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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Jeffrey Knudsen
-
아티스트
-
인원
게임 소개
부제: 18세기와 19세기 초 오대호에서의 해군 전쟁 게임 규칙
도입부부터:
Away, Boarders!는 18세기에서 19세기 초에 오대호에서 싸운 다양한 나라의 작은 군함들 사이의 전투를 재현하기 위해 고안된 역사적인 전쟁 게임이다.
각 플레이어는 배의 지휘관의 역할을 맡으며, 자신의 배가 어떻게 움직일지, 선원들이 어떤 임무를 수행할지에 대한 결정을 내린다.
게임은 반복되는 동작 순서로 진행되며, 각 턴마다 플레이어가 특정한 순서로 진행된다. 이 순서는 18세기의 전형적인 포병들이 대형 대포를 장전하고 발사하는 데 걸리는 시간을 나타내는 것으로, 한쪽의 승리 조건이 달성될 때까지 또는 한쪽의 배가 모두 사라지거나 달아날 때까지 반복된다.
도입부부터:
Away, Boarders!는 18세기에서 19세기 초에 오대호에서 싸운 다양한 나라의 작은 군함들 사이의 전투를 재현하기 위해 고안된 역사적인 전쟁 게임이다.
각 플레이어는 배의 지휘관의 역할을 맡으며, 자신의 배가 어떻게 움직일지, 선원들이 어떤 임무를 수행할지에 대한 결정을 내린다.
게임은 반복되는 동작 순서로 진행되며, 각 턴마다 플레이어가 특정한 순서로 진행된다. 이 순서는 18세기의 전형적인 포병들이 대형 대포를 장전하고 발사하는 데 걸리는 시간을 나타내는 것으로, 한쪽의 승리 조건이 달성될 때까지 또는 한쪽의 배가 모두 사라지거나 달아날 때까지 반복된다.
Subtitle: Rules for 18th and early 19th Century Naval Wargaming On the Great Lakes
From the introduction:
Away, Boarders! is an historical wargame designed to recreate the battles between the small warships of various nations that fought on the Great Lakes during the 18th and early 19th centuries.
Each player takes the role of the commander of a ship, and makes decisions about how his ship will maneuver and what tasks his crew will perform, with the object of defeating his opponents (or, perhaps, just surviving the ordeal of combat to fight again another day).
The game is played in a repeating sequence of actions, performed in a specific order each turn by the players. The sequence, which represents the events that would take place in about the amount of time it would take a typical gun crew in the 18th century to load and fire a large cannon, is repeated until the victory conditions of one side have been achieved, or all the ships of one side have been lost or have fled.
From the introduction:
Away, Boarders! is an historical wargame designed to recreate the battles between the small warships of various nations that fought on the Great Lakes during the 18th and early 19th centuries.
Each player takes the role of the commander of a ship, and makes decisions about how his ship will maneuver and what tasks his crew will perform, with the object of defeating his opponents (or, perhaps, just surviving the ordeal of combat to fight again another day).
The game is played in a repeating sequence of actions, performed in a specific order each turn by the players. The sequence, which represents the events that would take place in about the amount of time it would take a typical gun crew in the 18th century to load and fire a large cannon, is repeated until the victory conditions of one side have been achieved, or all the ships of one side have been lost or have fled.
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