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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Roberto Chiavini
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아티스트
-
인원
게임 소개
터치, 크라우치, 엔지 럭비는 럭비에서 쉽게 배울 수 있는 재생 게임으로 1980년부터 2010년까지의 모든 파이브 네이션과 식스 네이션 토너먼트에 대한 완벽한 통계 데이터를 제공합니다.
각 경기는 몇 번의 주사위 굴리기로 해결되며 15분 안에 전체 토너먼트를 다시 볼 수 있습니다.
드림에서 초연된 시스템의 파생판을 사용하여 모든 꿈을 끝낸다. 월드컵 축구, 럭비의 독특한 핵심적 측면을 고려하여 더욱 발전되었다.
첫 번째 단계는 첫 번째 팀의 공격 클래스와 상대방의 방어 클래스를 비교하는 것이다(둘 다 선택한 토너먼트의 데이터 시트에 문자로 표시됨). 상위 클래스와 하위 클래스 간의 차이를 계산하고 결과를 2로 나눈 다음(하위 값으로 반올림) 이 숫자를 상위 값에서 하위 값으로 이동합니다(더 명확한 설명은 아래 예제 참조). 자, 이제 6면 주사위 2개를 "에 굴려보세요.해당 팀이 경기에서 몇 번 시도하여 몇 번 득점을 했는지 확인합니다. 그런 다음 해당 팀의 "전환 백분율"을 확인하고 각 시도 점수에 대해 백분율 주사위(즉, 10면 주사위 두 개, 그 중 한 개를 "tens"로 읽음)를 굴립니다. 만약 롤이 백분율 값 안에 있으면 시도는 성공적으로 변환됩니다(팀 점수에 2점 추가). 그렇지 않으면 변환 킥이 실패합니다. 그런 다음 "를 확인합니다.경기 중 페널티킥/드롭이 얼마나 많이 기록되었는지 볼 수 있는 3점&인용. 10면 주사위 1개를 "3점 표"의 올바른 열에 굴리고, 얻은 숫자에 3을 곱하고, 그 결과를 해당 팀이 얻은 점수에 더하여 경기의 총합에 도달한다. 상대 팀에 대해 이 절차를 반복하면 경기의 최종 결과가 나옵니다.
별도의 확장 세트에는 모든 월드컵과 트라이 네이션 토너먼트의 데이터가 포함되어 있다.
각 경기는 몇 번의 주사위 굴리기로 해결되며 15분 안에 전체 토너먼트를 다시 볼 수 있습니다.
드림에서 초연된 시스템의 파생판을 사용하여 모든 꿈을 끝낸다. 월드컵 축구, 럭비의 독특한 핵심적 측면을 고려하여 더욱 발전되었다.
첫 번째 단계는 첫 번째 팀의 공격 클래스와 상대방의 방어 클래스를 비교하는 것이다(둘 다 선택한 토너먼트의 데이터 시트에 문자로 표시됨). 상위 클래스와 하위 클래스 간의 차이를 계산하고 결과를 2로 나눈 다음(하위 값으로 반올림) 이 숫자를 상위 값에서 하위 값으로 이동합니다(더 명확한 설명은 아래 예제 참조). 자, 이제 6면 주사위 2개를 "에 굴려보세요.해당 팀이 경기에서 몇 번 시도하여 몇 번 득점을 했는지 확인합니다. 그런 다음 해당 팀의 "전환 백분율"을 확인하고 각 시도 점수에 대해 백분율 주사위(즉, 10면 주사위 두 개, 그 중 한 개를 "tens"로 읽음)를 굴립니다. 만약 롤이 백분율 값 안에 있으면 시도는 성공적으로 변환됩니다(팀 점수에 2점 추가). 그렇지 않으면 변환 킥이 실패합니다. 그런 다음 "를 확인합니다.경기 중 페널티킥/드롭이 얼마나 많이 기록되었는지 볼 수 있는 3점&인용. 10면 주사위 1개를 "3점 표"의 올바른 열에 굴리고, 얻은 숫자에 3을 곱하고, 그 결과를 해당 팀이 얻은 점수에 더하여 경기의 총합에 도달한다. 상대 팀에 대해 이 절차를 반복하면 경기의 최종 결과가 나옵니다.
별도의 확장 세트에는 모든 월드컵과 트라이 네이션 토너먼트의 데이터가 포함되어 있다.
Touch, Crouch, Engage Rugby is an easy to learn replay game on rugby, featuring complete statistical data for all the Five Nations and Six Nations tournaments from 1980 till 2010.
Each match is resolved with a few dice rolls and you may able to replay an entire tournament in fifteen minutes!!
It uses a derivation of the system premiered in Dream to end all dreams: World Cup Soccer, more developed to take in account the peculiar key aspects of rugby.
First step is to compare the Attack class of the first team against the Defense class of the opponent (both indicated by a letter on the data sheet for the tournament chosen). Calculate the difference between the higher class and the inferior, divide by two the result (rounding up toward the inferior value) and take this number as a column shift from the higher value toward the inferior value (see the example below, for a clearer explanation). Now, roll 2 6-sided die on the "Tries Table" to see how many tries that team has scored in the match. Then, check the "conversion percentage" of that team and roll a percentage dice (ie. two 10-sided dice, reading one of them as "tens") for each try scored: if the roll is inside the percentage value, the try is succesfully converted (add two points to team's score); otherwise, conversion kick is failed. Then, check the "Three points" value of the team to see how many penalty kicks/drops have been scored during the match. Roll 1 10-sided die on the correct column of the "3-points Table", multiply by 3 the number obtained and add that result to the points scored by that team to reach its total for the match. Repeat this procedure for the opposing team and you will get the final result of the match.
A separate expansion set contains data for all the World Cup and the Tri Nations tournaments
Each match is resolved with a few dice rolls and you may able to replay an entire tournament in fifteen minutes!!
It uses a derivation of the system premiered in Dream to end all dreams: World Cup Soccer, more developed to take in account the peculiar key aspects of rugby.
First step is to compare the Attack class of the first team against the Defense class of the opponent (both indicated by a letter on the data sheet for the tournament chosen). Calculate the difference between the higher class and the inferior, divide by two the result (rounding up toward the inferior value) and take this number as a column shift from the higher value toward the inferior value (see the example below, for a clearer explanation). Now, roll 2 6-sided die on the "Tries Table" to see how many tries that team has scored in the match. Then, check the "conversion percentage" of that team and roll a percentage dice (ie. two 10-sided dice, reading one of them as "tens") for each try scored: if the roll is inside the percentage value, the try is succesfully converted (add two points to team's score); otherwise, conversion kick is failed. Then, check the "Three points" value of the team to see how many penalty kicks/drops have been scored during the match. Roll 1 10-sided die on the correct column of the "3-points Table", multiply by 3 the number obtained and add that result to the points scored by that team to reach its total for the match. Repeat this procedure for the opposing team and you will get the final result of the match.
A separate expansion set contains data for all the World Cup and the Tri Nations tournaments
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