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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Russell Powell
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아티스트
-
인원
게임 소개
제2차 세계 대전에서 두 명 이상의 플레이어를 위해 비행기 대 비행기 전투를 재현하기 위한 초기 공중 전투 미니어처 규칙 세트입니다. 디자이너는 게임이 정의된 시간과 공간 척도를 사용하지 않는다는 것을 인정하지만, 대신 다양한 항공기의 "상대적 기능"을 시연하기 위한 것이다. 규칙은 1/100에서 1/365 스케일 모델에 사용하도록 설계되었습니다. 유명한 전투기 8대에 대한 게임 통계가 제공된다.
저자의 소개에 따르면, 그는 1967년부터 게임 디자인을 연구해왔다. 70년대 초, 이 게임은 스파르탄 인터내셔널이 대회 때 사용하였으며 1972년에 스파르타 저널에 실렸다. 서론에서 흥미로운 점은 다음과 같습니다. "Lou Zocchi가 이 게임을 보았을 때 그는 뒤집혔습니다! 그는 수년 동안 같은 차원의 문제를 연구해왔지만 소용이 없었다. 그는 이 게임이 제공하는 '브레이크 스루'를 빠르게 채택하여 자신의 게임 중 하나에 사용할 수 있게 되었습니다.
저자의 소개에 따르면, 그는 1967년부터 게임 디자인을 연구해왔다. 70년대 초, 이 게임은 스파르탄 인터내셔널이 대회 때 사용하였으며 1972년에 스파르타 저널에 실렸다. 서론에서 흥미로운 점은 다음과 같습니다. "Lou Zocchi가 이 게임을 보았을 때 그는 뒤집혔습니다! 그는 수년 동안 같은 차원의 문제를 연구해왔지만 소용이 없었다. 그는 이 게임이 제공하는 '브레이크 스루'를 빠르게 채택하여 자신의 게임 중 하나에 사용할 수 있게 되었습니다.
An early set of air combat miniatures rules for recreating plane to plane combat in World War II, for two or more players. The designer acknowledges that the game does not use a defined time and space scale, but is instead intended to demonstrate the "relative capabilities" of the various aircraft. The rules were designed for use with 1/100 to 1/365 scale models. Game statistics are given for 8 famous fighter aircraft.
According to the author's introduction, he had worked on the game design since 1967. In the early seventies, the game was used by Spartan International at competitive events, and the game was printed in the Spartan Journal in 1972. One interesting note in the introduction: "When Lou Zocchi saw this game he flipped! He had been working on the same dimensional problems for years, but to no avail. He quickly adopted the 'break-throughs' offered by this game to use in one of his own."
According to the author's introduction, he had worked on the game design since 1967. In the early seventies, the game was used by Spartan International at competitive events, and the game was printed in the Spartan Journal in 1972. One interesting note in the introduction: "When Lou Zocchi saw this game he flipped! He had been working on the same dimensional problems for years, but to no avail. He quickly adopted the 'break-throughs' offered by this game to use in one of his own."
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