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BGG랭킹
BGG전체 : 8779
STRATEGY : 2346
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.07 / 5
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디자이너
Andrzej Kurek
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아티스트
Paweł Klus
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인원
게임 소개
금융 시뮬레이터.
플레이어는 자신의 회사를 관리하고 (1/4) 사유재산의 가치를 높이기 위한 도구로 사용하는 것으로 게임을 시작합니다(예: "영국식&인용어) 주식시장에서 효과적인 투기를 통해 한 플레이어가 하나 이상의 기업을 지배할 수 있다. 적절한 기업 경영이 바람직하지만 가장 본질적인 것은 아니다.
이 규칙은 기업 경쟁의 실제 조건과 주주들 간의 관계를 시뮬레이션하려고 시도한다.
행운의 요소는 없습니다.
내부 균형은 2(3)명의 선수 대 1의 관계에서 경기를 하는 것을 방해한다.
대부분의 규칙은 꽤 쉽고 직관적입니다. 상대방을 잘 계획하고 예측하여 규칙을 효과적으로 사용하는 것이 가장 어렵습니다.
플레이어들은 새로운 공장에 투자하고 생산된 상품을 거래하여 (다른 많은 게임들처럼) 그들의 회사를 관리한다. 선수들이 번 돈으로 무엇을 하느냐가 관건이다. 이를 재투자해 다음 단계에서 자신의 기업이 더 많은 수익을 올리도록 하거나, 자신의 기업 주식을 사들여 다른 선수를 압박하려 할 수 있다. 가장 많은 주식을 보유한 플레이어가 다음 단계를 위한 법인의 새로운 리더로 투표하면 선출될 수 있다. 비록 다른 선수의 회사를 장악할 수 있는 충분한 지분을 가지고 있지 않더라도 그 투자는 (그 회사의 경영을 잘하면) 어느 정도의 이익을 주거나 회사 돈을 방어비로 사용하도록 강요할 수 있기 때문에 당신의 압박이 없었다면 그의 최종 결과는 달성될 수 없었던 것보다 더 나쁠 수 있다.
물론 선수 수(최대 4명)가 많을수록 다음 단계에서 법인을 경영할 주주들이 모두 투표하는 투표 단계에서는 재미가 쏠쏠하다.
이 게임은 "에서 찾을 수 있는 돈의 이중 유통을 최대한 활용하고자 한다.임페리얼". 선수들은 돈이 있고 기업은 돈이 있다. 그렇다면, 새로운 것은 무엇일까요? 선수들 외에도 기업들도 주주가 될 수 있고 그들(기업과 선수들) 모두가 새로운 리더에게 투표한다. 그것은 만약 당신이 시작했던 회사를 계속 통제하고 싶다면, 예를 들어, 당신이 지분을 가지고 있는 약한 회사를 먼저 지배할 수 있다는 것을 의미합니다. 최선의 방어는 공격이지 않습니까?;) 이 전쟁에서 유일한 무기는 돈이다.
방어 수단도 있어 경험이 풍부한 상대 선수를 장악하기는 어렵지만 쉽지 않다. 경험이 많은 선수가 초보자와 경기를 할 때는 문제가 없어야 한다. 더군다나 주식을 사고파는 투기가 좀 더 효율적이긴 하지만, 기업을 계속 통제하는 것은 리더에게 돈을 벌어주는 방법이기 때문에 유용하다. 두 가지 방법을 동시에 선택하면서 번갈아 가면서 약혼을 바꾸는 것이 가장 좋습니다.
하긴 주식회사 없이 뛰고 주식시장 수익자로만 뛰면 사유재산의 가치를 높이는 것도 가능하지만 이 방법은 경험이 풍부한 선수에게만 추천한다.
2 대 2의 게임에는 고정된 변종이 있다.
플레이어는 자신의 회사를 관리하고 (1/4) 사유재산의 가치를 높이기 위한 도구로 사용하는 것으로 게임을 시작합니다(예: "영국식&인용어) 주식시장에서 효과적인 투기를 통해 한 플레이어가 하나 이상의 기업을 지배할 수 있다. 적절한 기업 경영이 바람직하지만 가장 본질적인 것은 아니다.
이 규칙은 기업 경쟁의 실제 조건과 주주들 간의 관계를 시뮬레이션하려고 시도한다.
행운의 요소는 없습니다.
내부 균형은 2(3)명의 선수 대 1의 관계에서 경기를 하는 것을 방해한다.
대부분의 규칙은 꽤 쉽고 직관적입니다. 상대방을 잘 계획하고 예측하여 규칙을 효과적으로 사용하는 것이 가장 어렵습니다.
플레이어들은 새로운 공장에 투자하고 생산된 상품을 거래하여 (다른 많은 게임들처럼) 그들의 회사를 관리한다. 선수들이 번 돈으로 무엇을 하느냐가 관건이다. 이를 재투자해 다음 단계에서 자신의 기업이 더 많은 수익을 올리도록 하거나, 자신의 기업 주식을 사들여 다른 선수를 압박하려 할 수 있다. 가장 많은 주식을 보유한 플레이어가 다음 단계를 위한 법인의 새로운 리더로 투표하면 선출될 수 있다. 비록 다른 선수의 회사를 장악할 수 있는 충분한 지분을 가지고 있지 않더라도 그 투자는 (그 회사의 경영을 잘하면) 어느 정도의 이익을 주거나 회사 돈을 방어비로 사용하도록 강요할 수 있기 때문에 당신의 압박이 없었다면 그의 최종 결과는 달성될 수 없었던 것보다 더 나쁠 수 있다.
물론 선수 수(최대 4명)가 많을수록 다음 단계에서 법인을 경영할 주주들이 모두 투표하는 투표 단계에서는 재미가 쏠쏠하다.
이 게임은 "에서 찾을 수 있는 돈의 이중 유통을 최대한 활용하고자 한다.임페리얼". 선수들은 돈이 있고 기업은 돈이 있다. 그렇다면, 새로운 것은 무엇일까요? 선수들 외에도 기업들도 주주가 될 수 있고 그들(기업과 선수들) 모두가 새로운 리더에게 투표한다. 그것은 만약 당신이 시작했던 회사를 계속 통제하고 싶다면, 예를 들어, 당신이 지분을 가지고 있는 약한 회사를 먼저 지배할 수 있다는 것을 의미합니다. 최선의 방어는 공격이지 않습니까?;) 이 전쟁에서 유일한 무기는 돈이다.
방어 수단도 있어 경험이 풍부한 상대 선수를 장악하기는 어렵지만 쉽지 않다. 경험이 많은 선수가 초보자와 경기를 할 때는 문제가 없어야 한다. 더군다나 주식을 사고파는 투기가 좀 더 효율적이긴 하지만, 기업을 계속 통제하는 것은 리더에게 돈을 벌어주는 방법이기 때문에 유용하다. 두 가지 방법을 동시에 선택하면서 번갈아 가면서 약혼을 바꾸는 것이 가장 좋습니다.
하긴 주식회사 없이 뛰고 주식시장 수익자로만 뛰면 사유재산의 가치를 높이는 것도 가능하지만 이 방법은 경험이 풍부한 선수에게만 추천한다.
2 대 2의 게임에는 고정된 변종이 있다.
Financial simulator.
Players start the game by managing their corporations (1 of 4) and using them as a tool for increasing the value of private property (like countries in "Imperial"). By effective speculation on the stock market, a player may take control of more than one corporation. Proper corporation management is preferable but not the most essential.
The rules attempt to simulate real conditions of business competition and relationships between shareholders.
THERE IS NO LUCK FACTOR.
Internal balance discourages to play in a relation of 2(3) players versus 1.
Most of the rules are quite easy and intuitive. It is the most difficult to use the rules effectively by good planning and predicting opponents’ plans.
Players manage their corporations by investing in new factories and trading produced goods to earn money (like in many other games). The point is what the players do with earned money. They can re-invest it to make their corporations earn more during next phase or try to make pressure on another player by buying shares of his/her corporation. The player who has the biggest number of shares can be elected by voting as a new leader of the corporation for the next stage. Even if you don`t have enough shares to take control over another player`s firm, the investment can be quite beneficiary because it can give you some profit (if that firm is managed well) or enforce your opponent to use the corporation money for defending, which makes his final result worse than could be achieved without your pressure.
Of course, the more players (max 4), the more fun there is during voting phase when all the shareholders, who are going to manage the corporation in the next stage, vote.
The game tries to extract maximum advantage of double circulation of money you can find in the "Imperial". Players have money and corporations have money. So, what is new then? Besides the players, also the corporations can be shareholders and they all (corporations and players) vote for new leaders. It means that if you want to keep control over a corporation you had started with, you can, for instance, first take control over some weaker corporation which has some shares of yours. The best defense is attack, isn`t it? ;) The only weapon in this war is money.
There are some tools of defense, so taking control over experienced opponent`s corporation is rather difficult, though possible. When an experienced player plays versus a beginner, he/she shouldn`t have a problem with it. Moreover, keeping control of the corporation is useful, because it is a way of generating money for the leader, although speculating by buying and selling shares is a bit more efficient. It is the best to go both ways at the same time, choosing and changing your engagement alternately.
Well, it is also possible to play without any corporation and increase the value of private property only by playing as a stock market profiteer, but this way is recommended only for very experienced players.
There is a fixed variant of playing 2 vs. 2.
Players start the game by managing their corporations (1 of 4) and using them as a tool for increasing the value of private property (like countries in "Imperial"). By effective speculation on the stock market, a player may take control of more than one corporation. Proper corporation management is preferable but not the most essential.
The rules attempt to simulate real conditions of business competition and relationships between shareholders.
THERE IS NO LUCK FACTOR.
Internal balance discourages to play in a relation of 2(3) players versus 1.
Most of the rules are quite easy and intuitive. It is the most difficult to use the rules effectively by good planning and predicting opponents’ plans.
Players manage their corporations by investing in new factories and trading produced goods to earn money (like in many other games). The point is what the players do with earned money. They can re-invest it to make their corporations earn more during next phase or try to make pressure on another player by buying shares of his/her corporation. The player who has the biggest number of shares can be elected by voting as a new leader of the corporation for the next stage. Even if you don`t have enough shares to take control over another player`s firm, the investment can be quite beneficiary because it can give you some profit (if that firm is managed well) or enforce your opponent to use the corporation money for defending, which makes his final result worse than could be achieved without your pressure.
Of course, the more players (max 4), the more fun there is during voting phase when all the shareholders, who are going to manage the corporation in the next stage, vote.
The game tries to extract maximum advantage of double circulation of money you can find in the "Imperial". Players have money and corporations have money. So, what is new then? Besides the players, also the corporations can be shareholders and they all (corporations and players) vote for new leaders. It means that if you want to keep control over a corporation you had started with, you can, for instance, first take control over some weaker corporation which has some shares of yours. The best defense is attack, isn`t it? ;) The only weapon in this war is money.
There are some tools of defense, so taking control over experienced opponent`s corporation is rather difficult, though possible. When an experienced player plays versus a beginner, he/she shouldn`t have a problem with it. Moreover, keeping control of the corporation is useful, because it is a way of generating money for the leader, although speculating by buying and selling shares is a bit more efficient. It is the best to go both ways at the same time, choosing and changing your engagement alternately.
Well, it is also possible to play without any corporation and increase the value of private property only by playing as a stock market profiteer, but this way is recommended only for very experienced players.
There is a fixed variant of playing 2 vs. 2.
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