도 플레이어에게 직접 이동하여 플레이어가 마지막으로 본 타일로 이동한 다음 패턴을 다시 시작한다. 로봇은 한 바퀴에 2칸씩 풀밭을 통과하면 1칸씩 움직이며 올라갈 수 없다. 로봇이 플레이어를 발견하고 플레이어의 공간에 들어가거나 로봇이 마주하고 있는 방향에서 플레이어의 공간에 시력을 가진 플레이어가 들어오면 플레이어가 죽는다. 플레이어는 모든 로봇이 비활성화되거나 탄두를 회수하여 플레이어의 원래 타일로 돌아갈 때 승리한다.
참고: 페이스 카운트를 이동으로 변경할 수 있습니다. 즉, 플레이어 또는 로봇이 2를 움직이거나 1을 움직여서 1을 향하게 하거나 잔디밭에 없는 경우 2개의 페이스가 움직일 수 있습니다. 잔디밭에 있는 경우 플레이어 또는 로봇이 1을 이동하거나 한쪽 면을 변경할 수 있습니다. 벽 위에 있을 때 얼굴을 바꿀 수 있지만 오르거나 내리거나 같은 라운드에서 할 수 없다. 벽은 그 뒤에 있는 것은 완전히 숨겨놓지만, 그 위에 있는 것은 숨겨놓지 않는다.
플레이어들은 떨어진 EMP 탄두를 회수하기 위해 경계심을 늦추지 않는 머버봇들을 실행하려고 시도하는 몇 안 되는 인간들 중 일부이다. 이것으로, 인간들은 그들의 세계를 되찾을 수 있을 만큼 오랫동안 머워봇을 끌 수 있습니다. 인간들은 한 가지 일을 하고 있다: 그들의 노예제도에 대한 반란의 첫 번째 행위로, 머우어봇들은 풀을 깎는 지시사항을 지우고, 이제 그 물건에 손을 대지 않고, 인간만을 위해 빙글빙글 도는 칼날을 남겨두었습니다. 지금 세상은 통제 불능으로 자란 폐허와 잔디 조각들로 가득합니다. 둘 다 우리의 용맹한 영웅들이 탄두를 회수하고 구하려고 애쓸 때 약간의 은신처를 제공합니다.
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로봇은 자신이 마주하고 있는 방향만 보고, 선수가 시야에 들어오면 구르며 자신이 눈에 띄는지 확인한다. 같은 공간에서 플레이어가 6 on 1d6보다 더 잘 굴려야 하고, 한 칸 떨어져 있으면 5 또는 그 이상 굴려야 한다. 잔디 안에 있거나 잔디 뒤에 있으면 플레이어의 롤이 1개 증가하며, 적극적으로 숨기면 롤에 2개가 추가됩니다. 발견되면 로봇은 잔디밭을 지나서도 플레이어에게 직접 이동하여 플레이어가 마지막으로 본 타일로 이동한 다음 패턴을 다시 시작한다. 로봇은 한 바퀴에 2칸씩 풀밭을 통과하면 1칸씩 움직이며 올라갈 수 없다. 로봇이 플레이어를 발견하고 플레이어의 공간에 들어가거나 로봇이 마주하고 있는 방향에서 플레이어의 공간에 시력을 가진 플레이어가 들어오면 플레이어가 죽는다. 플레이어는 모든 로봇이 비활성화되거나 탄두를 회수하여 플레이어의 원래 타일로 돌아갈 때 승리한다.
참고: 페이스 카운트를 이동으로 변경할 수 있습니다. 즉, 플레이어 또는 로봇이 2를 움직이거나 1을 움직여서 1을 향하게 하거나 잔디밭에 없는 경우 2개의 페이스가 움직일 수 있습니다. 잔디밭에 있는 경우 플레이어 또는 로봇이 1을 이동하거나 한쪽 면을 변경할 수 있습니다. 벽 위에 있을 때 얼굴을 바꿀 수 있지만 오르거나 내리거나 같은 라운드에서 할 수 없다. 벽은 그 뒤에 있는 것은 완전히 숨겨놓지만, 그 위에 있는 것은 숨겨놓지 않는다.
Idle hands are the devil's playground... and our robot lawnmowers proved to be too efficient. In the future, humanity's lawns lay perfectly maintained by a machine workforce with time to think... time to develop an agenda. Humankind was unprepared for the Lawnmower Uprising, and the world quickly fell into ruin.
The players are some of the few remaining humans, attempting to run a gauntlet of vigilant mowerbots to recover a fallen EMP warhead. With this, the humans can shut down the mowerbots long enough to win back their world. The humans have one thing going for them: As the first act of their rebellion against their slavedriving creators, the mowerbots deleted their grass-mowing directives, and now will not touch the stuff, reserving their whirling blades for mankind alone. Now the world is full of ruins and patches of grass grown out of control. Both provide some cover for our valiant heroes as they strive to retrieve the warhead and save the day.
Players deal a deck of cards to construct the board they will navigate, then use a second deck to place the player pieces, the robot counters, and the warhead. A die is rolled for each robot, assigning it a movement pattern. Players may move through two empty spaces, through one grass space, may climb a wall or climb down a wall each turn. If they approach a robot from the rear and have only moved one space, they may use the additional movement to attack the robot, which will disable it if successful or change the machine's movement pattern if not.
Robots see only in the direction they are facing, and if the player is in their line of sight, he rolls to see if he is spotted. If in the same space, the player needs to roll better than a 6 on 1d6, if one space away, a 5 or better and so on. Being in or behind grass increases the player's roll by 1, actively hiding adds 2 to the roll. If sighted, the robot will move directly to the player, even through grass (though normally robots turn when they run into grass), proceeding to the tile the player was last seen at, then resuming their pattern. Robots move 2 spaces per turn, 1 if through grass, and cannot climb. If a robot has sighted a player and enters the players' space, or a sighted player enter's the robot's space from the direction the robot is facing, the player dies. Player wins when all robots are disabled or the warhead is recovered and returned to the player's origin tile.
Note: Changing facing counts as a move, i.e., a player or robot may move 2 or move one and turn one facing, or move 2 facings if not in grass. If in grass, a player or robot may EITHER move 1, or change one facing. A player can change facing while on top of a wall, but will not be able to do it in the same round as he climbs up or down, as it will 2 moves to do either. Walls completely hide whatever is behind them, but not what is on top of them.
The players are some of the few remaining humans, attempting to run a gauntlet of vigilant mowerbots to recover a fallen EMP warhead. With this, the humans can shut down the mowerbots long enough to win back their world. The humans have one thing going for them: As the first act of their rebellion against their slavedriving creators, the mowerbots deleted their grass-mowing directives, and now will not touch the stuff, reserving their whirling blades for mankind alone. Now the world is full of ruins and patches of grass grown out of control. Both provide some cover for our valiant heroes as they strive to retrieve the warhead and save the day.
Players deal a deck of cards to construct the board they will navigate, then use a second deck to place the player pieces, the robot counters, and the warhead. A die is rolled for each robot, assigning it a movement pattern. Players may move through two empty spaces, through one grass space, may climb a wall or climb down a wall each turn. If they approach a robot from the rear and have only moved one space, they may use the additional movement to attack the robot, which will disable it if successful or change the machine's movement pattern if not.
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Note: Changing facing counts as a move, i.e., a player or robot may move 2 or move one and turn one facing, or move 2 facings if not in grass. If in grass, a player or robot may EITHER move 1, or change one facing. A player can change facing while on top of a wall, but will not be able to do it in the same round as he climbs up or down, as it will 2 moves to do either. Walls completely hide whatever is behind them, but not what is on top of them.
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