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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
-
디자이너
Néstor Romeral Andrés
-
아티스트
-
인원
게임 소개
네스토르타일스 옥토퍼스(Nestortiles Octopus)는 니지아의 명작 인기발랄한 계보를 잇는 2~6인용 게임이다. 놀려면 네스토르타일 한 세트가 필요해요.
플레이어는 번호가 같거나 색이 있는 타일의 행을 만들어 점수를 획득합니다. 게임 종료 시 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
세우다
모든 타일을 섞은 후 무작위로 위쪽을 향하게 하여 각 플레이어가 동일한 수의 타일을 받을 수 있도록 하십시오.
선발 선수를 정하세요. 이 플레이어는 자신의 타일 중 하나를 플레이 면 중앙에 배치합니다.
놀다
그 게임은 시계 반대 방향으로 돌아가며 진행된다.
차례가 되면 각 플레이어는 자신의 타일 중 하나를 이미 재생된 타일(수평 또는 수직) 옆에 배치해야 한다. 그런 다음 그는 득점을 하고 차례는 다음 선수에게 넘어간다.
점수 매기기
점수를 받으려면 다음을 수행합니다.
8개의 각 방향(직교 및 대각선)에서 방금 재생한 타일과 같은 색상의 인접 타일 수를 셉니다(공백이나 다른 색상의 타일로 인해 타일이 중단되어서는 안 됩니다. 재생된 타일은 카운트되지 않습니다. 당신의 총점에 이 점수를 더하세요.
8개의 각 방향(직교 및 대각선)에서 방금 재생한 타일 수와 동일한 수로 인접한 타일 수를 셉니다(공백 또는 다른 수의 타일로 인해 중단되어서는 안 됩니다). 재생된 타일은 카운트되지 않습니다. 당신의 총점에 이 점수를 더하세요.
게임 종료
모든 타일이 재생되면 게임이 종료됩니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 승자입니다.
변형
더 긴 게임의 경우, 한 세트에 두 개의 네스토르타일 세트를 사용할 수 있습니다.
플레이어는 번호가 같거나 색이 있는 타일의 행을 만들어 점수를 획득합니다. 게임 종료 시 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
세우다
모든 타일을 섞은 후 무작위로 위쪽을 향하게 하여 각 플레이어가 동일한 수의 타일을 받을 수 있도록 하십시오.
선발 선수를 정하세요. 이 플레이어는 자신의 타일 중 하나를 플레이 면 중앙에 배치합니다.
놀다
그 게임은 시계 반대 방향으로 돌아가며 진행된다.
차례가 되면 각 플레이어는 자신의 타일 중 하나를 이미 재생된 타일(수평 또는 수직) 옆에 배치해야 한다. 그런 다음 그는 득점을 하고 차례는 다음 선수에게 넘어간다.
점수 매기기
점수를 받으려면 다음을 수행합니다.
8개의 각 방향(직교 및 대각선)에서 방금 재생한 타일과 같은 색상의 인접 타일 수를 셉니다(공백이나 다른 색상의 타일로 인해 타일이 중단되어서는 안 됩니다. 재생된 타일은 카운트되지 않습니다. 당신의 총점에 이 점수를 더하세요.
8개의 각 방향(직교 및 대각선)에서 방금 재생한 타일 수와 동일한 수로 인접한 타일 수를 셉니다(공백 또는 다른 수의 타일로 인해 중단되어서는 안 됩니다). 재생된 타일은 카운트되지 않습니다. 당신의 총점에 이 점수를 더하세요.
게임 종료
모든 타일이 재생되면 게임이 종료됩니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 승자입니다.
변형
더 긴 게임의 경우, 한 세트에 두 개의 네스토르타일 세트를 사용할 수 있습니다.
Nestortiles Octopus is a game for 2 to 6 players in the line of Knizia's masterpiece Ingenious. You'll need one set of Nestortiles in order to play.
Players score points by creating rows of equally numbered or colored tiles. The player with the highest score at the end of the game wins.
SETUP
Shuffle all the tiles and randomly distribute them facing up so each player receives the same number of tiles.
Determine the starting player. This player places one of his tiles in the middle of the playing surface.
PLAY
The game is played in turns in anticlockwise order.
On his turn, each player must place one of his tiles adjacent to an already played tile (horizontally or vertically). Then he scores points and the turn passes to the next player.
SCORING
To score points, do the following:
In each of the 8 directions (orthogonally and diagonally), count the number of adjacent tiles of the same color as the tile just played (the tiles must not be interrupted by blank spaces or other tiles of a different color). The played tile doesn’t count. Add these points to your total score.
In each of the 8 directions (orthogonally and diagonally), count the number of adjacent tiles with the same number as the tile just played (the tiles must not be interrupted by blank spaces or other tiles of a different number). The played tile doesn’t count. Add these points to your total score.
END GAME
The game ends when all the tiles have been played. The player with the highest score is the winner.
VARIANT
For longer games, you can use 2 sets of Nestortiles instead on one.
Players score points by creating rows of equally numbered or colored tiles. The player with the highest score at the end of the game wins.
SETUP
Shuffle all the tiles and randomly distribute them facing up so each player receives the same number of tiles.
Determine the starting player. This player places one of his tiles in the middle of the playing surface.
PLAY
The game is played in turns in anticlockwise order.
On his turn, each player must place one of his tiles adjacent to an already played tile (horizontally or vertically). Then he scores points and the turn passes to the next player.
SCORING
To score points, do the following:
In each of the 8 directions (orthogonally and diagonally), count the number of adjacent tiles of the same color as the tile just played (the tiles must not be interrupted by blank spaces or other tiles of a different color). The played tile doesn’t count. Add these points to your total score.
In each of the 8 directions (orthogonally and diagonally), count the number of adjacent tiles with the same number as the tile just played (the tiles must not be interrupted by blank spaces or other tiles of a different number). The played tile doesn’t count. Add these points to your total score.
END GAME
The game ends when all the tiles have been played. The player with the highest score is the winner.
VARIANT
For longer games, you can use 2 sets of Nestortiles instead on one.
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