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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Jose W. Diaz
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Davans 웹사이트에서:
Taíno: 더 게임 & 트레이드;
나무 구 이동
성인까지 8년 동안 데이븐이 두 명의 선수를 위해 만들었습니다.
플레이되지 않은 구를 상대 예비군 더미에서 캡처하려면 3개, 4개, 5개 또는 6개의 구를 만들되 같은 색상의 구가 둘 이상 포함되지 않도록 합니다. 일단 포획되면 상대 구를 뒤집어서 아군으로 만듭니다.
Taí전설 없음
기념식이 열리기 전에는 카리브해 보릭én섬에 살았던 전설적인 타ín 민족들은 풍부한 보드 게임을 즐겼으며, 그 중 대부분은 이제 잊혀졌다. 그들이 했던 게임들 중 일부는 오락의 한 형태가 아니라 더 유용한 목적을 위한 수단이었다. &실제;나무 구들을 옮기는 것은 특별한 경우에, 그리고 나서 부족의 카시크들만이 하는 게임 중 하나였다. 이 게임은 두 부족 간의 분쟁을 해결할 필요가 있을 때 행해졌다. 그때 두 명의 평화로운 정신은 지혜&mdash 싸움을 벌이게 되었다; 타í노스가 그들끼리 전쟁을 벌이는 것은 신성모독이기 때문이다; 비록 그들은 작은 섬을 지켜야 할 때 두려움 없는 전사였다; 피에 굶주린 카리브인들이 그들의 요새에서 바다를 가로질러 돌격할 때 꽤 자주 일어났기 때문이다.현재의 베네수엘라에 있는 co delta. 그들은 Taíno 전사들을 죽이고 그들의 여자들과 아이들을 노예로 삼기 위해 이 섬을 반복적으로 습격했지만, 카리브인들은 항상 쫓겨났다.
놀이를 하기 위해 각 부족의 카시크는 6가지 종류의 나무 세 개씩 18개의 나무 구를 가지고 있다. 각 카시케들은 자신이 지시한 대로 구들을 움직일 전사를 지명했다. (하이마니오 유카예케의 위대한 카키케 유이사는 아마도 미국 최초의 여성 통치자였을 것이다.)
두 개의 인용구는 구를 베이티(batey, 부족 의식—그리고 구를 움직일 필요가 있을 때 거대한 게임보드)의 반대쪽 가장자리에 배치했다. 구들의 이동은 나이든 카카이크가 첫 번째 구를 경험이 적은 젊은 구에게 옮기는 영광을 안기면서 시작되었고, 그 후 임명된 두 전사들이 번갈아 가면서 구들을 움직였다.t 배치 규칙.
Taíno: 더 게임 & 트레이드;
나무 구 이동
성인까지 8년 동안 데이븐이 두 명의 선수를 위해 만들었습니다.
플레이되지 않은 구를 상대 예비군 더미에서 캡처하려면 3개, 4개, 5개 또는 6개의 구를 만들되 같은 색상의 구가 둘 이상 포함되지 않도록 합니다. 일단 포획되면 상대 구를 뒤집어서 아군으로 만듭니다.
Taí전설 없음
기념식이 열리기 전에는 카리브해 보릭én섬에 살았던 전설적인 타ín 민족들은 풍부한 보드 게임을 즐겼으며, 그 중 대부분은 이제 잊혀졌다. 그들이 했던 게임들 중 일부는 오락의 한 형태가 아니라 더 유용한 목적을 위한 수단이었다. &실제;나무 구들을 옮기는 것은 특별한 경우에, 그리고 나서 부족의 카시크들만이 하는 게임 중 하나였다. 이 게임은 두 부족 간의 분쟁을 해결할 필요가 있을 때 행해졌다. 그때 두 명의 평화로운 정신은 지혜&mdash 싸움을 벌이게 되었다; 타í노스가 그들끼리 전쟁을 벌이는 것은 신성모독이기 때문이다; 비록 그들은 작은 섬을 지켜야 할 때 두려움 없는 전사였다; 피에 굶주린 카리브인들이 그들의 요새에서 바다를 가로질러 돌격할 때 꽤 자주 일어났기 때문이다.현재의 베네수엘라에 있는 co delta. 그들은 Taíno 전사들을 죽이고 그들의 여자들과 아이들을 노예로 삼기 위해 이 섬을 반복적으로 습격했지만, 카리브인들은 항상 쫓겨났다.
놀이를 하기 위해 각 부족의 카시크는 6가지 종류의 나무 세 개씩 18개의 나무 구를 가지고 있다. 각 카시케들은 자신이 지시한 대로 구들을 움직일 전사를 지명했다. (하이마니오 유카예케의 위대한 카키케 유이사는 아마도 미국 최초의 여성 통치자였을 것이다.)
두 개의 인용구는 구를 베이티(batey, 부족 의식—그리고 구를 움직일 필요가 있을 때 거대한 게임보드)의 반대쪽 가장자리에 배치했다. 구들의 이동은 나이든 카카이크가 첫 번째 구를 경험이 적은 젊은 구에게 옮기는 영광을 안기면서 시작되었고, 그 후 임명된 두 전사들이 번갈아 가면서 구들을 움직였다.t 배치 규칙.
From the Davans Website:
Taíno: the Game ™
Moving the Wooden Spheres
Made by Davans for two players 8 years to adult.
Make lines of 3, 4, 5, or 6 spheres to capture unplayed spheres from your opponents reserve pile, but make sure that no line contains more than one sphere of the same color. Once captured, turn the opposing spheres over to make them allies.
The Taíno Legend
Before time memorial, the legendary Taíno peoples who inhabited the Caribbean island of Borikén played an abundance of board games, most of them now time forgotten. Some of these games they played not as a form of entertainment, but rather as a means to more useful ends. "Moving the Wooden Spheres" was one of the games that were played in special occasions, and then only by the cacikes (chiefs) of the tribes. The game was played when it became necessary to settle a dispute between two tribes. It was then that two peaceful minds would engage in a battle of wits—for it was sacrilege for Taínos to wage war amongst themselves; although, they were fearless fighters when their small island had to be defended; as it happened quite often when the bloodthirsty Caribes came charging across the sea from their strongholds in the Orinoco Delta in what is now Venezuela. They raided the island repeatedly looking to slay the Taíno warriors and take their women and children to use as slaves, but the Caribes were always driven back.
To play the game the cacike of each tribe was "armed" with eighteen wooden spheres, three of each of six types of wood. Each cacike would appoint a warrior to "move the spheres" as he/she instructed. (The great cacike Yuisa of the Haimanio Yukayeke was probably the first female ruler in America).
The two "combatants" would set the spheres at opposite edges of the batey (a plaza, used for tribal ceremonies—and as an immense gameboard when there was a need to "move the spheres"). The "movement of the spheres" would begin as the older cacike conceded the honor of moving the first sphere to the younger, less experienced one; thereafter the two appointed warriors would alternate turns moving the spheres as the cacikes instructed into pits (36 in total) dug out of the hard surface of the batey following strict rules of placement.
Taíno: the Game ™
Moving the Wooden Spheres
Made by Davans for two players 8 years to adult.
Make lines of 3, 4, 5, or 6 spheres to capture unplayed spheres from your opponents reserve pile, but make sure that no line contains more than one sphere of the same color. Once captured, turn the opposing spheres over to make them allies.
The Taíno Legend
Before time memorial, the legendary Taíno peoples who inhabited the Caribbean island of Borikén played an abundance of board games, most of them now time forgotten. Some of these games they played not as a form of entertainment, but rather as a means to more useful ends. "Moving the Wooden Spheres" was one of the games that were played in special occasions, and then only by the cacikes (chiefs) of the tribes. The game was played when it became necessary to settle a dispute between two tribes. It was then that two peaceful minds would engage in a battle of wits—for it was sacrilege for Taínos to wage war amongst themselves; although, they were fearless fighters when their small island had to be defended; as it happened quite often when the bloodthirsty Caribes came charging across the sea from their strongholds in the Orinoco Delta in what is now Venezuela. They raided the island repeatedly looking to slay the Taíno warriors and take their women and children to use as slaves, but the Caribes were always driven back.
To play the game the cacike of each tribe was "armed" with eighteen wooden spheres, three of each of six types of wood. Each cacike would appoint a warrior to "move the spheres" as he/she instructed. (The great cacike Yuisa of the Haimanio Yukayeke was probably the first female ruler in America).
The two "combatants" would set the spheres at opposite edges of the batey (a plaza, used for tribal ceremonies—and as an immense gameboard when there was a need to "move the spheres"). The "movement of the spheres" would begin as the older cacike conceded the honor of moving the first sphere to the younger, less experienced one; thereafter the two appointed warriors would alternate turns moving the spheres as the cacikes instructed into pits (36 in total) dug out of the hard surface of the batey following strict rules of placement.
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