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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-30 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

N.E.A.K.는 프랑스와 독일의 기술자 (벤자민 B.가 이끄는) 팀에 의해 고안되었다. 카우프만(Kaufmann)과 다기능 지원 잠수함으로 사용할 예정이었다.

하지만 Dimension Processor에 들어갈 수 있는 작은 우주선이 절실히 필요했을 때 NEAK는 S.N.E.A.K.가 마지막 희망이 되었습니다.

이 게임은 나노봇에 동화되는 과정에 있는 환자의 혈관으로 유도되는 크루와 잠수함을 각각 1~4명의 플레이어가 조종한다.

매 회마다 새로운 혈관 부위가 열리고/ 새로운 나노봇이 침입자를 파괴하기 위해/ 환자의 신경세포를 파괴하기 위해/ 다른 로봇이나 환자의 신체에 대한 손상을 복구하기 위해 노력한다.

당면한 임무 완화를 위해 승무원들의 각기 다른 특수 능력이 적용되지만, 너무 많은 승무원들이 탑승하게 되면 급기야 임무에 실패해 정전이 될 수 있다.

7장의 (그리고 이후 9장의) 게임 카드 시스템은 대부분의 테스트와 작업의 운전 기계이다.

2010년 5월/6월 루돌프 알리기에스키가 개최한 스니키 사이파이 게임 디자인 공모전을 위해 만들어졌다.
The N.E.A.K. (Nautical Exploration and Alimentation Konstructum) was designed by a team of French and German engineers (led by Benjamin B. Kaufmann) and was intended to be used as a multi-functional support submarine.

But when a small craft that could fit into the Dimension Processor was desperately needed, the NEAK became a Sub-vascular Nautical Exploration and Alimentation Konstruktum, and thus the S.N.E.A.K. became our last hope.

In this game, one to four players take control of a crew and a submarine each, which are induced into the blood vessels of a patient, who is in the process of being assimilated by nanobots.

Each round a new area of the vascular system is laid open, and new nanobots strive to destroy the intruder/ to destroy nerve cells of the patient/ to repair the damage to other bots or the body of the patient.

Different special abilities of the crew members are applied to ease the tasks at hand, but having a too large crew on board can quickly result in a failure in the mission and black outs due to the near end of the air supply on board.

A game-card system from seven (and later nine) cards is the driving mechanic for most tests and tasks.

Created for the Sneaky Sci Fi Game Design Contest, held by Rudolf Aligierski in May/June 2010.

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